Forum > HMS/EDS klachten

Slapende ledematen

<< < (2/3) > >>

Zwaantje:
Ik heb ook vaak slapende ledematen.
Als ik ergens op zit waarbij mijn voeten de grond niet kunnen raken heb ik binnen no-time geen gevoel meer in mijn voeten.
Ik word ook wel eens ' snachts wakker zonder gevoel in mijn arm, duurt even voordat dat dan terug is.
En vaak die tintelingen.

De stand van je bekken veranderen vind ik wel een goede.
Als ik zelf te hol zit, knelt er na een poosje iets af.

Marianne:

--- Citaat van: *Inge* op 14 juni 2011, 16:35 ---Ik heb ook regelmatig last van slapende voeten/benen en dan voornamelijk 's nachts.

--- Einde van citaat ---

Hier heb ik alleen last van als het matras te hard voor me is. Lig jij toevallig op een hard matras? Je zou eens kunnen proberen om op een zachter matras te liggen. Wie weet wordt er dan minder afgekneld, doordat je er wat meer in wegzakt?

*Inge*:
Ik heb zelf een redelijk hard matras, omdat ik anders last van me rug krijg. Mijn vriend heeft een zachter matras en daar heb ik er net zoveel last van. Misschien komt het ook wel omdat ik 's nachts altijd gigantisch aan het spoken ben. Ik slaapwandel regelmatig en als ik een nacht in bed blijf, dan doe ik ook de vreemdste dingen (gordijnen open en naar buiten staren, ineens rechtop gaan zitten, wakker worden zittend op voeteneind, etc.). Het komt nooit voor dat ik langer dan een uur in dezelfde houding lig in mijn slaap.

Zwaantje:
Is Raynauds ook een bekend iets voor mensen met hms / eds?
Ik heb er nu veel last van in mijn rechter voet, mijn tenen worden de hele tijd (donker)blauw.
Op een gegeven moment is dat echt een vervelend gevoel.

rozemarijn:
Ja het Raynaud fenomeen is bekend bij hms/eds. Tenminste. Ik ken het wel, heb precies hetzelfde probleem en ik hoor er wel meer mensen met hms/eds over

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie