Hulphond
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Hulphond  (gelezen 64627 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #90 Gepost op: 28 december 2012, 21:19 »
Wat een lieve hond!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #91 Gepost op: 9 augustus 2013, 18:37 »
Hallo allemaal! Inmiddels zijn we driekwart jaar verder en er komt ongeveer 1 keer per maand een trainster thuis. Die helpt mij dan met de beginselen van een nieuwe oefening, of geeft mij tips, of geeft feedback en dan oefen ik zelf verder. Dat gaat met ups en downs want het is natuurlijk best zwaar om zonder enige opleiding je eigen hulphond op te voeden! Maar ik ben super blij dat het mogelijk is en dat Stichting Bulters&Mekke mij wil helpen!
Snow is pas 1 jaar en we moeten hem ook de ruimte geven om pup-puber te kunnen zijn (hij is nog steeds een puber nu). Hij moet nog steeds hond kunnen zijn en zich vrij kunnen ontwikkelen. Vandaar dat het maar 1 keer per maand is. Maar anders zou er ook een te grote druk op mij komen. Zodra Snow volwassen is en de basis er goed in zit komt de trainster wat vaker als dat nodig is.
We vragen ook express niet te veel van Snow zodat hij niet "op zijn tenen" hoeft te lopen en we kunnen beter langzaam maar goed trainen, dan dat we snel trainen maar het eigenlijk allemaal te veel is voor mij en snow. Want dan moet je ongewenst gedrag weer gaan afleren.

Hij heeft inmiddels een nieuw tuigje! (vandaag gekregen) die veel lekkerder zit.



Ik ben super blij met Snow en super trots op ons.
Hij kan mijn aanvallen signaleren (dat is waarvoor ik een hulphond wilde, de rest is mooi meegenomen. Het wa snog maar de vraag of hij daadwerkelijk mijn aanvallen aan kon voelen komen en of de klik er was.)

Ik weet niet of jullie het interessant vinden, maar hier een lijstje met wat we af en toe oefenen en wat snow allemaal kan:

- Brengen (apporteren, dingen oprapen)
- Opruimen (spullen ergens in doen, bijv. in de prullenbak, of mijn speeltjesdoos)
- Aanvallen signaleren
- Praatje maken (blaffen, om bijv mijn vriend op commando te waarschuwen wanneer ik aanval krijg)
- Als ik een gebaar met mijn hand maak gaat hij ook blaffen (voor als mijn spraak uitgevallen is)
- Duwen (deuren, kastjes, lades)
- Trekken (Jas uittrekken, deur open trekken)
- Naast (naast de rolstoel)
- Plaats
- Blijven
- Wachten (Even wachten voordat ik een commando uit ga voeren)
- Ophouden
- Hier komen
- Terug (achteruit lopen, ergens van af gaan)
- Naar boven (de trap op)
- Naar beneden (trap af)
- Naar binnen
- Naar buiten
- Zit
- Af (liggen)
- Op (op bed/bank komen liggen, bijv bij een aanval)
- Kom maar met je pootjes (poten op schoot)

Verder kan hij nog dingen voor de lol zoals omrollen, dood, kruipen, door (bijvdoor poortje heen), poot, twee poten, over (springen).

Maar waar we nu vooral mee bezig zijn, zijn de basis dingen: langs honden lopen zonder te blaffen, niet aan andere mensen snuffelen. Dat soort dingen blijven toch het lastigst. Het is ook een leerprocess voor mezelf. Ik moet volgens mijn trainster meer ballen krijgen en consequenter zijn haha.

als jullie meer willen lezen: hulphondsnow.blogspot.com (dan ga ik hier geen uitgebreide updates geven).

Martinuzje

  • Gast
Re: Hulphond
« Reactie #92 Gepost op: 10 augustus 2013, 06:30 »
Wat fijn dat hij je aanvallen voelt aankomen en daar ook adequaat op kan reageren!!
En dat hij daarnaast je enorm kan gaan helpen in het dagelijks leven naast het signaleren van je aanvallen, is natuurlijk helemaal mooi meegenomen!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #93 Gepost op: 11 augustus 2013, 21:53 »
Ja ik vind het ook erg bijzonder, nog steeds, dat het mogelijk is! En wat ook erg belangrijk is: Ik heb het soms best moeilijk, Snow zorgt er voor dat ik niet volledig in de put raak. Hij geeft mij stabiliteit. Ik móet voor hem zorgen, ik moet hem uitlaten dus ik moet wel naar buiten. Daardoor onderneem ik actie om mijn hulpmiddelen zó te krijgen dat ik ook daadwerkelijk naar buiten kan.
Door naar buiten te gaan en Snow te verzorgen word ik vrolijker, ik ga dan tenminste niet in een hoekje zielig zitten zijn ofzo.. Ik blijf dingen doen, zelfs als ik heel erg down ben en eigenlijk onder de dekens zou wille blijven dag in dag uit. Dat kan ik niet want dan voel ik me schuldig, dus ga ik er toch maar uit. Uiteindelijk verloopt mijn dag dan veel beter dan dat ik in bed was blijven liggen

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hulphond
« Reactie #94 Gepost op: 12 augustus 2013, 07:40 »
Juist en dat is zo mooi aan huisdieren en zeker aan een hond. Je hecht je aan ze en wilt ze verzorgen. En zo "vergeet" je soms je eigen zorgen en kom je toch je bed uit etc. Ik vind dat snow echt geweldig veel kan voor zijn leeftijd. Ik vind het een tophondje! En elke keer dat ik hem zie is hij weer beter in dingen. En ja. Hij is pas 1.... Een grote baby soms nog! Maar ik heb er alle vertrouwen in dat jullie een topteam zijn blijven en worden!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #95 Gepost op: 12 augustus 2013, 13:46 »
Snow is een schatje en kan inderdaad al erg veel voor zijn leeftijd! Het is geweldig om te zien en horen hoe goed hij is voor jou en vica versa. Want een hond heeft een eigen wil en als hij zijn baasje niet lief vind gaat hij die dingen ook niet doen ;)

Ik vond het ook verbazingwekkend hoe goed Snow naar andere luistert met uitlaten! (weekendmeet)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #96 Gepost op: 12 augustus 2013, 20:26 »
Haha Inderdaad ik noem hem altijd mijn grote baby Roos.

En Raissa, ja hij luisterd naar mij het beste, maar opzich luistert hij naar iedereen. Voor sommige hulphonden is dat natuurlijk onhandig maar ik vind het wel fijn dat hij ook naar mijn moeder, zus, vriend, opa en oma luisterd. Want als ik dan bijv een aanval heb en niet kan praten dan kunnen zij commando's geven.
Alleen bijv in een supermarkt. Als ik daar een aanval krijg, en andere mensen gaan mijn hond roepen.. dat zou ik toch niet zo fijn vinden. 

Ik denk dat als je Snow nu ziet, dat je wel goede vooruitgang ziet! Vergeleken met de weekend meet (wat trouwens errrug gezellig was.)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #97 Gepost op: 13 augustus 2013, 10:11 »
Ik denk dat het anders is wanneer jij erbij bent. Dan ben jij het baasje ;)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #98 Gepost op: 7 april 2014, 19:49 »
Ik haf het ook al in persoonlijk gezet maar zal het hier ook doen. Vandaag gehoord dat mijn eigen hond voa stichting hond kan de was doen officieel hulphond in opleiding mag worden. Nu kan hij al heel veel. Allemaal dingen die ik hem zelf heb geleerd maar dat ik er nu ook nog begeleiding bij ga krijgen is super fijn!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #99 Gepost op: 7 april 2014, 21:51 »
Wat fijn! Hoeveel begeleiding ga je van de stichting krijgen?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #100 Gepost op: 7 april 2014, 22:21 »
jaaaaaa, Hoe oud is je hond ook alweer?

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #101 Gepost op: 8 april 2014, 07:06 »
@Marianne, begeleiding zal zijn op aanvraag omdat ik zelf veel ervaring heb on het aanleren van gedrag bij honden (wat klinkt dat opschepperig om over je zelf te zeggen zeg) dus als ik ergens tegen aanloop of vast loop heb ik waarschijnlijk met een telefonisch overleg of mailtje genoeg om verder te kunnen. Zo niet dan komt er zsm iemand langs om me te helpen...

Twist'R is inmiddels 5 Zwaantje

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #102 Gepost op: 8 april 2014, 08:27 »
Dat is goed nieuws!!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #103 Gepost op: 18 april 2014, 18:11 »
Voor de mensen die het process van Snow en ik een beetje willen volgen, dat kan op: www.hulphondsnow.blogspot.nl
Doordat ik daar veel schrijf vergeet ik om het ook nog hier te typen, vandaar :-)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hulphond
« Reactie #104 Gepost op: 22 april 2014, 14:28 »
geeft toch ook helemaal niet, ik volg het allebei hoor, hier en ook op snow zijn blog!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal