Je eigen rolstoel #7
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel #7  (gelezen 16102 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #7
« Reactie #30 Gepost op: 22 maart 2015, 11:44 »
Dat is apart dat ze bij jou gemeente de stoel dan moeten kopen ipv huren. Mijn stoel is ook op maat en heel veel dingen vast gelast. Maar mijn gemeente huurt hem gewoon van harting-bank.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #7
« Reactie #31 Gepost op: 24 maart 2015, 20:17 »
Het is al anders als de rolstoel niet in het pakket zit van hartingbank / welzorg. Een rolstoel van TNS wordt nog veel meer op maat gemaakt dan een quickie of wat dan ook.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #7
« Reactie #32 Gepost op: 24 maart 2015, 21:56 »
Ik heb een RGK en ik heb bijvoorbeeld m'n rugleuning vast gelast zitten. En die zit ook niet in het pakket bij mijn gemeente. Dus dat is het niet.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #7
« Reactie #33 Gepost op: 25 maart 2015, 17:29 »
Tja is snap het wel. Breedte en diepte is op de halve centimeter passend en ook onderbeen lengte en de hoek van de stoel alles is echt exact zoals ik het wil evenals de wig dus hij zal voor niemand anders goed zitten. Als mijn gemeente hem inlevert, kan welzorg er niks meer mee. Maar goed ik ga er van uit dat ik met deze jaren vooruit kan.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Je eigen rolstoel #7
« Reactie #34 Gepost op: 28 maart 2015, 11:21 »
Ik ben nog steeds bezig met het wijkteam om mijn aanvraag ingediend te krijgen bij het WMO. Eerst moest ik bij de huisarts een verwijs voor de Revalidatie arts vragen om weer te revalideren want dan zou ik geen nieuwe rolstoel nodig hebben. Mijn huisarts en revalidatie arts hebben gezegd dat revalidatie niet gaat zorgen dat ik vooruit ga en dan geen nieuwe rolstoel nodig heb, mijn achteruitgang is dusdanig dat er niet veel verbetering word verwacht van het revalideren. In ieder geval niet dusdanig dat ik het met mijn huidige rolstoel zou redden. Toen wilden ze dat ik een ergothereapeut in de arm nam en daarmee zou kijken wat er mogelijk is. Ik heb het ergotherapeutisch rapport langsgebracht, maar degene die erover ging (hoofd van het wijkteam WMO zaken). Ergo therapeute was al boos, want als zij dat willen moet dat niet op mijn kosten, maar op die van hen. Toen was mijn consulent op vakantie voor twee a drie weken, en zijn zijn werkdagen veranderd. En nu, na drie weken, blijkt dat het ergotherapeutisch rapport dus kwijt is. Ik kan hem gelukkig zelf kopieren en weer geven, deze keer stuur ik hem wel aangetekend op. Ik heb een klacht ingediend, want het is overduidelijk dat het wijkteam erg aan het rekken is. Ook hebben ze "vergeten" dat ik ook voor een andere handbike een aanvraag indien. Kortom, heel veel gedoe. Deels mijn eigen schuld, ik heb al vanaf vorig jaar juni het idee dat ik een andere rolstoel nodig heb. Maar heb het uitgesteld, om de reden dat ik het mentaal heel erg confronterend vind dat ik het met mijn stoel (die ik ook nog altijd niet helemaal accepteer) niet meer red en dus meer nodig heb. En dus achteruit gegaan ben. Ik vind dat al best naar. Maar ik had het niet zo lang uit moeten stellen. Helaas heb ik dat wel gedaan en kost een aanvraag dus veel meer moeite. Ik ga maandag weer aan de telefoon hangen en als het weer gedoe is weer een klacht indienen. Ik hoop toch dat ik van de zomer een goede rolstoel en handbike heb en dan weer uit de voeten kan en misschien weer wat op kan bouwen...

Offline Jamie

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 24
  • ook al loop ik door een donker dal, ik vrees niets
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #7
« Reactie #35 Gepost op: 28 maart 2015, 14:50 »
Dat hoeft helemaal niet ,mijne is ook volledige op maat RSX van TNS en deze word gehuurd van Welzorg die deze heeft moeten kopen.
ook al loop ik door een donker dal, ik vrees niets

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #7
« Reactie #36 Gepost op: 29 maart 2015, 01:05 »
Het gaat bij mij ook om de rsx maar welzorg wil deze niet te huur aanbieden. Inmiddels is het dus zo dat voor deze rolstoel van vier afdelingen een handtekening nodig was omdat hij overal buiten valt.

Ik hoop dat ze nu opschieten Roos, en indd erachteraan blijven gaan!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #7
« Reactie #37 Gepost op: 29 maart 2015, 17:11 »
Ik ben sinds eind januari ook bezig met hoepelondersteuning (niet e-motion) voor m'n rolstoel. Ook ben ik best wel een stukje breder geworden. M'n rolstoel (RGK hi lite) kan niet breder gemaakt worden. Deze is ook op de mm precies gebouwd toen. Ik had wel met wat aankom ruimte rekening gehouden gelukkig. Maar nu is hij toch net te krap geworden. ::)  Verder zak ik scheef naar links. En daar zit net niet voldoende steun.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal