Forum > Stellingen over HMS/EDS

Stelling #17: Als ik de keuze had, had ik geboren willen worden zonder ziekte(s)

<< < (3/3)

Jazz:
Het is voor mij zeker niet zo dat mijn aandoeningen mij alleen maar narigheid hebben gebracht, ook zeker goede dingen. Ik heb ook vooral mezelf erg goed leren kennen. Ik denk dat als ik zonder dit geboren was ik niet het leven zou leiden wat ik nu heb. Had dan wellicht héél andere keuzes gemaakt. Ik zou denk ik wel liever zonder aandoeningen geboren zijn, maar of ik dan een beter leven zou hebben? Denk ik niet, denk wel een stuk gemakkelijker. Vind het dan ook heel lastig om te zeggen als ik écht keuze zou hebben dat ik dan geen aandoeningen zou hebben. Als ik zou weten dat mijn leven er zonder aandoeningen er gelijkwaardig uit zou zien dan zeg ik gelijk: "Ja, ik zou graag zonder geboren zijn".

Marianne:
Mij wordt zo nu en dan tijdens een interview de vraag gesteld of ik gezond zou willen zijn, wat per direct een punt zou zetten achter mijn sportcarrière. Mijn antwoord? Als er een pil bestond die me genas, zou ik hem slikken. Ik vind mijn leven ontzettend leuk, maar een leven zonder pijn lijkt me leuker. Bovendien is mijn leven nu heel goed te leven, maar wie weet hoeveel beperkingen ik over een aantal jaar heb (het blijft progressief...). Ook wil ik graag kinderen krijgen en ik zie veel bezwaren door de EDS als het op het verzorgen aankomt. Dus als ik gezond had kunnen blijven (ik kreeg net als Maaike pas in de puberteit echt problemen), dan had ik dat graag gehad.

Rachel:
Mijn eds heeft mij een hoop gebracht maar ook een hoop "afgenomen". Iedereen kan oprecht zeggen dat ik gelukkig ben, maar als ik de keuze zou hebben zou ik kiezen voor een leven zonder eds.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie