Forum > Andere gezondheidsvragen

Subcutaan injecteren bij eds

<< < (2/2)

Martinuzje:
Ik krijg 1x in de drie weken een intramusculaire injectie voor vitamine B12. Ik heb ook een tijdlang zelf de injecties gezet. Intramusculair is (vind ik) heel makkelijk. En daarbij, als je maar rustig inspuit, goed controleerd of je niet in een bloedvat zit en de spier goed masseert na de tijd (om de injectievloeistof goed te verdelen), valt het allemaal heel erg mee. Moeilijk is het niet, iedereen kan het (met de juiste aanwijzingen).

nadine:
Als het goed is prik ik subcutaan in mn buik of been. Ben wel blij dat jullie zo positief reageren. Ik dacht dat in de spier veel moeilijker is en meer pijn deed.

Martinuzje:
Mijn ervaring is dat intramusculair niet pijnlijker is dan subcutaan. En daarbij is natuurlijk ook het materiaal wat je gebruikt (qua naalden) erg belangrijk. Er zijn zoveel verschillende naalden wat betreft lengte en dikte. En natuurlijk hoe snel je het injecteert. Jas je de injectievloeistof binnen 10 seconden pijnlijk naar binnen om maar zo snel mogelijk klaar te zijn, of neem je de tijd en laat je je lichaam zich aanpassen met minder pijn (kan zelfs pijnloos!) als je het langzamer inspuit? Allemaal dingen om rekening mee te houden.

Aline:
Lucrin spoot ik subcutaan. In het begin in de buik en later in mijn bovenbeen. Nog nooit last gehad van een blauwe plek. Ik zocht altijd om een plekje zonder zichtbare vaatjes.

1x ging alle vloeistof weer mee naar buiten, maar verder ging het prima.
Bij mij werken verdovingen ook niet, maar Lucrin ging goed.

rozemarijn:
Ik prik als mijn clusterhoofdpijn subcutaan, maar naast blauwe plekken heb k nooit last gehad. Plaatselijke verdoving werkt helaas niet. Tenzij je standje olifant plat neemt. Dus...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie