Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 101033 keer)

Offline anoesjka

• Clublid
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #165 Gepost op: 5 maart 2012, 10:30 »
zo rustig aan doe ik t ook niet hoor, ik loop gewoon alleen minder lang achter elkaar en tussendoor neem ik rust.

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #166 Gepost op: 5 maart 2012, 11:23 »
Gelukkig maar, je wilt natuurlijk niet dat je straks echt niet meer kunt lopen! Maar goed, sterkte hoor ik weet precies hoe lastig het is als je knieen niet doen wat je wilt.

Martinuzje

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: 7 maart 2012, 15:22 »
Nou, ik ben net thuis vanuit Nijmegen... Is veel duidelijk geworden: aankomende tijd veel trainen en blijven trainen om mijn spierkracht toch een beetje op peil te houden. Mijn rechterknie is behoorlijk instabiel door krachtverlies in mijn rechterbeen, als ik op 1 been moet staan, draai ik met mijn heup naar binnen, waardoor mijn knieschijf nog verder naar buiten kruipt en dus nog meer klachten veroorzaakt.

Kortom: ik moet gaan voorkomen dat ik nog meer spierverval optreedt in mijn rechterbeen door te trainen...

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #168 Gepost op: 7 maart 2012, 15:25 »
Oke, dat is dan in ieder geval duidelijk!

Martinuzje

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: 4 april 2012, 05:47 »
Nou, datgene waar ik bang voor was is aan het gebeuren. Mijn linkerknie begint ook steeds zeerder te doen. Heb het gevoel alsof mijn knieschijf ondersteboven ligt en als ik mijn knie buig (vooral als ik ga zitten) dan schieten de tranen in mijn ogen van de pijn... Misschien vandaag maar eens kijken of ik tussendoor bij fysio terecht kan om te vragen of hij em kan tapen, want het doet echt verrekte zeer!

Amanda

• Gast
« Reactie #170 Gepost op: 13 april 2012, 10:25 »
Hoe gaat het nu, Martine?

*zucht* mijn knieën beginnen steeds zeerder te doen. Aan beide kanten doet het zo zeer bij de aanhechting van de gewrichtsband aan het scheenbeen  :( Met de dag kan ik er minder goed op staan en lopen.

Iemand tips?

Offline Nihlaeth

• Beheerder
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
« Reactie #171 Gepost op: 13 april 2012, 11:01 »
Het enige wat ik kan bedenken is meer rust houden  :( Hoop dat het snel weer wat beter gaat.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #172 Gepost op: 13 april 2012, 12:13 »
Tja, meer rust inderdaad. En misschien lange afstanden niet willen lopen maar daarvoor je rolstoel gebruiken.

Amanda

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: 13 april 2012, 12:21 »
Ik heb het al zodra ik op mijn beentjes sta  :P Met lange afstanden krijg ik er nog liespijn bij

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #174 Gepost op: 13 april 2012, 12:23 »
Het kan ook komen doordat je je nu al niet helemaal prettig voelt in je lijf he. Dan kan gewrichtspijn er gewoon ook bij komen. Ik denk dat totale rust ook niet helpt, want onderbelasting is ook niet goed. Zijn je knietjes ook gezwollen? Misschien koelen?

Amanda

• Gast
« Reactie #175 Gepost op: 13 april 2012, 12:25 »
Ik heb wel 2 bulten aan iedere kant, geen idee of dat een zwelling is.

Offline jeannette112

• Groentje
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #176 Gepost op: 13 april 2012, 12:27 »
Ik herken je klachten wel... heb ook twee bulten vooral bij mijn rechte knie... volgens de fysio zijn het vochtkussens waarschijnlijk door overbelasting.... Sterkte :knuf:

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #177 Gepost op: 13 april 2012, 12:55 »
Ja kan zwelling zijn. Gewoon rusten dus. En goed kijken wat je qua lopen aan kunt. En dan niet over je grenzen proberen te gaan. Ik denk dat dat het beste werkt

Martinuzje

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: 13 april 2012, 13:55 »
Hoe gaat het nu, Martine?

Ik ben erachter gekomen dat het komt doordat ik nu aan de oefeningen zit bij fysio... Vanochtend begon hij weer op te spelen tijdens de oefeningen en toen heeft de fysio er wat aan zitten knijpen... Ik voelde iets schieten en toen deed het gelijk een stuk minder pijn... Dus er heeft binnenin iets in de knoop gezeten waarschijnlijk, want mijn knieschijf bleef gewoon op z'n plek. Nu moet ik dit weekend wel rustig aan doen en ik neem me kniebrace maar gewoon voor de zekerheid mee.

Verder zitten mijn knieën vol vocht. Ook bulten aan iedere kant... Bij mij komt het door de irritatie van de versleten achterkant van mijn knieschijf...

Lotte

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: 25 april 2012, 05:21 »
Ik had al ruim 1,5 week een zere knie, hij voelde ook heel erg instabiel, gister bij fysio aangegeven (hoera, ik leer het nog wel!) zij geeft er naar gekregen en denkt dat er vocht in heeft gezeten, ze heeft hem nu getaped, met van die medicaltaping. Hopen dat het werkt!

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter