Forum > Andere gezondheidsvragen

Rood/paarse benen bij douchen

(1/4) > >>

Janelle:
Ik heb al een tijd rode benen, m.n. rond mijn knieën, tijdens en na het douchen. Dat is dan behoorlijk vlekkerig, voelt warmer aan dan bijvoorbeeld mijn armen, en trekt heel langzaam weer weg.
De laatste tijd wordt het erger, zodanig dat het bijna helemaal paars ziet bij mijn knieën, en ook trekt het veel langzamer weg en laat een soort blauwe plekken achter.
Ik maak me een klein beetje zorgen: trombose komt van allebei de kanten veel voor in de familie, en ik zit natuurlijk altijd en heb dus weinig beweging. Er is nog nooit gecheckt op trombose. Alleen heb ik geen idee hoe dat eruit zou moeten zien, vandaar dat ik het even vraag, misschien weten jullie het...?
Ik voel het natuurlijk ook niet vanwege mijn dwarslaesie, dus ik kan ook niet voelen of het goed is of niet, zeg maar...

Leonoor:
Geen idee hoe trombose er uit ziet... Herken zelf overigens wel de rode knieën. Mijn voeten worden vaak ook redelijk rood/paars met douchen. Heb het idee dat dat ook meer is sinds ik op een kruk douche. Mijn idee is dat het bij mij komt doordat het water meer via een 'vaste route' stroomt dan bij staan (klinkt beetje gek ;)) doordat je zelf minder beweegt. Daardoor komt de hitte vooral en constant op specifieke plekken terecht, waardoor er minder afkoeltijd is.

Alleen die blauwe plekken zijn dan wel raar... En als trombose bij jou in de familie voorkomt, zou ik daar zeker bedacht op zijn idd.

Zwaantje:
Ik heb dat ook heel erg, vooral in de winter (rond deze tijd is het dus veel erger). Dat komt door doorbloedingsproblemen. Ik weet niet precies waar het door komt, maar ik heb het bijvoorbeeld ook als ik hele koude handen heb, en ik stop mijn handen in warm water (om bijvoorbeeld af te wassen of een sopje te maken). Dan worden mijn vingers wit, dan blauw, en dan rood.
Hetzelfde bij mijn benen. Eerst worden mijn voeten en knieen wit en blauw, en als ik een poosje onder de douche zit en het warm krijg worden mijn voeten heel erg rood. Het ziet er dan een beetje gestuwd uit, ik heb ook het idee dat dat erger is doordat wij zittend douchen. De doorbloeding is sowieso slechter als je je benen niet gebruikt. Bij jou dus al helemaal Janelle!

Lientje:
het is geen trombose ik herken je verhaal compleet. het heeft te maken dat je onvoldoende beweegt en door de eds kunnen je vaten slapper zijn de klepjes zeg maar en door er warm water over heen te doen krijg je dat effect. meestal als je daarna er over heen wrijft trekt het weer weg. Heb het al jaren en volgens de vaat arts is het niks ergs.

trombose uit zich veel anders. heb 2 jaar terug een trombose been gehad.

Marianne:
Je benen klinken als benen met een slechte doorbloeding. Logisch gezien je dwarslaesie, ik heb zelf ook vaak blauw/paarse knieën in de winter. Treedt het bij jou echt op tijdens het douchen of valt het je dan gewoon op en waren ze misschien al verkleurd voor je onder de douche stapte?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie