Forum > HMS/EDS klachten

Slapende ledematen

(1/3) > >>

nightbird:
Hebben jullie ook last van slapende ledematen? Ik schat dat ik gemiddeld 4 keer per dag een slapend(e) been/arm/hand/rug heb.
Vooral een slapend been vind ik erg irritant. Ik weet niet precies hoe het komt, want mijn been gaat ook slapen als ik normaal op een stoel zit, mijn voeten de grond raken en er een beetje ruimte is bij mijn knieholte. Ik heb het idee dat er in mijn heup iets afgekneld wordt.
Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie tips om het te voorkomen? Ik voel me erg lullig als ik op m'n werk tijdens een bespreking ineens een tijdje moet gaan staan...

rozemarijn:
Kijken of je nog een andere zithouding aan kunt nemen waardoor het niet meer gebeurd.. Mij gebeurd het ook vaak maar meer dan andere houdingen zoeken enzo kan ik er ook niet bij verzinnen.

Marianne:
Het is inderdaad zoeken naar de houding waarbij niks wordt afgekneld. Je geeft aan dat je denkt dat er bij je heupen iets wordt afgekneld. Wellicht kun je de stand van je bekken iets veranderen als je zit, om uit te proberen of het 'slapen' dan wegblijft?

Marielle:
Je huidige oplossing (regelmatig even een tijdje gaan staan) is helemaal zo slecht nog niet! Ik snap wel dat je je daar tegenover je collega's niet zo prettig bij voelt, maar ze zullen het als je het uitlegt vast wel begrijpen.

Heb je wel eens een wiebelkussen geprobeerd? Dan moet je wel een actieve zit aannemen, en verander je vanzelf regelmatig van houding. Het is niet voor iedereen een oplossing, want omdat het zo wiebelt, heb je er ook niet zoveel steun aan.

*Inge*:
Ik heb ook regelmatig last van slapende voeten/benen en dan voornamelijk 's nachts. Als ik dan in de ochtend wakker word duurt het even voordat ik kan gaan staan. Van de week had ik het zo erg dat ik niet eens voelde dat mijn voet sliep. Ik had geen tintelingen ofzo, voor mijn gevoel voelde me voet normaal aan. Tot ik op de rand van het bed ging zitten, opstond en de eerste stap zette. Toen lag ik ineens op de grond! Bleek dat mijn voet zo erg sliep (of er iig geen gevoel in had) dat ik er zo doorheen zakte. Sindsdien blijf ik als ik uit bed wil eerst even op de rand van het bed zitten en geef zittend druk op me voeten, om te voelen of ik wel gewoon gevoel heb. Heb geen zin om weer languit te gaan!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie