Gewichtsproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Gewichtsproblemen  (gelezen 17306 keer)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Gewichtsproblemen
« Gepost op: 1 juni 2011, 13:07 »
Omdat er op het forum nogal wat meiden zijn met problemen betreffende hun gewicht, hiervoor een topic!


Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 1 juni 2011, 13:13 »
Het is heel gek, maar ik blijf maar afvallen sinds ik vorig jaar flink ziek ben geweest. Uit alle onderzoeken die ik toen heb gehad, is niks uitgekomen, maar ondertussen ben ik al 15 kilo kwijt! Ik kon het wel missen, daar niet van, maar ik begin het nu wel vervelend te vinden, omdat het maar door gaat. Als ik kleren koop, zijn ze een maand later alweer te groot. Mijn moeder zit zich ongerust te maken over dat ik misschien wel anorexia heb (waar ze dat nou weer vandaan haalt, weet ik ook niet  ::)) en zegt dat ik niet goed en genoeg uit. Maar ik kan gewoon echt niet meer op dan wat ik eet. En verder snoep ik ook gewoon, eet ik koekjes en lekkere dingen en eet ik gewoon braaf drie maaltijden op een dag! Maar het afvallen gaat maar door. Iemand ideeën hoe dit kan? Als het nog veel erger wordt, ga ik maar een keer naar een dieetiste ofzo, misschien eet ik de verkeerde dingen?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 1 juni 2011, 18:38 »
Jeetje wat vervelend Maaike... Ik heb geen idee waardoor het zou kunnen komen. Ziek zijn kost veel energie, misschien ben je er niet helemaal bovenop nog?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 1 juni 2011, 18:54 »
balen maaike

misschien 6 maaltijden gaan eten per dag ?

ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avond eten, tussendoortje.

tussendoortjes zijn bij mij vaak gevulde koeken, chips, ontbijtkoek, fruit dus geen snoepgoed eigenlijk maar dat eet ik tussen door ook gewoon.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2011, 18:59 »
Hoe is je eetpatroon nu in vergelijking met een jaar geleden? Zit daar verschil in?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 1 juni 2011, 19:05 »
Hoe is je eetpatroon nu in vergelijking met een jaar geleden? Zit daar verschil in?

Nee, volgens mij niet, ik snoep nu alleen maar dan dat ik toen deed. Het begon eigenlijk tegelijkertijd met die uitval en blauwe plekken, toen verloor ik in een week zo twee tot vier kilo. En nu gaat er elke maand ongeveer een kilo of twee vanaf. Ik ben natuurlijk wel pilates gaan doen, maar daarvoor sportte ik ook al. Ik heb nu in ieder geval een gezond gewicht, dus dat is mooi meegenomen, maar omdat het maar doorgaat ben ik een beetje bang voor wat er komen gaat.

Ik ga de komende tijd sowieso maar even extra op mijn eten letten. Die 6 maaltijden per dag is wel een goed tip, Lin, maar ik moet nu al echt moeite doen om gewoon braaf drie maal daags te eten, dus ik weet niet of ik dat uberhaupt weg kan krijgen.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 1 juni 2011, 19:10 »
klopt ik moet me er ook aan toe zetten.
kleine beetjes eten dan of zo?

vanmiddag zette iemand een stukje taart voor mijn neus neer eigenlijk wou ik niet maar heb het wel opgegeten ook al duurde het een half uur in totaal  :P.
ik moet er ook gewoon aan wennen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #7 Gepost op: 5 juni 2011, 08:32 »
Linda gaf al een goede tip met die zes maaltijden. Als je het lastig vindt om er zo veel te halen, kun je misschien drinkontbijt halen en dat als tussendoortje drinken. Ik weet niet wat er precies in zo'n ontbijt zit en wat je dan binnenkrijgt, maar het zal in ieder geval meer goede dingen bevatten dan een glas ranja.
Hoe zit het met je energie? Heb je nu ook minder energie dan een jaar geleden?

Verder kun je natuurlijk ook nog een lintworm of zo hebben, maar ik duim voor je dat dat niet het geval is.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2011, 15:07 »
Ik meld me ook maar eens in dit topic. Ik zit nu op mijn laagste gewicht ooit (46,5 kg; bmi is nu 17.3), terwijl ik juist een paar kilo aan wilde komen. Dus ik ga de komende tijd ook maar eens wat beter op mijn eten letten, en ook weer wat meer sporten (dan krijg ik nl vanzelf meer behoefte aan eten en kom ook in een beter ritme).

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2011, 21:25 »
Ik meld me ook in dit topic.

Ik heb dan niet echt gewichtsproblemen, mijn gewicht is voor mijn gevoel wel een beetje aan de hoge kant maar ik heb de laatste maanden wel wat kilo's verloren (dat wijt ik aan problemen met m'n darmen maar ook stress, vooral stress). Toch wil ik hier even wat vragen neerzetten.

Vorig jaar om deze tijd woog ik 82 kg, nu weeg ik 72 kg. In een jaar ben ik dus 10 kg afgevallen. Eerst was het wat minder, nu weer wat meer. Het schommelt een beetje. Het is bij benadering want ik heb al 3 maanden geen weegschaal meer, maar de laatste keer dat ik me woog toen bleef de wijzer hangen bij 72 kg. Ik wil graag afvallen naar 65 kg, maar ik ben niet echt wanhopig aan het lijnen. Ik zie wel hoe het gaat. Ik eet gezonde dingen en regelmatig. Ik beweeg voldoende, dus met mijn levensstijl is niet veel mis.

Alleen nu de laatste tijd heb ik veel minder eetlust, ik ontbijt 's ochtends met een kop thee en 2 boterhammen, de lunch bestaat ook uit 2 boterhammen en dan nog avondeten, vaak krijg ik maar een half bordje op en daar houdt het mee op. Ik heb gewoon weinig eetlust, tegen heug en meug in eet ik als tussendoortje een mandarijn of een appel maar dat is echt alleen als ik eraan denk. Ik heb geen honger en het staat me ook gewoon tegen. Vaak zet ik het alarm van mijn telefoon ervoor omdat ik het anders niet doe en ik weet dat het voor die gezonde levensstijl die ik wil behouden wel belangrijk is om geregeld te eten.

Nu is dit bovenstaande wat ik op een goede dag eet, het is ook vaak een ontbijt van 1 boterham en geen lunch en dan 's avonds met tegenzin mijn avondeten opeten. Zijn er meiden die zo weinig eetlust herkennen? En wat doen jullie daaraan? Graag hoor ik van jullie, want ik wil graag een gezond eetpatroon maar ik weet niet of mijn lichaam nu gewend is aan het weinig eten? Of dat mijn eetlust weg is door een andere reden.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #10 Gepost op: 22 juni 2011, 22:03 »
Ik herken dit wel. Toen ik moest aankomen en bij de dietiste was ervoor moest ik van haar niet proberen hele boterhammen te eten maar hapjes. Dus als een hele boterham te veel is een halve. Na een paar dagen een halve en een hapje. En zo opvoeren. Dat heeft wel goed geholpen. In mijn geval wat te veel :D

Ik probeer nu weer wat kwijt te raken maar nu ben ik zo gewend aan veel meer eten dat het me moeilijk af gaat.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #11 Gepost op: 22 juni 2011, 23:04 »
Oh, dat is wel een goede tip. Dank je wel.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Gewichtsproblemen
« Reactie #12 Gepost op: 23 juni 2011, 06:54 »
Ik heb ff terug gekeken voor je in m'n aantekeningen en heb nog een tip voor je. Verrijk je eten. Wat ze bedoeld is als je bv fruit eet een handje noten erbij. En dan wel de gezonde ongezouten. Parantoten, walnoten, amandelen, hazelnoten die richting. En dat kan je ook met sla doen. Pijnboompitjes, fetakaas etc. Dan zitten er wat meer calorieen in maar zonder dat het slecjt is voor hart en bloedvaten.

Offline Tjaatje80

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: Gewichtsproblemen
« Reactie #13 Gepost op: 25 oktober 2011, 22:30 »
Hallo dames,

Zelf zou ik heel graag wat kilo's kwijt willen.
Door de prednison (afgelopen jaar 7 maanden gebruikt) en het weinig kunnen bewegen ben ik best veel aangekomen. Dit doet mij best veel verdriet.
Afvallen is erg moeilijk. Ik heb dit al meerdere keren geprobeerd maar strandde steeds (ws door de prednison).
Nu ga ik als het goed is aan het Cambridge dieet beginnen.
Volgende week heb ik een intake gesprek. Dit is een soort eiwit shakes/repen/soepen dieet.
Het fijne weet ik er ook nog niet van.
Mogelijk is dit ook een goed alternatief om aan te komen.............

Sterkte allemaal.

Liefs Thea

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Gewichtsproblemen
« Reactie #14 Gepost op: 26 oktober 2011, 09:30 »
Ik zou ook best flink wat kwijt willen. Alleen lukken wil het niet. Bne nu 164 cm en 88 kilo. Er zou 20 kilo af moeten, maar ben al blij met 10

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal