Het grote elro topic
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Het grote elro topic  (gelezen 67229 keer)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re:Het grote elro topic
« Reactie #15 Gepost op: 7 juni 2011, 18:38 »
Ik zag nu pas dit topic en wilde jullie toch even mijn nieuwe elro laten zien.Nou ja,ik heb hem sinds september vorig jaar,maar ik was toen wegens een depressieve ondervoede geestestoestand een hele poos niet actief op het forum.Mijn oude elro was erg fijn,maar ik wilde heel graag een elro die omhoog en naar voren kon.Omhoog zodat ik in winkels minder afhankelijk van anderen was,omdat ik heel beperkt omhoog kan reiken door lux van linkerschouder en rechts al helemaal niet vanwege arthrodese en naar voren omdat ik moeite had om de elro uit te komen.En ik wilde graag het bedieningspaneel in het midden,omdat ik moeilijk deuren kon openen en naar binnen rijden.Het bedieningspaneel bij mijn oude elro zat links,dus als ik als ik een deur moest openen kon ik niet meer rijden,omdat ik dat met mijn linkerhand moest doen vanwege arthrodese rechts.Dan was het een enorm gehannes,deur open,gauw been erachter haken(heup in lux),dan kon ik gauw mijn hand gebruiken om te rijden,enz.Gelukkig vonden ze dat bij het ciz ook erg onhandig en kreeg ik een nieuwe :D Omdat het bedieningspaneel nu in het midden zit kan ik als ik een deur moet openen met rechts sturen en links openen.Als het bedieningspaneel rechts zou zitten dan kan ik niet sturen,want mijn arm kan niet recht op de armleuning liggen.
Ik heb een foto gemaakt van m'n mooie rooie stoeltje.Hij staat in de hoogste stand en zoals je kunt zien is hij dan zo hoog dat ik zelfs in de bovenste schappen van de winkel kan en ook tijdens evenementen of optochten,enz is het ideaal,i.p.v. tegen konten aan te kijken,zit ik nu op hoofdhoogte en kan wat zien.Ik ben erg blij met m'n stoeltje :)
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Het grote elro topic
« Reactie #16 Gepost op: 7 juni 2011, 18:49 »
zo mooie stoel hoor Edith!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Het grote elro topic
« Reactie #17 Gepost op: 7 juni 2011, 19:12 »
Ziet er goed uit Edith! En zo te horen is het ook een hele verbetering ten opzichte van je vorige stoel, klinkt heel lastig hoe het met je vorige stoel ging met deuren openmaken.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re:Het grote elro topic
« Reactie #18 Gepost op: 7 juni 2011, 19:20 »
mooie elro edith.
Zelf heb ik ook dat probleem met deuren. Mijn bediening zit rechts en de meeste deuren moet je toch aan de rechterkant opendoen, dan kan ik dus niet meer sturen en kom ik niet binnen. ook heb ik altijd problemen met boodschappen doen, akn niet bij de hogere schappen en niet bij de lagere (kanniet bukken,l omdat ik dan uit de elro donder en er zelf niet emer in kan komen) en met pinnen, zeker nu je ineens bij veel winkels ook je pinpas bovein moet doen en ze die dingen steeds vaker vast zetten op een onmogelijke te hoge plaats. Maar ja ik krijg dus geen nieuwe elro moet nogzeker 3  a 4 jaar wachten tot hij is afgeschreven, terwijl dat ding al 2x volledig uit elkaar gedonderd is dooreen asbreuk en aan alle kanten kraakt en piept. ik ben nog steeds bang dat ik weer zomaar ergens stil kom te staaan. Afgelopen december was ik godzijdank net in een zorghotel toen mijn elro het begaf, toen konden ze vanwege de sneeuw niet dezelfde dag komen en gelukkig had het zorghotel een scootmobiel te leen voor mij voor zolang. als ik ergens anders was geweest was ik flink in de aap gelogeerd geweesT!

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re:Het grote elro topic
« Reactie #19 Gepost op: 7 juni 2011, 22:30 »
@ Zonne.
Mijn oude elro was ook nog lang niet afgeschreven.Ik had hem nog maar 2,5 jaar.Ik heb gewoon via het zorgloket een nieuwe aanvraag gedaan en aangeven dat ik me niet meer kon redden met deze elro.Net zoals jij,dus en het CIZ heeft de aanvraag goedgekeurd.Ze hebben bij de Meyra(waar ik rolstoel van heb)wel eerst gekeken of mijn oude elro aangepast kon worden,maar dan kon niet.Daar kon geen harmonica onder om omhoog en naar voren en achter te gaan.Dus kreeg ik gewoon een nieuwe.Wel hebben ze de armleuningen van de oude gebruikt,omdat er op de nieuwe geen opstaand randje zat en dat heb ik nodig om m'n schouders op de plek te houden.Ik had het zelf met de passing helemaal niet door,maar de monteur zag mijn schouder uit de kom schieten toen ik iets over de zijkant van de leuning gleed,haha.
Ik zou als ik jou was gewoon een aanvraag indienen.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Het grote elro topic
« Reactie #20 Gepost op: 8 juni 2011, 18:12 »
Een mooie stoel, Edith! Is ie ook een beetje smal, zodat je relatief gemakkelijk (het blijft toch een elro) door gangpaden en zo kunt rijden?

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re:Het grote elro topic
« Reactie #21 Gepost op: 8 juni 2011, 20:39 »
@Marianne
Mijn elro is lekker smal,heb gelukkig nu ook een smal poepertje ;D Ik pas door gewone deuren heen.En daar ben ik erg blij mee,want bv. mijn huisarts heeft een verschrikkelijk slecht toegangelijke praktijk.Om binnen te komen moet je door een deur die naar binnen opengaat,dan kom je in een piepklein halletje en is er weer een deur die ook naar binnen opengaat.Hoe kunnen ze het bedenken :oMaar goed ik pas erdoor,het is meer de kunst om beide deuren  tegelijk open te doen en te  houden.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Het grote elro topic
« Reactie #22 Gepost op: 9 juni 2011, 13:34 »
@Edith: mijn huisarts heeft dat ook, precies zo! Slecht eigenlijk he?

Een smalle stoel is wel heel handig, het lijkt me echt heel vervelend om niet door gewone deuren te passen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Het grote elro topic
« Reactie #23 Gepost op: 10 juni 2011, 08:06 »
smalle stoelen zijn daarvoor echt ideaal... Ik heb ook een slecht rolstoel-toegankelijke huisartsenpraktijk...Ik kom er net aan in, maar als je een elro of een bredere stoel hebt, vrees ik echt dat je een probleem hebt. Ik snap niet dat het niet verplicht is voor huisartsen om gewoon echt goed toegankelijk te zijn...alsof je nooit een rolstoelpatient treft...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Het grote elro topic
« Reactie #24 Gepost op: 27 juli 2011, 14:04 »
Net een nieuwe rugleuning op mijn rolstoel gekregen, eentje met zij- en lumbaalsteun. Zit zo veel beter! Ik zit nu uit mezelf rechtop en heb mijn hoofdsteun als ik rechtop zit niet direct nodig!

Ik maak me wel zorgen over mijn heupen. Als ik te veel rechtop zit gaan die enorm veel subluxeren tot het punt waar ik niet meer kan zitten. Als dat te erg wordt kan mijn ergo de rugleuning wat kantelen, maarja, dan kan ik dus niet meer rechtop zitten. Hoop dat de gemeente snel actie gaat ondernemen, ik heb die verstelbare rugleuning nodig... En het is echt niet normaal dat mijn ergo mijn rolstoel volledig heeft aangepast, de gemeente heeft geen cent bijgedragen...
Collective madness is called sanity

Offline Dancemagic

  • Newbie
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #25 Gepost op: 28 juli 2011, 18:15 »
Ik heb zelf ook permobil c500 corpus gehad ik was er niet zo blij mee veel reparaties lekkeages van olie al met al vee lgedoe. Ik rijdt nu sinds kort met de Storm 4 van Invacare. Moet nog wel even wennen dat dit achterwiel aandrijving is de draaicirkel is wat groter en de beturing dus anderoms dus da's even wennen.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Het grote elro topic
« Reactie #26 Gepost op: 29 augustus 2011, 00:24 »
Ben ik weer hoor, ik was al verbaasd dat mn rolstoel het bijna drie maanden had uitgehouden terwijl hij normaalgesproken elke twee weken stuk is...

Maar vorige week was het weer raak. Ik stond in de woonkamer te kletsen, bijna tijd voor de lunch, iemand moest er door dus ik zet hem aan om opzij te rijden... Nou, mooi niet dus...

Ik natuurlijk welzorg bellen, meteen al problemen omdat ik natuurlijk in den dolder was en niet in mijn woonplaats, dus kreeg de het hoofdkantoor aan de lijn die me niet konden doorverbinden met nieuwegein omdat het te druk was... Ze zou een mailtje sturen met een spoedopdracht erin, en ik zou terug gebeld worden. Anderhalf uur later stond ik daar nog stil, dus ik maar weer bellen, zelfde verhaal, nog een mailtje gestuurd, belt u anders na 5 uur maar terug, dan is het rustiger...
Naja, daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord, dus online het nummer van filiaal nieuwegein zelf opgezocht, niks bezette lijnen had ze binnen 10 seconden aan de lijn >> Maar.... Het was wel druk, hij had inderdaad de emails gezien, hij zou ze wel even naar een monteur sturen. Nu vraag ik me af, als je SPOED in een emailtje ziet staan, dan ga je toch niet wachten tot de persoon in kwestie jou nog even opbelt?!? Naja, hij zou proberen iemand voor me te regelen, hij wist niet of het ging lukken.

Ik was behoorlijk kwaad tegen die tijd, druk ok maar ik sta daar lekker stil, ik kan helemaal NIKS als dat onding stuk is. Dus ik twitteren en de halve afdeling met mij, binnen een half uur na onze twitter actie stond er een monteur voor de deur.

Wat bleek nu, de power module was stuk. Dat zei mij ook weinig, maar ik heb me laten uitleggen dat dat apparaat de accuspanning/stroom verdeelt over de motoren en boordcomputer etc. Het opvallende is dat ik sinds mijn motoren vervangen zijn klaag over een rolstoel die blijft 'hangen', niet door de bocht wil, de kracht niet heeft om de achterwielen te laten draaien. Ik heb daarover gebeld maar er werd me verteld dat de motoren gewoon nog ingereden moesten worden. En afgelopen weekend (3 maanden na het vervangen van de motoren) deed hij het plotseling weer. Nog geen twee dagen daarna was de power module stuk. Ik zie een verband.

Ook leuk trouwens, sinds die power module vervangen is word ik weer op dagelijkse basis geƫlektrocuteerd >>

Sorry voor mijn klaagzang ik ben echt pissig over mijn rolstoel. Vooral omdat het voor mij erg belangrijk is, ik heb een zekere mate van controle nodig, vast komen te staan triggert mijn ptss... Ik heb de hele week nachtmerries gehad, nauwelijks geslapen en ben behoorlijk down geweest... Begint nu pas weer een beetje beter te worden...
Ik kan die rolstoel gewoon niet vertrouwen, het is altijd wel wat. Heb nu bijna een nieuwe rolstoel onder mijn kont zitten, zo veel onderdelen zijn er vervangen in de afgelopen 8 maanden...
Collective madness is called sanity

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Het grote elro topic
« Reactie #27 Gepost op: 29 augustus 2011, 00:49 »
Jeetje, dat is ook niet best dat er zoveel vervangen is en nog werkt de helft niet ik kan me voorstellen dat je er heel pissed van wordt. Het is en blijft immers je vervoersmiddel en als die er mee kapt kan ik me voorstellen dat je kriegel wordt!!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Het grote elro topic
« Reactie #28 Gepost op: 29 augustus 2011, 08:54 »
Je hoeft je niet te verontschuldigen hiervoor he Nih,
Het is gewoon zwaar balen dat het allemaal zo moet gaan!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Het grote elro topic
« Reactie #29 Gepost op: 29 augustus 2011, 11:32 »
Hopelijk krijg ik straks een nieuwe rolstoel... De aanvraag is opnieuw ingediend, dus als hij toegekend wordt gok ik dat ik m over een maand of 4 heb...
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal