Handbikes
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Handbikes  (gelezen 150437 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Handbikes
« Gepost op: 7 mei 2011, 20:02 »
Alles over handbikes, elektrabikes en dergelijke.

Amanda

  • Gast
Re:Handbikes
« Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2011, 20:14 »
Over een paar weken hoop ik mijn eerste handbike te krijgen (speedy duo 2) ;D

Moet ik ook nog ergens op letten bij de levering?

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re:Handbikes
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2011, 20:20 »
Over een paar weken hoop ik mijn eerste handbike te krijgen (speedy duo 2) ;D

Moet ik ook nog ergens op letten bij de levering?

Ik zou als ik jou was even opletten of de standaard hoog genoeg zit, bij mij zit hij te laag en stoot ik al bij kleine drempeltjes op de standaard. Moet er nog steeds over bellen met Emcart om te vragen of ze er iets aan kunnen doen....

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Handbikes
« Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2011, 20:27 »
Dat ze hem goed afstellen. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Het ding kan zowel in hoogte afgesteld worden als in hoe ver de trappers bij je vandaan staan.

Wordt hij geleverd door Emcart of door een of ander tussenbedrijf? Als het een tussenbedrijf is, zoals Welzorg of Beenhakker, kan het geen kwaad om te vragen of ze de accu's op spanning hebben gecontroleerd, want het is erg belangrijk dat beide accu's zo goed als de zelfde voltage (of wat voor een eenheid of zo ze ook gebruiken) hebben. Zit er veel verschil tussen, dan gaan ze niet lang mee. Emcart controleert dat uit zichzelf, maar het kan goed zijn dat zo'n tussenbedrijf gewoon twee accu's uit de kast plukt.
Als het een nieuwe handbike is, zal het wel goed zitten.

Amanda

  • Gast
Re:Handbikes
« Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2011, 20:34 »
Het wordt door Emcart Sport gedaan.


Maar eerst moet ik mijn rolstoel krijgen, voor de handbike geleverd kan worden.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Handbikes
« Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2011, 21:04 »
De man van Emcart is bij mij behoorlijk lang bezig geweest met het monteren (is er nog speciaal voor teruggekomen 's middags, super service) omdat mijn stoel erg smal is, smaller dan was doorgegeven, en de helium ronde buizen heeft. Als het goed is, heeft je leverancier de maten van je stoel al doorgegeven aan Emcart en ook wat voor stoel het is, dus dan zou het soepel moeten gaan. De mensen van Emcart hebben er echt verstand van, wat dat betreft zit het wel goed.

Ben je van plan om je handbike vaak te gaan gebruiken en je adaptor er onder te laten zitten? Let in dat geval op de afstelling van je stoel (ik heb mijn stoel net iets scherper laten zetten -- kan emcart ook doen).

Om je ketting te smeren (vooral als je veel door de regen fietst), kun je teflonspray in huis halen (gewoon bij de fietsenmaker).

Amanda

  • Gast
Re:Handbikes
« Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2011, 21:08 »
met mooi weer ben ik van plan om dagelijks te fietsen (van plan he, dat zal wel anders uitpakken).

Waarom heb je je rolstoel scherper laten afstellen door de adapter?

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Handbikes
« Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2011, 21:19 »
Ik heb mijn stoel graag lekker scherp afgesteld, in ieder geval scherper dan wat mijn leverancier in gedachten had dus het kwam goed uit dat er iemand langskwam die er aan kon sleutelen. Met de adapter er onder heb je net wat extra gewicht aan de voorkant van je stoel, dus als je vaak met adapter rijdt (wat ik doe, ik gebruik mijn handbike voor ritjes in het dorp zoals voor boodschappen of naar het zwembad eigenlijk altijd) is het wel prettig als je stoel ook dan prettig afgesteld staat en daarom heb ik mijn stoel bij het monteren net wat scherper laten afstellen (en zonder adapter was dat even wennen, maar ook prima te doen).

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Handbikes
« Reactie #8 Gepost op: 9 mei 2011, 18:17 »
Even een vraag he.. Ik ben namelijk enorm met mijn gemeente in discussie. Mijn spaken vinden handbiken echt niet leuk. Ik heb al best wat keren mn wielen opnieuw moeten spaken...en het werkt dus voor geen meter.
Emcart Sport  adviseerde eigenlijk vanaf het begin al spinergy wielen...maar de gemeente vond het niet nodig om die meteen te bestellen, we zouden wel kijken hoe het met deze wielen ging.

Nou  bagger dus...ik heb dus spinergy wielen aangevraagd. Verhoef is onderdeel van Harting Bank en dus ook van Emcart. Nu komt het. Nadat ik de gemeente had uitgelegd wat nu het probleem was, hadden ze gezegd Emcart te belle en als ze me niet meer terug belden, zou ik de wielen krijgen.
Er is niet gebeld, dus dan ga je ervan uit dat ze dan de wielen wel gaan toewijzen....
Verhoef kwam dus langs, nog een keer mijn probleem uitgelegd. En het verbijsterende antwoord was, dat hij het nog met anders gespaakte wielen wil gaan proberen.....
Ben ik nou gek? Wat is er anders nog dan kruisgespaakte wielen en design wielen?(allebei eronder gehad, allebei echt blubber)

Ik heb Sunrise zelf gemaild met de vraag wat zij adviseren: Advies...Spinergy wielen...

heeft een van jullie dus nog ervaring met anders gespaakte wielen (geen idee wat ik me erbij moet voorstellen)?

Ik krijg de neiging Emcart te bellen en de gemeente te bellen. ( geen afwijzings of toewijzingsbrief nog gehad..dus....)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Handbikes
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2011, 07:11 »
Behalve kruisgespaakte wielen heb je ook radiaal gespaakte wielen. wikipediaplaatje waar je het verschil duidelijk kunt zien

Ik kan me alleen echt niet voorstellen dat ze dat zouden willen proberen, op die manier spaken is juist minder sterk dan normaal (wordt eigenlijk alleen gedaan omdat sommigen het mooier vinden).

Hoe lang loopt je aanvraag al?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Handbikes
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2011, 09:11 »
Ongeveer 5 weken nu.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Handbikes
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2011, 11:18 »
Dan zit de gemeente nog binnen de termijn. Gemeente en Emcart bellen kan geen kwaad. Als Emcart een duidelijk (schriftelijk) advies wil uitbrengen tegen gewone spaken en voor spinergy wielen sta je al behoorlijk sterk.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Handbikes
« Reactie #12 Gepost op: 10 mei 2011, 11:32 »
Het zou toch te gek zijn als de gemeente tegen dat advies in zou gaan. Aan de andere kant zou het me ook niks verbazen. Want als ze ergens eigenwijs zijn en alles beter denken te weten......

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re:Handbikes
« Reactie #13 Gepost op: 10 mei 2011, 11:49 »
Ik heb eindelijk mijn nieuwe accu's, dus ik kan weer normaal handbiken!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Handbikes
« Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2011, 13:39 »
Ik ga wel even contact opnemen met emcart hierover.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal