Forum > (Rolstoel)sport

Rolstoeldansen

(1/6) > >>

Marielle:
We hebben ook rolstoeldansers op het forum, tijd voor een rolstoeldansdraadje.

Ik heb meteen een paar (domme?) vragen. Het lijkt mij ook wel wat om een keer te proberen namelijk. Ik heb in het verleden gewoon staand gedanst, is rolstoeldansen nou echt vergelijkbaar of voelt het toch anders? En heb je als je net begint al meteen een dansstoel nodig, of kan het ook met mijn adl-stoel?

Lientje:
ken iemand die deed rolstoel dansen gewoon vanuit zijn adl stoel maar een tijd daarna een dans rolstoel heeft gekregen.
dus  ik denk dat het wel kan hoor.
je kan het altijd proberen.

Dancemagic:
Je kunt met elke rolstoel dansen. Je kunt dus gewoon je ADL stoel gebruiken. Wel is het zo dat wanneer je het dansen echt leuk vind en je blijft doorgaan met dansen ik je zou aanraden om toch een dansrolstoel te laten maken. Dat draait een stuk lichter en makkelijker. Je kunt een dansrolstoel aanvragen via de WMO. Bij het rolstoeldansen heb je 2 dansvormen. Duo dansen 2 rolstoeldansers samen en combi dansen een rolstoeldanser met een staande partner. Het duo dansen is wel een verschil met het valide dansen bij het combi dansen benader je het valide dansen veel meer veel dansfiguren uit de reguliere danssport worden ook gebruikt in de rolstoeldanssport. op www.joyonwheels.nl kun je onder media filmpjes bekijken van zowel het duo als het combi dansen. Ook kun je dansen in een elektrische rolstoel. Ik doe dat zelf ook en heb jarenlang met mij. We zijn meermalen nederlands kampioen geweest in Ballroom en latin en we hebben ook een keer mogen dansen op het WK we werden toen 14e.

Marielle:
Bedankt voor de uitleg! Om het een tijdje uit te proberen heb ik dus niet per se een dansstoel nodig, dat is wel fijn om te horen. Ik ben er nl nog niet helemaal uit wat nou echt een leuke sport voor mij is, dus wil nog even wachten met de wmo.

Maaike:
Anders kun je ook via Welzorgs Wheel2sport een sportrolstoel lenen. Volgens mij had iemand hier al een keer een link over geplaatst, maar ik vond dit nog op internet: Voor meer informatie over Wheels2SportĀ® kunt u contact opnemen met Welzorg Monique Kalkman 06 - 5231 8997

(http://www.welzorg.nl/Pages/Internet_site/18075/Home_Welzorg_Actief-Nieuws-Introductie_Wheels2Sport.html)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie