Polsproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Polsproblemen  (gelezen 84723 keer)

Amanda

• Gast
Re: Polsproblemen
« Reactie #135 Gepost op: 21 december 2011, 09:53 »
Het geplop en gekraak komt van de pezen die ze hebben verplaatst. Niks loos dus!

Ik hoef niet meer terug te komen! Operatie geslaagd en het is superstabiel! Het gaat zelfs zo goed dat ik bijna mag stoppen met fysio!

Wie tegen mij had gezegd in juli dat over een half jaar mijn arm weer stabiel en functioneerbaar is, had ik diegene echt niet geloofd!

Offline Rika

• Verslaafde
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 21 december 2011, 10:27 »
Ik kan me voorstellen dat je dat niet had kunnen geloven Aman. Ben echt blij voor je dat het zo goed is verlopen!

Amanda

• Gast
« Reactie #137 Gepost op: 21 december 2011, 10:43 »
Oh en hij wilde mij eigenlijk ook wel op de wachtlijst hebben voor mijn rechterpols. Ik heb hem daarvoor bedankt, ik ben de 3 maanden gips nog niet vergeten.

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #138 Gepost op: 21 december 2011, 11:33 »
Haha, oh wat een supernieuws amanda!! woeeehoee!

Offline Wendela

• Verslaafde
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 22 februari 2012, 14:13 »
Zoals sommigen van jullie wel gelezen zullen hebben in het topic over braces heb ik twee siliconen polsortheses sinds vorige week. De ergo en revadok vinden het belangrijk om mijn polsen te beschermen ivm frequente subs en veel ruimte in de gewrichten. Ik merk echter dat mijn linkerpols gewoon door blijft subluxeren in de brace! Dit deed hij al sinds ik ze heb gekregen. Maandag heb ik echter een nare sublux gehad en sindsdien doet mn pols er ook pijn bij (normaal zijn mijn polssubs vrij pijnloos). Voor de rust heb ik nu de linkerbrace bijna constant om, maar hij blijft dus subben. Ik heb een paar weken geleden tegen mijn ergo gezegd dat ik nooit zal beginnen aan polsoperaties, maar ik begin nu te twijfelen. Als deze braces niet helpen, wat dan wel?

Wat denken jullie hierover? Wat zouden jullie doen? Ik weet dat er een aantal leden zijn met polsoperaties, wat was voor jou de reden om deze operatie te laten doen en was het succesvol?

Amanda

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: 22 februari 2012, 14:33 »
Ik weet niet of je mijn reden wil weten  :P

Ik heb de polsoperatie gedaan omdat braces niet hielpen. Ik heb verschillende soorten geprobeerd, thermoplastisch, stoffen en een splint. Maar door álles luxte ik heen. Enige mogelijke brace-oplossing was een leren brace, maar die mocht ik dan weer niet om hebben met mijn werk. (de splint wel).

Het is nu bijna 7 maand geleden dat ik de operatie heb laten doen, en ik ben zo blij dat ik het heb gedaan!
Ik kan nu veel meer dan voor de operatie. Mijn pols luxt niet meer! Dus pijnloos autorijden, pijnloos rollen, pijnloos werken. Steeds kom ik weer meer dingen tegen waarvan ik niet wist dat het zo makkelijk kon (bijvoorbeeld een deur openen met links), of mijn nichtje optillen zonder een luxatie.

Mijn pols kan nog niet volledig bewegen, maar dat is ook niet erg. Ik kan alles doen met de bewegingen die ik nu wel kan.

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 22 februari 2012, 14:55 »
Ik heb nu een jaar geleden mijn polsoperatie gedaan. Mijn reden was dat mijn pols niet meer bleef zitten en ik dag en nacht een brace nodig had bij het minste of geringste ging hij eruit. Ik ben toen doorverwezen naar de handchirurg(plastisch chirurg) om de mogelijkheden te bekijken. En dat was of een operatie of zo'n mooie op maat gemaakte leren brace. Omdat mijn pols zo slecht was en het eigenlijk niet zo heel veel slechter kon heb ik toen besloten om voor de operatie te gaan. De arts was heel eerlijk over de kans van slagen. Mijn pols botjes stapelde zich zelf op hij wilde dit vastzetten met een lapje maar ik bleek een stuk overbodig spier te hebben, liep te ver door oid en deze heeft hij gebruikt. Ik kan naar achter gewoon buigen maar niet niet naar voren (richting pols) maar ik kan alles doen aangezien je dat eigenlijk nergens voor nodig hebt. En geen (sub)luxaties meer.

Offline Wendela

• Verslaafde
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 22 februari 2012, 15:07 »
Ik kende jouw verhaal al wel natuurlijk, maar ben toch blij met je samenvatting Amanda! Rachel ook bedankt.

Mijn pols is nog lang niet in die staat van constante luxen, dus ik zal nu nog niet zo snel naar de orthopeed rennen. Echter baart het me wel zorgen dat mn pols ineens zo vervelend doet (mn schouders doet ook rot op het moment, en in combi met mensen die elke week vragen wanneer ik ga E-hockeyen maakt me dat toch wel aan het denken. Toch een beetje bang voor achteruitgang in mn bovenlijf merk ik)

De brace die ik nu heb laat wel een klein beetje beweging toe, denken jullie dat een nog stijvere brace beter zou helpen? De OTH heeft expres mijn siliconen braces wat aan de dunne kant gemaakt zodat ze niet zo zwaar zijn. Ik denk zelf dat het kleine beetje beweging geen verschil maakt, ook als ik mn pols stil houd zakt hij namelijk weg (mn hand zakt naar onder tov mn arm)

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 22 februari 2012, 15:21 »
Ik heb een tijdje de manuloc polsbrace van bauerfeind gehad. Nadeel was dat ik veel drukplekken kreeg en vochtophopingen tussen de sluitingen maar met zo'n chubby(geen idee hoe je het schrijft) sokje was het te doen. Maar dat is niet echt een brace geschikt voor de langer termijn. Bij mij hield die wel de luxaties tegen maar hij kan niet tegen water of vocht. Je kunt hem wel wassen door de ijzeren staven eruit te halen.

Offline Linn

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: 22 februari 2012, 16:24 »
Mijn linkerpols blijft nu al een paar maanden niet meer in de kom. In m'n gewone brace luxte hij ook nog, nu heb ik een thermoplastische spalk en daarin subt hij meestal "alleen" maar, soms luxt hij er ook in. Ik heb in april een afspraak bij de plastisch chirurg.

Ik ben jaren geleden aan allebei m'n polsen geopereerd omdat ik in allebei een grote diep gelegen ganglion had die bij elke buiging van m'n pols voor een lux zorgde. Na die operaties ging het beter, wel nog dagelijks meerdere subs maar dat was meestal pijnloos dus maakte het me niet zoveel uit. M'n reva-arts wilde een paar maanden geleden nog 1x handtherapie proberen en een constant luxerende pols was dus het resultaat :(.

Mijn linkerpols wordt nu dus hopelijk geopereerd en over mijn rechter ben ik nog niet uit. Ik krijg wel steeds meer last van de subluxaties en heb ook vaker een lux maar ik denk dat het door overbelasting komt omdat m'n handfunctie links nu bagger is dus eigenlijk hoop ik dat het met rechts ook beter gaat als links geopereerd is.
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2012, 16:25 door Linn »

Offline *Inge*

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 3 maart 2012, 17:49 »
Uit mijn eigen ervaring met de 4 operaties aan mijn linker pols zeg ik: pas op met opereren!! Bespreek sowieso eerst heeeel goed wat de arts precies wil doen tijdens de operatie en wat de kans van slagen is. Wanneer zij alleen polsbanden/pezen in willen korten, en op die manier het gewricht stabieler maken, zou ik het zelf afraden.

Ik heb te horen gekregen dat alleen het inkorten van banden/pezen heel weinig effect heeft, omdat de banden al zo zwak zijn. Wanneer deze ingekort worden, is de kans groot dat ze na enige tijd weer uitrekken en je weer terug bij af bent. Dat heb ik zelf ook ondervonden na de eerste operatie. Vlak na de operatie kon mijn pols niet meer zomaar (sub)luxen, maar 3 maanden later was ik weer terug bij af.

Sinds ze mijn banden versterkt hebben door het aanbrengen van bot ankertjes en hechtdraad door mijn polsbanden heen geweven, is het wel wat steviger geworden, maar het blijft allemaal heel zwak.

Bespreek dus van tevoren eerst heel goed met de arts wat ie precies van plan is, en wat het langetermijn effect zal zijn. Sommige dingen zijn alleen tijdelijke oplossingen en dan zou ik niet laten opereren als het maar voor tijdelijk is!

Offline natascha

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 4 maart 2012, 14:01 »
hoi meiden,

ik heb een vraagje , ik heb al 1,5 jaar veel pijn in me pols zo erg dat ik doorgestuurd was naar t vu proff r. maar die durfde geen operatie te doen .( me pols was behoorlijk verzakt)
maar ik bleef met veel pijn zitten dus heb ik me orthopeed voor t blok gezet .
want ik trok t niet meer heb al veel medicijnen gehad en een tens via de pijnpoli maar niks blijkt te helpen .
nadat ik hem voor t blok had gezet om nu wat te doen heeft hij besloten om me pols gedeeltelijk vast te zetten .
nou ben dus niks opgeschoten want de pijn is weer terug en erger.
na weer een foto gemaakt te hebben bleek dat me ellepijp te lang is .
dus ik ga voor een sec op naar de xpertclinic .
nu komt mijn vraag eindelijk hihi zijn er meer meiden die dit ook hebben en wat hebben ze dr aangedaan en wat voor medicijnen helpen bij jullie
heb al tramadol , lyrica , nifedipine, diclofanac, amitriptyline, gabapentine, paracetamol met cod. gehad niks helpt. :'(
hoop dat jullie me kunnen helpen want misschien gaan ze dus me ellepijn inkorten !
groetjes natascha

Naam arts weg gehaald. Amanda
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2012, 14:38 door Amanda »

Amanda

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: 4 maart 2012, 14:39 »
Hoi Natascha,

Ik herken het probleem niet wat betreft een te lange ellepijp. Mijn ellepijp is juist wat aan een te korte kant.
De handchirurg heeft bij mij een pees uit de onderarm gehaald en door het spaakbeen en ellepijp gehaald waardoor mijn ellepijp weer stabiel is.

Heb jij ook last van instabiliteit, of dat niet?

Groeten,
Amanda

Offline *Inge*

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: 4 maart 2012, 16:32 »
Hoi Natascha,

Het probleem dat je beschrijft heb ik geen ervaring mee. Wel heb ik ervaring met de Xpert Clinic! Zelf ben ik onder behandeling in Rotterdam, maar heb ook een interne second opinion gehad in Hilversum. Zelf heb ik nu hele goede ervaring met de vrouwelijke handchirurg in Rotterdam (mevrouw B.). Zij behandelt ook in andere vestigingen.

Offline Nihlaeth

• Beheerder
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
« Reactie #149 Gepost op: 4 maart 2012, 23:29 »
Ik herken wel problemen met ellepijpen, of ze te lang zijn bij mij weet ik niet.

Die van mij is los komen te zitten bij een elleboog luxatie en wou toen niet meer terug mijn pols in. Hij ligt er als het ware bovenop.
Collective madness is called sanity

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter