Slaap problemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Slaap problemen  (gelezen 4833 keer)

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Slaap problemen
« Gepost op: 5 augustus 2015, 20:13 »
Heb al maanden uhhhh en maak er maar jaren van problemen met slapen, als de pijn mij niet wakker houdt dan is het wel het feit dat ik geen flauw idee heb hoe ik moet liggen.... als ik op mijn rug lig krijg ik spasmes, tintelingen en ik kan dan echt niet slapen.  En het gevoel dat ik ''door'' het matras val...ik kan het niet anders beschrijven gewoon naar gevoel.

Op mijn buik kan ik wel liggen maar dan krijg ik dat mijn kaak volledig uit verband gaat, nekpoblemen en last van mijn knieeen. Het ''onder een vrachtwagen'' gevoel de volgende dag :o Op mijn zijkant kan ik ook niet liggen want dat willen mijn heupen niet en mijn bovenste been kan dan het onderste been niet dragen en dan kan ik dus ook helemaal niet meer functioneren van de pijn....

Tevens kan ik niet meer liggen op een hoofdkussen vanwege ernstige nekklachten...

Ben dus héél benieuwd hoe jullie liggen en of je ook nog kussen gebruikt..of wat werkt voor jou.  :AA:

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Slaap problemen
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2015, 20:57 »
Ik slaap half op mijn buik, half op mijn zij. En eigenlijk gebruik ik een hoefijzerkussen om mij te onder steunen, of onder mijn armen en nek, of onder mijn benen. En dat werkt voor mij heel erg fijn

Offline Kruips

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Slaap problemen
« Reactie #2 Gepost op: 1 september 2015, 09:02 »
Ik slaap op een matras van traagschuim, ookwel een nasa matras genoemd. Sindsdien slaap ik een stuk beter. Last van mijn nek is het grootste probleem nu, dus wil ook zo een kussen kopen nu.
Bij beterbed kon je hem destijds voor een week lenen om te testen of hij bevalt. Ze kosten niet niks, maar nachtrust is hier veel waard!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Slaap problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2015, 00:19 »
Ik slaap vaak op mijn zij met een kussen tussen mijn knieën.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Slaap problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2015, 12:49 »
Dat doe ik ook, Zwaantje.
En heb inderdaad ook een goed traagschuim matras, dat scheelt ook.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Slaap problemen
« Reactie #5 Gepost op: 4 september 2015, 11:10 »
Ik heb tegenwoordig dat ik niet kan slapen doordat ik een heel vervelend gevoel in mijn benen heb. Ik dacht eerst dat dit ontwenningsverschijnselen waren, ik herkende het als zodoende namelijk, maar inmiddels ben ik er achter dat dit het niet is. het zou nogal raar zijn als je een paar weken ontwenningsverschijnselen hebt zonder dat je gestopt bent met een medicijn  :lachen:
Nu denk ik aan restless legs. Heeft iemand daar ervaring mee en wat hebben jullie er aan gedaan buiten medicatie om. Ik wil eigenlijk niet nóg meer medicatie dan ik al heb.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Slaap problemen
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2015, 15:36 »
Nee ik snap wel dat je niet nog meer pillen wilt. Is er medicatie tegen restless legs eigenlijk?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Slaap problemen
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2016, 13:19 »
Ik gebruik arnica olie (inwrijven), dat helpt wel wat met de restless legs. Maar ik vermoed dat wat voor olie inmasseren zou helpen. Je stimuleert je vegetatieve zenuwstelsel op die manier, wat o.a. verantwoordelijk is voor ontspanning. Een ander trucje om dat te doen is druk. Je kan een gewogen deken gebruiken, maar als het bij mij erg slecht gaat leg ik simpelweg een drukverband om mijn bovenbenen aan. Meestal is het dan vrij snel afgelopen. Je leert nog eens wat van opiaat ontwenning... De restless legs zijn helaas gebleven, ook bij mij.

Ik slaap op mijn zij. Ik heb geprobeerd op mijn rug te slapen, maar ik kom zo echt niet in slaap. Dus ik ben de hele nacht aan het draaien en woelen omdat mijn schouders, heupen en kaak uit de kom zakken als ik te lang op een zij lig. Ik heb een voedingskussen waar ik met mijn hoofd en armen op lig (polsen moeten recht liggen), een groot kussen voor tussen mijn benen en nog 3 andere kleinere voor verschillende steunpunten. Ik vind het nog een klein wonder dat ik heb leren draaien met al die kussens in mijn slaap. In het begin wilde ik mijn voedings kussen nog wel eens kwijtraken, en omdat mijn nek dan niet recht lag hield ik daar veel klachten aan over. Oh, mijn matras is anti-decubitus, de high care low air. Wel met een lucht compartiment onder het schuim, maar geen pomp.

Verder slaap ik zonder slaapmiddelen nauwelijks 3 uur op een nacht. Met dormicum is dat gelukkig meer, maar ik rust nog steeds niet goed uit omdat de pijn me niet diep genoeg laat slapen.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal