Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik  (gelezen 39450 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #75 Gepost op: 25 november 2012, 11:32 »
ik heb 2 lessen gehad voor handbediening en ik parkeer nu vlekkeloos in :) oke de eerste week dan niet :P dat ik me zowat klem reed ermee.
maar uit eindelijk ga je de auto wel kennen.
wel raar ik zoek me pedalen soms die ik helemaal niet heb haha.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #76 Gepost op: 25 november 2012, 11:58 »
Overigens is het niet zo dat het cbr op de hoogte hoeft ze zijn van rolstoel gebruik. Dit hebben verschillende artsen mijn verteld. Zolang je volgens de arts mag rijden en deze dat ook in je dossier zet is er niet zo veel aan de hand. Ik heb mijn rijbewijs in een schakel kunnen halen, en rijd dat nog steeds in. Al moet ik nu wel toegeven dat ik trucjes heb gevonden om het iets makkelijker vol te houden.

Myrthe

  • Gast
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #77 Gepost op: 25 november 2012, 13:47 »
Wat voor een trucjes dan bijvoorbeeld Ilona?

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #78 Gepost op: 25 november 2012, 19:23 »
Nou ik zit iets dichter op het stuur waar door, ik mijn benen ik een bepaalde hoek gebogen kon houden dat werkte voor mij beter. En tegen de rijinstructeur gewoon zeggen ja korte beentjes lange armen ;)

Verder heb ik in onze eigen auto de pedalen van rem gas koppeling extra scherp aflaten stellen.
En tijdens rijlessen kan het beslist niet, maar als je je rijbewijs zelf hebt in mijn geval is het voor deel van iets dichter op het stuur dat ik mijn armen wat op mijn schoot te laten rusten en het stuur heb ik dus niet om tien voor twee of kwart voor drie vast maar gewoon ergens onderaan.

Verder kun je nog spelen met de hoogte van je stoel vaak, in mijn geval ging dat helaas niet op want dan zat ik steeds tegen de spiegels van de rijinstructuer te koekeloeren.

En ga goed in je stoel zitten en niet half liggen.

Dit zijn dingen die voor mij werken d.w.n.z. dat het ook voor juliie ook allemaal werkt.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #79 Gepost op: 25 november 2012, 19:27 »
Zo doe ik het ook hoor Ilona. Ik zit dichter op het stuur dan ik eigenlijk zou moeten, maar zo kan ik beter kracht zetten en is het minder vermoeiend. Ik hou het stuur echt niet vast hoe het hoort, maar heb mijn armen gewoon op mijn schoot liggen en hou het stuur onderaan vast. (Dat mocht ik ook van mijn rij-instructeur, als ik het tijdens het rij-examen maar goed deed.)

En ik ben gek op cruise control. Zodra het kan, zet ik het erop.

Aline

  • Gast
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #80 Gepost op: 25 november 2012, 20:24 »
Ik zit ook dicht op het stuur, dat voelt fijner voor mijn armen. Mijn knieën zitten bijna tegen het dashboard.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #81 Gepost op: 25 november 2012, 20:29 »
Ik laat mijn been waar ik ga mee moet geven ook tegen het midden gedeelte rusten zeg maar dat gedeelte waar de radio ook in zit en de knoppen voor de verwarming!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #82 Gepost op: 26 november 2012, 10:22 »
Zo dicht als Amanda zit ik niet bij het stuur. Ik denk dat ik redelijk normaal zit, maar ik heb erg lange benen, dus eigenlijk zou ik verder achteruit moeten. En ik laat mijn benen ook altijd rusten tegen dat middenstuk.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #83 Gepost op: 26 november 2012, 10:47 »
Zo dicht als Amanda zit ik niet bij het stuur. Ik denk dat ik redelijk normaal zit, maar ik heb erg lange benen, dus eigenlijk zou ik verder achteruit moeten. En ik laat mijn benen ook altijd rusten tegen dat middenstuk.


Hebben die lange benen toch nog eens iets functioneels! Ik heb ook altijd lange benen en moeite om lange broeken te vinden.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #84 Gepost op: 26 november 2012, 11:26 »
Ik zit ook iets dichter op het stuur en heb mijn rugleuning heel recht staan.... Mijn handen inderdaad beneden vast ook tijdens rijlessen had ik ze al lager mijn rij instructeur vond het tijdens het lessen niet erg.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #85 Gepost op: 26 november 2012, 18:19 »
Ook hier de rugleuning heel rechtop. Ik zit niet extreem dicht op het stuur, en dat heeft dan weer te maken met mijn redelijk lange armen ;)
Mijn rechterarm leunt sowieso op mijn schoot, omdat mijn gas- en rempedaal ter hoogte van mijn rechterknie zitten. Mijn linkerarm laat ik ook vaak op schoot liggen, of op de deur, tegen het raam aan. Dat is bij mijn auto vrij breed, zodat ik daar ook nog wel wat steun uit haal.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #86 Gepost op: 26 november 2012, 18:43 »
ik wil dichter bij het stuur zitten alleen kan ik dat niet want dan zit mijn knie in mijn rem bediening.
al moet ik wel eens gaan kijken of het mogelijk is een andere stoel erin te krijgen.

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #87 Gepost op: 26 november 2012, 19:45 »
Ik ben begonnen met lessen in een schakelauto en volgens mij gaat me dat prima af. Zit alleen nog een beetje met die verklaring...

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #88 Gepost op: 26 november 2012, 19:51 »
Ik ben begonnen met lessen in een schakelauto en volgens mij gaat me dat prima af. Zit alleen nog een beetje met die verklaring...
Waar twijfel je over?

Ik zou de verklaring zo snel mogelijk insturen, en ook het zekere voor het onzekere nemen. Dus gewoon helemaal eerlijk invullen!
Als je dat niet doet en later een ongeluk veroorzaakt tijdens bijv. luxatie kan dat behoorlijk problemen opleveren.

De keuring viel mij overigens ook mee, als je tijdens het lessen geen problemen hebt kom je er echt wel doorheen. En als je er doorheen bent gekomen, weet het CBR van je beperking en nemen zij een soort die verantwoordelijkheid van je over.
Je komt er alleen niet doorheen als je écht niet veilig kan rijden, maar ik neem aan dat je het dan ook niet wilt. Dan is het gewoon te gevaarlijk voor de mensen om je heen.

Aline

  • Gast
Re: Autorijden met aanpassingen en/of geneesmiddelengebruik
« Reactie #89 Gepost op: 26 november 2012, 20:10 »
Je hebt toch splints? Bij mij was dat de reden voor een medische keuring... (cbr leeuwarden) Helaas had ik mijn rijbewijs toen net gehaald (5 minuten ervoor) toen de examinator daar achter kwam... Hierdoor mocht ik 2 maand later pas mijn rijbewijs aanvragen omdat hij vond dat de medische verklaring onjuist was. Dus mocht ik 2 maanden niet rijden terwijl ik m wel had gehaald.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal