Rolstoel met maxi-cosi of buggy
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoel met maxi-cosi of buggy  (gelezen 16463 keer)

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel met maxi-cosi of buggy
« Reactie #15 Gepost op: 8 mei 2013, 19:43 »
En deze is er ook nog, voor op een elro of scootmobiel.


Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel met maxi-cosi of buggy
« Reactie #16 Gepost op: 8 mei 2013, 20:39 »
Je kunt je baby natuurlijk ook in een draagdoek meenemen, vooral als ze nog heel klein zijn. Tenminste, dat denk ik!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel met maxi-cosi of buggy
« Reactie #17 Gepost op: 9 mei 2013, 20:43 »
Mij lijkt een draagdoek ideaal als je in een rolstoel zit!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel met maxi-cosi of buggy
« Reactie #18 Gepost op: 9 mei 2013, 21:54 »
Ik las ergens dat je dan wel op een bepaalde manier moet knopen, omdat je anders last hebt van de vouwen/knopen op je rug. En ik denk dat het best wel zwaar is als je kindje iets groter wordt, dus het zou zeker niet mijn enige optie zijn.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel met maxi-cosi of buggy
« Reactie #19 Gepost op: 9 mei 2013, 22:17 »
Als je kind zwaarder wordt, kan het al snel zitten. Dan zit het mooi op je schoot, eventueel (als het nog wankel zit of er steeds vandoor wil) met een tuigje om (zo'n anti-wegren-tuigje, ken je ze?) en het bandje van het tuigje om je eigen middel of aan je broekriem of zo. Dat is tenminste wat ik mij zo voorstel...

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Rolstoel met maxi-cosi of buggy
« Reactie #20 Gepost op: 13 mei 2013, 10:42 »
Met een draagdoek of draagzak in de rolstoel is héél erg zwaar en belastend voor je lijf, zeker als je ook zelf nog moet rollen. Ik zeg dit uit eigen ervaring. Toen mijn jongste zoon geboren werd zat ik al in een handbewogen rolstoel en het was echt niet te doen met een baby op je buik/borst, het beperkt je in je bewegingsmogelijkheden en is toch een stuk extra gewicht erbij. Ik had destijds nog een partner en die had de jongste dan in een draagdoek/zak en duwde mij dan met de middelste op schoot (ook zwaar, zeker als je een beweeglijke dreumes/peuter hebt. Na een tijd werd dat ook te zwaar voor hem en hingen we een draagzak met frame aan de achterkant van mijn rolstoel en nam ik de middelste op schoot, maar daardoor heb ik destijds wel mijn Quicky vouwframe volkomen verragd, dat ding werd te zwaar overbelast, waardoor het frame achterin brak. Het was wel een goede oplossing maar te zwaar voor een vouwframe rolstoel dan moet je echt een rolstoel hebben die tegen een stootje kan. Op de supportbeurs destijds in Dusseldorf hadden we met onze oplossing wel veel bekijks dat dan weer wel ;-)
Verder heeft mijn jongste zoon nog lange tijd achterop mijn elro gestaan toen op schoot zitten geen optie meer was, omdat lange stukken lopen voor hem ook te zwaar is, daar hij ook HMS heeft.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel met maxi-cosi of buggy
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2013, 14:01 »
Ik denk dat het met een vastframe toch anders is dan met een vouwframe zonne. Die dingen rijden sowieso al een stuk zwaarder. Toen ik nog goed kon rijden en de oppaskindjes (tweeling) van mn moeder nog baby's waren heb ik ze wel eens in een draagdoek in de rolstoel gehad. Het jongetje had destijds vreselijke koliek en lichaamswarmte was het enige wat hielp. Ik droeg hem dan wel grotendeels binnen, maar het ging prima!
Maar uiteindelijk lijkt t me handiger een kindje niet constant op schoot te hebben maar idd een maxi-cosi of buggy achtig zitje te gebruiken. Die zijn alleen erg duur, dus dan is het hopen dat het vergoed wordt!

Op de website die Linn geeft zijn ook een aantal meubels te vinden. Als ik het zo zie zijn die heel makkelijk na te maken! Als onderstel een tweedehands hoog-laag werkblad en de rest erop laten bouwen door een handige vader  ;D Of gewoon een tafel op goede hoogte als basis.


Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel met maxi-cosi of buggy
« Reactie #22 Gepost op: 11 november 2014, 12:52 »
Ik krijg zeer waarschijnlijk de ConnectKid! En verder ga ik dragen met de draagdoek. Ik heb al een consult gehad en heb ondertussen een rekbare doek in huis. Met de juiste manier van knopen merk ik niet eens dat ik een kindje aan mijn borst heb! Super fijn.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel met maxi-cosi of buggy
« Reactie #23 Gepost op: 11 november 2014, 16:51 »
Ziet er goed uit! Die draagdoek lijkt me fijn. Dan heb je toch je kindje bij je en ook je handen vrij.
Is dat een nep baby?  ;D

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel met maxi-cosi of buggy
« Reactie #24 Gepost op: 12 november 2014, 12:52 »
Haha ja! Het is een draagpop, die weegt net zoveel als een pasgeboren kindje. De doek van de foto was niet rekbaar en dat deed wel redelijk veel pijn op mijn schouders, maar met de rekbare voel je er niks van en het geeft ook nog eens lekker veel steun aan mijn rug en schouders ;) Soort van korsetje voelt het bijna. Uiteindelijk komt er nog een andere soort drager bij, maar die wil ik pas uitproberen als de baby er is.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel met maxi-cosi of buggy
« Reactie #25 Gepost op: 21 november 2014, 00:12 »
Beide lijkt me prettig!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal