Slaaphouding
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Slaaphouding  (gelezen 9986 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Slaaphouding
« Gepost op: 19 juni 2012, 17:52 »
Op de een of andere manier is mijn slaapgedrag de afgelopen tijd behoorlijk veranderd. Vroeger lag ik altijd op mijn zij en buik, de hele nacht door. Nu val ik wel op mijn zij/buik in slaap maar ik draai al snel naar mijn rug tegenwoordig. Dit komt omdat mijn schouders de laatste tijd gaan subben als ik erop lig. Maar nu heb ik dus een nieuw probleem.
Als ik op mijn rug lig dan leg ik in mijn slaap mijn rechterarm boven mijn hoofd. Het is de schouder waar ik 2 keer een bankart repair aan heb gehad en die is dus wat minder mobiel dan vroeger. Dus als ik 's ochtends wakker wordt dan heb ik een slapende arm die boven mijn hoofd ligt. En omdat hij in een onmogelijke houding ligt (voor die schouder) doet het echt zeer. Ik heb het gevoel dat hij ook subt in die houding.
Ik moet de arm als ik wakker word met mijn andere arm weer goed leggen. Als het echt heel erg is dan moet Jeroen dat doen. Hij blijft dan nog een hele tijd zeer doen.

Ik leg in mijn slaap mijn andere arm ook weleens boven mijn hoofd, maar die is nooit geopereerd en nog lekker hypermobiel. Bij die arm doet het dus ook geen zeer als hij een tijd boven mijn hoofd ligt.

Het is trouwens niet vreemd dat ik met mijn arm boven mijn hoofd slaap ook al doet het zeer. De nacht na mijn eerste Bankart Repair werd ik ook wakker in die houding :o

Offline -Melanie

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2012, 20:00 »
Ik lig 's nachts altijd op mijn zij, maar dan valt mijn schouder (bijna) uit de kom, dit geeft veel pijn klachten.
Als ik 's ochtends wakker word, heb ik het gevoel dat mijn schouder eerst moet 'knakken' en dat de pijn daardoor minder wordt.. maar dit was erg slecht, werd mij verteld.. En door deze wrijving heb ik al bijna een jaar een slijmbeursontsteking in m'n schouder en een geïrriteerde pees.. 
als het goed is krijg ik aankomende week een brace die dit tegen moet gaan.
de medi omomed, heeft er iemand ervaring met dit probleem??! Ook overdag heb ik erg veel last van mijn schouder en heb sinds een paar dagen ook twee ergorest steunen voor het typen op de laptop!
want pijn ofniet, ik moet door met school! maar het slaapgebrek door de pijn begint me op te breken...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2012, 20:07 »
ik heb zo'n brace gehad Melanie, maar voor mij was zelfs de XS nog te groot. Dus het werkte niet effectief en dus kan ik niet zeggen hoe en of het zal werken bij jou.

Knakken is minder erg dan een gesubluxeerde schouder laten zitten trouwens.


Maar goed, iemand dus een tip tegen het met arm-boven-hoofd probleem?

Offline -Melanie

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2012, 20:11 »
Oke, nou ik heb er een gepast die een maatje te groot was, maar nu is er een kleinere besteld.
die ik hopelijk deze week op kan halen.

ik slaap ook vaak met mijn arm boven mijn hoofd en dat word ik meestal wakker omdat m'n arm slaapt. en ik moet hem dan ook met mijn andere arm terug leggen. Maar dit geeft bij mij niet meer pijnklachten dan dat ik op mijn zij lig..

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2012, 20:14 »
Ik mocht een periode na mijn operatie m'n arm ook niet boven m'n hoofd.
Heb het zelf een beetje provisorisch opgelost, maar werkte bij mij goed:
De band van een badjas (lekker zacht :)) om m'n pols vastgemaakt, en die zo strak aan lus van pyamabroek dat ik m'n arm wel kon bewegen maar niet boven m'n hoofd.  :AA: Geen idee of dat voor jou een optie is hoor..

Die brace heb ik trouwens ook geprobeerd, maar was ook nog veel te groot in XS..

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2012, 20:15 »
@Corine, bedankt voor de tip maar het is voor mij geen optie. Ik slaap met alleen een boxertje aan  :AA:

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #6 Gepost op: 19 juni 2012, 20:18 »
Haha, dan is het idd vrij lastig. ;)
Zit nu te denken dat ze hem de eerste nacht in het ziekenhuis aan de bedrand hadden vastgeknoopt, maar dan moet je wel heel stil kunnen (en willen :D) blijven liggen. 

Verder geen dingen geprobeerd omdat dit bij mij goed werkte, sorry!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #7 Gepost op: 19 juni 2012, 20:28 »
hahaha aan de bedrand :P Nee dat gaat hem ook niet worden. Ik heb geen rand waar ik het aan vast kan knopen en de schouder waar het om gaat is die waartegen mijn vriend naast ligt. Dus dan zou ik mijn arm aan hem vast moeten knopen  :lachen: En ik woel heel erg veel hihi.

Het enige wat ik zelf kan bedenken is een brace of sling. Maar dat is ook weer zo wat -.- En 4 jaar geleden met die 1e schouderop had ik dus ook een sling om met buikband en toen kreeg ik die in mijn slaap ook boven mijn hoofd. Echt wat ik allemaal uitspook in mijn dromen :O

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #8 Gepost op: 19 juni 2012, 22:03 »
ik heb zo'n brace gehad Melanie, maar voor mij was zelfs de XS nog te groot. Dus het werkte niet effectief en dus kan ik niet zeggen hoe en of het zal werken bij jou.

Knakken is minder erg dan een gesubluxeerde schouder laten zitten trouwens.


Maar goed, iemand dus een tip tegen het met arm-boven-hoofd probleem?

dat je je schouder pijnlijk is en moet 'knakken' voordat het weer lekker zit... is dat dan al subluxatie??


Dat kan. Hoeft niet zo te zijn. Heb je geen arts die daar naar kan kijken?
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 11:41 door Wendela »

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #9 Gepost op: 19 juni 2012, 23:08 »
Heb je wel een diagnose Loes? Ooit duidelijke (sub) luxaties gehad? Als je er zoveel last van hebt, waarom heb je dan niet aan de reumatoloog gevraagd of het een sublux is?

Ik zou toch naar een vervanger gaan als je er zoveel last van hebt!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #10 Gepost op: 19 juni 2012, 23:10 »
Wat bij mij soms helpt, is voor ik ga slapen bedenken hoe ik wel wil liggen. Op de een of andere manier dringt dat vaak wel door in mijn slaap.
Ik draai normaal als een gek, maar toen ik in een stapelbed sliep en tegen de muur ging liggen, uit angst uit bed te vallen (onzin natuurlijk, ik val ook niet uit een laag bed) werd ik de volgende ochtend stijf tegen de muur liggend wakker. Blijkbaar kun je voor het slapengaan met je gedachten wel invloed uitoefenen op je woel/draaigedrag 's nachts. Wie weet kun je dat proberen?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #11 Gepost op: 20 juni 2012, 08:46 »
Kun je niet iets achter je hoofd leggen zodat je het merkt als je het doet en je het kunt corrigeren?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Slaaphouding
« Reactie #12 Gepost op: 20 juni 2012, 10:53 »
Kun je niet iets achter je hoofd leggen zodat je het merkt als je het doet en je het kunt corrigeren?

Ik schuif heel erg naar beneden in mijn slaap dus nope

Dat ga ik eens proberen Marianne. Ben benieuwd!

Aline

  • Gast
Re: Slaaphouding
« Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2012, 11:01 »
Oh slaaphoudingen, hier ook een probleem! (Eigenlijk ook min of meer zelfde probleem dan wat Wendela heeft!)

Ik slaap altijd op mijn zij. Op mijn buik krijg ik onvoldoende adem, en op mijn rug heb ik erg veel last van slaapverlammingen. Maar op mijn zij heb ik iedere nacht sleutelbeenluxaties en komt er extra druk op mijn schouders waardoor ik 's ochtends wakker wordt met gigantisch pijn in de schouders (beide, want de andere hangt). Beide schouders hebben 1x een banckert repair gehad. Vaak heb ik er ook zenuwpijn bij, waardoor mijn héle arm zeer doet.

Martinuzje

  • Gast
Re: Slaaphouding
« Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2012, 07:19 »
Ik val eigenlijk altijd in slaap op mijn zij en wordt wakker op mijn buik...

Wat ik me verder nog afvroeg: zijn er hier meer dames die ongelofelijk onrustig slapen? Dus de hele tijd liggen draaien/woelen/schoppen/slaan en praten in je slaap ofzo... Ik heb dat heel erg en begin ondertussen beetje medelijden te krijgen met me mannetje. Die wordt om de haverklap wakker door mijn onrustige geslaap (ik slaap zelf prima, geen last van)... Iemand tips om dat onrustige geslaap toch eens wat minder te krijgen? Ik heb al de regel dat ik een halfuur voor bedtijd even nix meer doe op de pc of tv kijken...  En als ik bij me mannetje ben, doe ik ook geen puzzels voordat ik ga slapen (thuis doe ik altijd een paar woordzoekertjes).

Iemand tips? :-[

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal