Overige hulpmiddelen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Overige hulpmiddelen  (gelezen 36899 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #105 Gepost op: 2 augustus 2012, 14:13 »
Ik heb ze wel vaker gezien idd..maar nog niet geprobeerd..toch s kijken...

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #106 Gepost op: 2 december 2012, 19:58 »
Ik overweeg om een transferplank te gaan gebruiken. Omdat mijn beenfunctie helemaal weg is, komt er teveel belasting op mijn schouders en polsen, vooral bij 'grotere' transfers (als de plek waar ik heen moet wat verder bij de rolstoel vandaan staat).
Weet iemand of je zo'n ding vergoed kunt krijgen (bij gemeente of zorgverzekering)? En wat zijn de voor- en nadelen?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #107 Gepost op: 2 december 2012, 20:33 »
Volgens mij heeft een vriendin van hem tijdelijk gebruikt en toen via de thuiszorg tijdelijk kunnen lenen. Ik zal het eens navragen maar misschien kun je hem dan eerst proberen. Volgens mij gaat het daarna via de verzekering

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #108 Gepost op: 2 december 2012, 21:10 »
Mijn ex heeft een tijdje zo'n plank gebruikt, toen hij na een operatie wat minder fit was. Voordelen: kleinere belasting voor je armen, minder valrisico als je een grote afstand moet overbruggen. Nadeel: je moet het ding bij je hebben om hem te kunnen gebruiken. Maar al leg je er maar een in de auto... En thuis nog een? Je kunt ze gemakkelijk zelf maken. Stuk hout, gladschuren, lakken (zodat de plank glad is) en klaar is kees. Dan kun je zelf kiezen hoe groot/klein je hem wilt hebben en het is goedkoper dan zelf aanschaffen.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #109 Gepost op: 2 december 2012, 21:56 »
Toen ik revalideerde werden ze daar ook gemaakt door de revalidanten zelf met hulp van de man die daarbij hielp. Hij maakte ze alleen niet meer van hout (kan namelijk splinteren en dat is niet zo lekker als je die in je kont of benen hebt), maar van templex of zo iets. Is een heel hard kunststof. Kan je bij de betere DHZ-winkel kopen. Ik kan het hier bij de Fixet kopen iig. Laat je het gelijk op maat zagen en ben je zo klaar.   ;)
« Laatst bewerkt op: 2 december 2012, 21:59 door Nigelle »

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #110 Gepost op: 3 december 2012, 08:04 »
Dat is inderdaad een goed idee, zelf maken! Ik denk dat ik dat maar eens ga doen. En goedkoper, dat geloof ik graag. Keek net even op Google, wat een geld vragen ze voor die dingen zeg, pfff!
Bedankt voor de tips meiden!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #111 Gepost op: 5 december 2012, 07:26 »
Ik vond de transferplankjes van de thuiszorgwinkel te duur dus heb er ook zelf een gemaakt. Nouwja, ik heb het iemand anders laten doen. Ik heb gewoon multiplex gebruikt, dat splintert echt niet als het goed geschuurd en gelakt is.

Wel even een tip voor de veiligheid, lijm er een antisliplaag onder (niet aan de glijkant natuurlijk), je hebt dat spul al voor een eurotje bij de blokker. Dat kan hele nare ongelukken voorkomen. Maar dan nog moet je erg uitkijken met transferplankjes. Een nare val heeft mij mijn linker pols gekost.
Collective madness is called sanity

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #112 Gepost op: 1 oktober 2013, 11:23 »
Ik merkte dat ik steeds meer last kreeg bij schrijven. Belangrijke oorzaak is dat ik bij vermoeidheid mijn vingers verkramp en dus een hele verkeerde pengreep ontwikkel.

Heb nu een pen gekocht -de Original PenAgain-, die in ieder geval in m'n eerste testronde ideaal is! Je wijsvinger zit een soort ingeklemd tussen een bruggetje, waardoor je daar een stuk stabiliteit hebt en steun; en je de goede spieren gebruikt qua belasting van je pols.  Heb 'm geprobeerd goed op de foto te krijgen, zodat je een beetje beeld kunt vormen.



En hij is ook niet eens duur, heb 'm voor 3,95 dus dat is helemaal leuk. :) Heel benieuwd hoeveel langer ik nu kan schrijven!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal