Ribproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Ribproblemen  (gelezen 23239 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Ribproblemen
« Gepost op: 25 juni 2011, 10:47 »
Vorige week heb ik een rib ge(sub)luxeerd. Geen idee welke van de twee, mijn ribbenkast is een beetje vreemd gevormd en vergelijken gaat niet echt op. Het was de bovenste zwevende rib, hij stond opzij/naar buiten en ik heb hem zelf terug kunnen duwen. Nu staat mijn onderste zwevende rib al twee dagen in een lux naar binnen en ik begin er best wel wanhopig van te worden. Hij is te diep weggezonken om hem terug te kunnen haken.

Needless to say, ademhalen en bewegen is behoorlijk pijnlijk...

Iemand enig idee hoe zoiets terug te krijgen?

Ik had gehoopt dat hij vanzelf terug zou schieten maar het ziet er nu niet naar uit dat dat gaat gebeuren...
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Ribproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2011, 16:09 »
Ik heb weleens een sublux in mijn ribben, maar om nu echt specifiek te vertellen hoe ik die terugkrijg..kan ik ook net niet. ik duw en trek op goed geluk eigenlijk. Meestal schiet hij den wel terug.
Ik denk dat je daarmee naar de SEH zou moeten, voordat het iets perforeert en je verder van huis bent.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Ribproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2011, 19:23 »
Hoe gaat het nu met je rib, Nihlaeth?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Ribproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2011, 19:37 »
Gaat wel een stuk beter. Ik heb hem -inderdaad op goed geluk- toch weer goed gekregen. Wel problemen met wat ribben hogerop, ik kan absoluut niet meer op mijn linkerzij steunen/liggen. Maar goed, mijn linker schouder is ook helemaal uit elkaar dus dat kon toch al niet.
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Ribproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2011, 14:37 »
Kun je ribben eigenlijk trainen?

Ik vind dat de mijne eigenlijk te vaak subben en wil er iets aan doen. Zijn daar ook oefeningen voor? Ik kan me zo voorstellen dat sterke tussenribspiertjes wel zouden kunnen helpen voor meer stabiliteit.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Ribproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2011, 15:53 »
Heel veel ademhalen?  :laugh:

Ik kan me voorstellen dat inspanning waarbij je harder moet ademhalen die spieren ook traint...
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Ribproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2011, 16:15 »
Heel veel ademhalen?  :laugh:
Heel veel lachen dan ook?  ;D

Citaat
Ik kan me voorstellen dat inspanning waarbij je harder moet ademhalen die spieren ook traint...
Dat geeft wel een mooi aangrijpingspunt, misschien kan zwemmen wel helpen. (was toch al van plan om dat weer wat meer te gaan doen, extra reden erbij)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Ribproblemen
« Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2011, 16:17 »
Het is niet zo gek bedacht dat zwemmen zou kunnen helpen zeg...


Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Ribproblemen
« Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2011, 17:42 »
En dan onder water zwemmen? Dan train je gelijk je ademhaling... (Ach ik klets maar wat.)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Ribproblemen
« Reactie #9 Gepost op: 31 juli 2011, 17:46 »
en ademhalen tussen door  :P

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Ribproblemen
« Reactie #10 Gepost op: 1 augustus 2011, 17:26 »
Ehm ademhalen tussendoor wel boven water he Linda ...anders train je iets heel anders

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Ribproblemen
« Reactie #11 Gepost op: 18 augustus 2011, 14:11 »
Vond dit een leuk onderwerp. Ik ben even in mijn boeken gaan zoeken. Zwemmen is inderdaad een goede, maar ook handbiken!!

Overigens zal het trainen er van, niet je ribben op zijn plek houden. Wel maakt het ademhalen makkelijker. Omdat al die spieren je helpen bij het ademhalen, en de tussenrib spieren bij de diepe ademhaling. Dus Nihlaeth heeft ook gelijk.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Ribproblemen
« Reactie #12 Gepost op: 18 augustus 2011, 19:33 »
Super dat je het hebt opgezocht! Nog een extra reden om lekker te gaan sporten dus.

Ik ben er  ondertussen wel achter dat bepaalde bewegingen niet zo handig zijn, vooral bij een combinatie van bukken en draaien vinden mijn ribben het niet leuk.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Ribproblemen
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2011, 08:00 »
Dat herken ik Marielle, of me uitrekken en dan te ver overstrekken, dan schiet mijn rib ook in een sublux. AUw..

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Ribproblemen
« Reactie #14 Gepost op: 11 november 2011, 21:08 »
Ik had al een poos ontzettende pijn tussen m'n schouderbladen. Sinds Eric z 'n infarct om precies te zijn. Ik dacht een combi van overbelasting en spanning. 

Vandaag had ik eindelijk weer eens tijd om naar de fysio te gaan. Toen m 'n fysio zag hoe ik beweeg wilde ze geen oefeningen met me doen maar wilde ze me onderzoeken. En wat blijkt, er zijn meerdere ribben aan m'n rugzijde rechts die helemaal niet op hun plek zitten. Fysio heeft heel voorzichtig geprobeerd de boel te manipuleren. Nu heb ik het gevoel dat ik een botsing heb gehad met lijn 11.

Suggesties iemand?  Paracetamol en diclo helpen voor geen meter. Ik dacht zelf aan spierverslapper maar daar word ik zo ontzettend groggie van. Ik heb ook nog tramal in huis maar dat is dan gelijk weer zo'n heftig middel. Maar ik moet iets want zo ga ik niet kunnen slapen straks.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal