Polsproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Polsproblemen  (gelezen 84731 keer)

Offline Dineke

• Clublid
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #105 Gepost op: 21 november 2011, 18:07 »
ik heb niet veel verstand van pols problemen, maar als ik het zo hoor dan zou ik zeggen laat er inderdaad maar weer goed naar kijken. kan nooit geen kwaad! In ieder gevak hoop ik dat de pijn snel over gaat.

Ik ben inmiddels van de pijn in mn pols af, gelukkig.

Offline *Inge*

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 21 november 2011, 18:28 »
He bah, wat vervelend zeg. Kan het niet een ligament zijn? Zo'n bandje dat botten/botjes bij elkaar moet houden...
Mijn pols is één groot drama. Tijdens de eerste operatie hebben ze 3 polsbanden ingekort (allemaal tussen de 5 en 10 mm). Vlak na die operatie kwamen de klachten alweer terug. Een jaar later bij de 2e operatie hebben ze diezelfde banden opnieuw ingekort (weer tussen de 5 en 10 mm), maar omdat de kans groot was dat het weer niet zou houden, heb ik 2 bot ankertjes ingebracht gekregen, waarmee 2 fixatie punten zijn gemaakt. Dat heeft de klachten verminderd, maar ik bleef pijn houden. Bij mijn 3e operatie (weer een jaar later) hebben ze mijn os pisiforme verwijdert, maar bleef ik alsnog klachten hebben. Tijdens de laatste operatie (afgelopen juni) hebben ze een zenuw aan elkaar gehecht die 3,5 jaar lang los heeft gelegen, hebben ze een teveel aan littekenweefsel weggehaald en hebben ze de strek pees van mijn ringvinger ingekort. De stand van de botjes in mijn pols is door dat alles sowieso al iets anders dan bij een normaal persoon. Op onderstaande foto van mijn pols heb ik even aangegeven waar ik precies pijn heb. De tweede foto is zonder markeringen.

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 21 november 2011, 18:37 »
Ik heb de laatste tijd ook meer last  van mijn polsen tijdens het slapen (net alsof het besmettelijk is zeg!) Ik heb alleen geen polsbraces, maar wel zo'n bandage van hansaplast.
http://www.hansaplast.nl/producten/sport/neopreen-bandages/55047.html Weet iemand of ik die 's nachts ook gewoon zou kunnen dragen, voor die momenten dat het echt niet wil?

Offline *Inge*

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 21 november 2011, 18:44 »
Ik denk dat, zolang je hem niet te strak doet, het weinig echt kwaad kan. Je kan immers ook met een drukverband slapen! Je moet er alleen rekening mee houden dat hij niet te strak komt te zitten, aangezien je pols waarschijnlijk wel iets dikker wordt door de warmte enzo. En dat je pols niet "afhankelijk" gaat worden van die bandage, zodat je later nog wel kan slapen zonder.

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 21 november 2011, 18:45 »
Okee, dan ga ik het gewoon een nachtje proberen. Ik wil het sowieso niet elke nacht om gaan doen hoor, maar af en toe doet het gewoon heel veel pijn, dan is een beetje steun wel fijn.

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 21 november 2011, 20:15 »
Je kunt daar prima eens mee slapen! Als je hem inderdaad maar niet te strak omdoet, wat Inge al schreef.

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #111 Gepost op: 22 november 2011, 08:23 »
die heb ik ook ..dus daar zou je wel mee kunnen slapen dus. Misschien dat ik dat maar eens ga proberen...

liezenogwat

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: 22 november 2011, 08:27 »
Site heb ik ook nog ergens liggen, gaf mij alleen geen steun tenzij ik hem zo strak deed dat m'n vingers blauw werden...

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #113 Gepost op: 22 november 2011, 08:32 »
je moet hem idd niet strak doen haha

liezenogwat

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: 22 november 2011, 08:34 »
Mijn pols is ten opzichte van mijn hand heel erg smal dus hij moest voor die overgang steun te geven erg strak zitten, was bij mij dus geen succes.

Offline Nihlaeth

• Beheerder
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
« Reactie #115 Gepost op: 26 november 2011, 14:37 »
Ik heb het probleem dat mijn polsen op gaan zwellen als er iets strak omheen komt te zitten waardoor alles afgekneld raakt... Hebben jullie dit probleem ook? Ik vraag me echt af waar het vandaan komt.

Ik draag nu af en toe een brace als mijn pols echt absoluut niet op zijn plek blijft zitten, maar dat kan dus niet te lang vanwege het zwel probleem en drukplekken. Ik denk eigenlijk dat er nog steeds iets verkeerd zit, op de foto was niks te zien maar er zijn bewegingen waarbij mijn pols gewoon blijft hangen. Misschien dat die zwelling daar vandaan komt, bij druk worden die botjes natuurlijk een beetje op elkaar geduwd.

Ik hou 's nachts mijn polsen wel netjes recht (heb bij mijn eerste revalidatie slaaptips gekregen van een ergotherapeut). Ik kreeg vaak problemen met mijn schouders, ik legde mijn arm helemaal naar boven (overstrekt) en werd dan wakker met een arm waar geen gevoel in zat enzo. Ik moest toen kussens naast mijn hoofd leggen zodat ik mijn armen niet omhoog kon doen en met mijn arm op een kussentje slapen om mijn polsen recht te houden. Die kussens heb ik intussen niet meer nodig, alleen tussen mijn knieën. Ik doe mijn armen niet meer omhoog en leg mijn bovenste arm eigenlijk altijd netjes recht op mijn zij / heup. Misschien iets om ook te proberen?
Collective madness is called sanity

Offline *Inge*

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 27 november 2011, 21:33 »
Ik draag nu af en toe een brace als mijn pols echt absoluut niet op zijn plek blijft zitten, maar dat kan dus niet te lang vanwege het zwel probleem en drukplekken.
Zwelling heb ik zelf geen problemen mee, maar drukplekken is bij mij ook een groot probleem! De spalk die ik nu heb, hebben ze al zo ontzettend vaak aan moeten passen en elke keer bleef ik last houden van drukplekken. Nu sinds de laatste keer (3 maanden geleden) hebben ze hem eindelijk zo weten te krijgen dat ik geen last meer heb van drukplekken. Als er behoefte aan is, kan ik wel een keer een foto maken van hoe mijn spalk eruit ziet.

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #117 Gepost op: 28 november 2011, 10:52 »
Ik heb eerder last van drukplekken dan zwellingen. Maar goeie tips Nih! misschien het uitproberen waard

Amanda

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: 4 december 2011, 23:41 »
En toen deed mijn pas geopereerde pols *krak* *plop* *auw* en nu subt mijn ellepijp weer lichtelijk! :'-(

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #119 Gepost op: 5 december 2011, 07:17 »
wat vervelend nou Aman. Aan je elleboog kant of aan de geopereerde zijde?

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter