Forum > HMS/EDS algemeen

Manuele Therapie bij HMS/EDS

(1/1)

Nihlaeth:
Ik kreeg van iemand hele goede tips over waar op te letten als je naar een Manueel Therapeut gaat. Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben.


--- Citaat ---EDS is een relatieve contra-indicatie voor de "normale" manuele therapie, en een absolute contra-indicatie voor manuele therapie waarbij in de eindstanden van gewrichten wordt gewerkt. Dit in verband met de abnormale bewegelijkheid van de gewrichten en omdat je daardoor de gewrichten die je niet wilt behandelen niet goed "op slot" kunt zetten. Wat wel kan zijn de zeer delicate methoden van manueel therapie, met name de z.g.n. "egg shell" methoden, sommige technieken uit de mc. Kenzietherapie, maar met uitzondering van de technieken die gebruik maken van sterke rotatie en zijwaardse flexie ( buigen, maar ik ga ervan uit dat je dat wel snapt). Wat ook kan is redresseren m.b.v. technieken vanuit de Mulligantherapie, de vorm die ik je zondag heb uitgelegd en die gebruik maakt van de spierkracht van de patient en het sturen van bewegingen.

--- Einde van citaat ---

Maaike:
Ik krijg humane bewegingsfunctionaliteit. Dit is ook een soort van manuele therapie, maar het gaat ook heel rustig. Op deze manier zet mijn fysio al mijn gewrichten en wervels weer op hun plek. Het werkt voor mij echt super goed. Helaas zijn er maar 16 fysiotherapeuten die in Nederland op deze manier werken, mijn fysiotherapeut is nu zijn zoon aan het opleiden, als hij met pensioen gaat, neemt zijn zoon het dus over. Mama en ik blij.  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie