Studie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie  (gelezen 51067 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #90 Gepost op: 26 november 2014, 11:42 »
He jakkes, dat zit ook niet mee. Ik snap dat het je heel zwaar valt. Ik hoop dat je het deze 7 maanden nog vol kunt houden en de docenten je iets meer tegemoet gaan komen, want ik vind het echt jammer als jij hier helemaal aan kapot zou gaan. Moet de bedoeling toch niet zijn.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #91 Gepost op: 26 november 2014, 18:30 »
Als het goed is, heeft de school een decaan en die zou je moeten kunnen helpen met de inrichting van school op een manier dat het voor jou mogelijk is.

Zelf druk druk druk met studeren. Door de revalidatie en al dat gedoe met medicatie voor de dsps vanwege vermoeidheid nergens aan toe gekomen. Nu een dubbele module er in 3,5 week (200 tot 240 studie uur)doorheen jagen.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #92 Gepost op: 26 november 2014, 22:43 »
Klopt Rachel, we hebben inderdaad een decaan, maar die is overspannen (goh...) en de vervanging moet nog geregeld worden. 'k Heb er al achteraan gemaild of ze dat snel kunnen doen. Dus duimen maar!

Wauw, da's niet niks! Succes!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #93 Gepost op: 27 november 2014, 00:55 »
Ik ga even een beetje bot zijn (maar bedoel het goed! en spreek uit ervaring en weet dat het in de praktijk ook niet zo simpel is)...

Jouw gezondheid is belangrijker dan welk diploma dan ook! Dus let alsjeblieft op je eigen grenzen, dan voldoe je maar even niet aan alle verplichtingen; uiteindelijk komt dat ook wel weer goed. Als zij geen decaan beschikbaar hebben voor overleg, dan mogen ze je het eigenlijk ook niet kwalijk nemen als je zelf wat keuzes maakt. Niemand heeft er wat aan als jij helemaal omvalt, ook school niet.

Sterkte en succes in ieder geval met de rest van de week!

@Rachel: jij ook succes met studeren!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #94 Gepost op: 28 november 2014, 11:13 »
Allebei sterkte!

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #95 Gepost op: 29 november 2014, 00:30 »
Je bent niet bot, Marielle, je hebt gewoon gelijk. En dat is de reden dat ik donderdag 2 van de 3 colleges heb geskipt. Nu weigert een van die docenten alleen om mij bij te praten over het afgelopen college. Is op zich geen probleem, want ik kan gewoon de aantekeningen van een klasgenoot overnemen, maar het voelt rottig dat je tegengas krijgt als je eindelijk eens voor jezelf kiest.
Vandaag sprak ik mijn pianobegeleider slash roostermaker slash mental coach (zo ongeveer het hele conservatorium haalt hun peptalks bij haar, het is gewoon een briljant mens!), en die was ontzettend verbaasd dat ik over een half jaar al moet afstuderen. Ze weet van mijn ongeluk van een jaar geleden en het geklooi daarna, en dat ik nu in een vrij slechte periode zit, en ze vond het ongehoord dat ik niet uitstel kreeg. Ik vertelde haar dat ik al een jaar uitstel gehad had, maar dat vond ze letterlijk bullshit, en ze zou wel eens met de coördinator van de afdeling klassiek overleggen of er geen andere mogelijkheden waren.
Echt superlief natuurlijk, en ik ben ontzettend blij met haar steun, maar eigenlijk wil ik het gewoon achter de rug hebben straks in juni/juli. Ik weet niet zeker of ik een half jaar langer nog aan zou kunnen...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #96 Gepost op: 30 november 2014, 20:27 »
Ik denk ook dat je meer geholpen bent met dingen vanuit huis kunnen doen, minder aanwezigheidsplicht. Bepaalde toetsen misschien mogen skippen. Dat soort dingen.  Ik ben ook bang dat jij een half jaar langer niet zal trekken! Wel heel lief van je piano begeleidster!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #97 Gepost op: 1 december 2014, 00:35 »
Minder toetsen wordt lastig want je moet aan aan de 240 studiepunten komen bij een hbo opleiding(neem aan op het conservatorium ook? Maar ze mogen wel spelen in de manier waarop je die haalt. Bijv tentamens meer verspreid over de tijd ipv in de tentamen weken. Maar ik denk inderdaad dat nog een half jaar je niet redt, dat je het nu al ervan moet hebben dat je een uitzicht hebt.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #98 Gepost op: 1 december 2014, 14:18 »
Sluit me aan bij de dames die mij voor waren met advies en raad (dat is saai aan het worden ik weet t, maar ik ben te lui om ook nog een heel stuk te typen, die eigenlijk niet zal verschillen met hetgeen hiervoor al gezegd is.) van mij een dikke vette knuf

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #99 Gepost op: 4 december 2014, 00:13 »
Ik heb vanmiddag een mail gestuurd naar degene die de vervangende decaan vervangt. Da's om het makkelijk te houden: de decaan is met zwangerschapsverlof, de vervanger werd overspannen en nu hebben we dus een vervanger-vervangende vervanger. Ben benieuwd in hoeverre die op de hoogte is van mijn situatie, want zo niet, dan moet ik het hele verhaal nog een keer gaan vertellen. Het zij zo, ik heb de hulp gewoon nodig nu, dus dan doe ik dat heel geduldig nog maar een keer.

Het blijkt trouwens ineens zo te zijn dat ik nog twee vakken van vorig jaar open heb staan, die met de wisseling van locatie ten onrechte waren ingevuld (??) of zoiets. Da's lullig, want ik heb mezelf dus vier studiepunten rijker gewaand dan ik ben.
Die vakken zijn na de zomer al gestart, dus inhalen zit er ook niet meer in.
Dat worden dus vervangende opdracht nummer acht en negen. Het zij zo.
Mijn diploma hangt straks van de vervangende opdrachten aan elkaar...!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #100 Gepost op: 4 december 2014, 14:06 »
Maar die heb je dan wel :knuf2:

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #101 Gepost op: 4 december 2014, 17:45 »
Hmm kan er ook nog wel bij. Knuffel!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #102 Gepost op: 5 december 2014, 13:19 »
Pff dan blijven er dingen komen zeg... KNUF

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #103 Gepost op: 8 december 2014, 21:07 »
Vandaag tussen neus en lippen door te horen gekregen dat ze vanuit school nu ook vinden dat ik maar beter kan stoppen. Het blijkt dat ik zonder het te weten twee andere deadlines gemist heb en dat ik dus sowieso dit jaar geen examen kan/mag doen. Toen ik aangaf dat ik er echt niet overheen zie om nóg langer te studeren, omdat het me gewoon echt teveel kost, zei de coördinator dat ik dan maar serieus moest gaan overwegen om met de kerst al te stoppen.
Kijk, ik kan natuurlijk gewoon mijn certificaten opvragen en straks staatsexamen doen, maar het voelt zoveel groter dan dat. Het voelt als de vierdaagse lopen en opgeven met de finish in zicht, puur omdat mijn wandelschoenen het begeven of zoiets...
Een tijdje terug zei ik (tegen mijn ouders) dat het zoveel makkelijker zou zijn als iemand gewoon zei wat ik moest doen, maar nu iemand dat daadwerkelijk doet, wil ik er alsnog niet aan geloven :'(

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #104 Gepost op: 9 december 2014, 00:42 »
Wat een lastige situatie! Je bent al zover gekomen, en natuurlijk wil je het laatste stukje dan ook afmaken - maar het moet natuurlijk ook wel kunnen.

Heb je ondertussen al een gesprek gehad met de vervanger van je vervangende decaan? Wat zei die?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal