Forum > HMS/EDS algemeen

Is HMS hetzelfde als EDS?

(1/6) > >>

Marielle:
Deze vraag van Zwaantje kwam langs in het topic over fysiotherapie, hier is genoeg over te zeggen om een topic mee te vullen.

--- Citaat van: Zwaantje op 15 juni 2011, 19:13 ---Volgens mijn revalidatie arts was HMS en EDS niet hetzelfde maar lees ik nou dat dat wel zo is?
--- Einde van citaat ---

Sommige artsen maken strict onderscheid tussen HMS en EDS, sommige vinden dat HMS hetzelfde is als het hypermobiele type van EDS. Wat zijn jullie ervaringen? En maakt het in de praktijk uit of je een diagnose HMS of EDS hebt?

Rika:
Mijn huisarts en fysio maken onderscheid omdat er in Nederland nog steeds onderscheid word gemaakt. Daarom ga ik nu naar de klinisch geneticus. Voor m'n kids maar ook omdat ik het idee heb dat soms handig kan zijn een eds diagnose te hebben. (bijv. voor vergoeding van fysio)

rozemarijn:
Mijn revalidatie arts en fysio maken geen onderscheid in de behandelingswijze, zij trekken wat dat aangaat HMS en EDS geheel gelijk.
Op zich moet het niet uitmaken volgens hen of het nu HMS of EDS heet de behandelingswijze zou precies eender zijn.

Rika:
De behandelwijze is ook het zelfde alleen verzekeringstechnisch is het een ander verhaal helaas:-(

rozemarijn:
soms is dat inderdaad het geval rika. Ik moet eerlijk zeggen nog geen enkele hinder te hebben ondervonden dat er hms op papier stond. Maar misschien verschilt dat ook per geval.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie