Forum > HMS/EDS algemeen

dieet en hms/eds

<< < (2/3) > >>

Marianne:
Ik kan me vinden in wat Zwaantje schrijft.

Feit blijft natuurlijk wel dat als je 15 kilo teveel meesleept, dat een flinke extra belasting voor je gewrichten is.

rozemarijn:
Absoluut waar ja. Toch is het natuurlijk voor iemand met EDS best een uitdaging om te gaan afvallen omdat er vaak toch ook een bewegingsintolerantie is ontstaan, of toch angst te bewegen omdat je sneller een grens over gaat danje dacht. Maar absoluut minder kilo's scheelt heel veel in je pijn en in de druk op je gewrichten. Maar dat , ik ga t heel oneerbiedig zeggen, vet zorgde er ook weer voor dat een gewricht minder luxeerde en vaak alleen een sublux had. Nu ik ben afgevallen heb ik meer luxaties in schouders bijvoorbeeld en in mn benen. Maar goed, voor de rest voel ik absoluut dat afvallen me wel heeft geholpen

Dineke:
Ik denk inderdaad dat als je een gezonde leefstijl hebt en gezond en gevarieerd eet, dat je je sowieso fitter voelt.
Als ik een periode minder gezond eet, dan heeft dat invloed op hoe ik mij voel.

hope93:
Ik heb zelf 62 kg gewogen in de puberteit en woog in oktober bijna 70 kg.
De pijnen zijn in die 8 kg bij mij niet echt veranderd.
Zelf was ik ontevreden met mijn 70 kg en ben dan ook sinds oktober bezig met afvallen.
Mijn klachten worden niet minder, ik voel me psychisch wel beter.
Het gevoel dat ik toch mijn lichaam de baas kan zijn en gezond kan afvallen zonder sporten.
Inmiddels ben ik 5 kilo kwijt. Het gezond eten zal ongetwijfeld goed zijn voor je lichaam, maar nog veel beter voor je psychische toestand.

Nihlaeth:
Ik hoor vaker dat mensen (met bindweefsel problemen) die veel afvallen juist meer luxaties krijgen. Vet kan als een soort interne brace functioneren. Neemt natuurlijk niet wel dat te zwaar zijn ongezond is, en allerlij klachten met zich mee brengt. En het is idd zwaardere belasting op de gewrichten.

Zelf merk ik dat mijn gewicht wel invloed heeft. Ik heb behoorlijk ondergewicht, als ik afval heb ik meer pijn. Lichte aanraking kan dan al pijn doen, omdat de beschermende vetlaag te verwaarlozen is dan. Maar dat is natuurlijk het andere uiterste.

Ik eet erg gezond, en dat helpt zeker. Minder vermoeid in ieder geval, dan toen ik nog veel fastfood at (en een hoop dingen waar ik nu overgevoelig/allergisch voor blijk te zijn).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie