Forum > Andere gezondheidsvragen

Subcutaan injecteren bij eds

(1/2) > >>

nadine:
Hallo,

Ik ben een tijdje afwezig geweest maar nu toch weer terug  :D.
Bij mij is een aantal weken geleden uit gekomen dat ik ms erbij heb. Nu zou ik
moeten beginnen met injecteren en kan dan kiezen uit subcutaan (in de huid) of intramusculair (in de spier)
zelf gaat mijn voorkeur uit naar subcutaan alleen begin ik me af te vragen of dit wel kan. Aangezien plaatselijke verdoving bij mij ook niet tot nauwelijks werkt. Iemand hier ervaringen mee???

Ilona:
Hier heb ik geen ervaring mee.  Intramusculair spuit zorgt bij mij wel altijd voor een wekenlang bult.

nadine:
Ow dat zou dan ook een probleem worden. Als ik het subcutaan doe moet het om de dag , in de spier 1x in de week. Ook lijkt het me veel moeilijker om in een spier te leren prikken.

Lientje:
Een vriend van mij moet ook spuiten maar die heeft verder geen eds alleen ms. Al is dat natuurlijk al erg zat.
Maar in een spier spuiten lijkt me wel pijnlijker dan in je huid. Waar moet je spuiten in je huid?

rozemarijn:
In je spier spuiten is niet pijnlijker dan in je in de huid. Eigenlijk is intramusculair injecteren makkelijker dan subcutaan. Daarbij denk ik dat je met EDS ook meer blauwe plekken etc. zal gaan krijgen bij subcutaan injecteren. Ik heb daar in ieder geval meer last van dan intramusculair. Het laatste klinkt best pijnlijk en eng, maar het valt reuze mee om te leren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie