Het grote nagellak en nailart topic
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Het grote nagellak en nailart topic  (gelezen 64509 keer)

Offline simone

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • hai ik ben simone en heb hms en fibromyalgie
    • Bekijk profiel
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #90 Gepost op: 7 februari 2012, 15:01 »
Hai Amanda
Een ribbel in je nagel komt vaak door de nagelriem die is dan  op een punt beschadigd geweest en gaat daar vast zitten en trekt dan een ribbel in je nagel elke keer een stukje meer. (goed je nagelriemen invetten met baby olie)
Dit kun je weg krijgen door de ribbel elke keer een stukje vlakker te veilen maar dat kun je het beste door een styliste laten doen.
En je nagelriem goed los en soepel maken.
Als ik jou verhaal goed lees heb je de vorige keer gel gehad waarschijnlijk moest je ook met je nagels onder een lamp.
Gel is echt slecht voor je nagels dit brand in je nagel door die lamp vandaar dat vijlen wat ze hebben gedaan.
Gel staat ook bekend om allergische reacties.


Hoi dinneke
helemaal gelijk door de acryl blijft nagelak zeker 2 weken zitten erg handig als je zoals ik niet lang stil kan zitten.

Hoi wendela 
Ja hoor ik denk dat een derde van mijn klanten  french manicure laat doen .Maar op dit moment staat het glitter randje bovenaan
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 12:18 door Wendela »
gr simone

Amanda

  • Gast
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #91 Gepost op: 7 februari 2012, 15:33 »
Ik heb de eerste keer gel gehad, daar kon ik ook al niet tegen.
Daarna heb ik acryl gehad, en toen was het helemaal erg. Was denk ik niet echt een allergie, maar meer extreme beschadigingen door het vijlen waardoor de boel erg ging ontsteken door acryl in de wondjes van mijn nagelriemen. Mijn nagelriemen gingen zwellen en daardoor deed het erg zeer. Laat het een understatement zijn dat het acetonbadje nog een x zo zeer deed.

Overigens was ik erg blij dat alles eraf was, ik voelde mij pas écht gehandicapt met kunstnagels. Ik kon er werkelijk helemaal niks mee.

Offline simone

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • hai ik ben simone en heb hms en fibromyalgie
    • Bekijk profiel
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #92 Gepost op: 7 februari 2012, 15:44 »
Te erg dat er nog stylistes zijn die op die manier met nagels omgaan .
Waarschijnlijk zijn daar je poblemen ontstaan en idd dan nog met aceton niet fijn (zacht uitgedrukt)
Probeer die babyolie op je nagelriemen geen dure nagelriem olie gewoon een huismerk werkt net zo goed.
succes
ps er zijn ook goeie stylistes hoor haha
gr simone

Amanda

  • Gast
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #93 Gepost op: 7 februari 2012, 16:06 »
dit was bij mijn nicht, die voor het eerst acryl ging zetten (ze deed dus een cursus). Ik mocht ook nooit meer mee als model, want ze moesten vijlen weggooien omdat alles onder het bloed zat.  (A)

Ook geen haar aan mijn hoofd die eraan denkt om ooit nog zoiets op mijn nagels te laten zetten. Heel misschien als ik ga trouwen, maar dan ook ultrakort.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #94 Gepost op: 7 februari 2012, 16:08 »
Ooh ik wil een keertje Mani-Q  (L)...

Hoe krijg ik mijn nagels trouwens lang, zonder dat ze gaan inscheuren? Of zonder dat die bovenste laag eraf bladdert.. Ik heb wel nagelversterker, maar dat werkt eigenlijk voor geen meter...

Offline simone

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • hai ik ben simone en heb hms en fibromyalgie
    • Bekijk profiel
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #95 Gepost op: 7 februari 2012, 16:57 »
nagelversterker werkt alleen zolang je blijft smeren.
Het enige wat echt helpt is regelmatig insmeren en vooral je nagelriemen.
misschien helpt deze foto
gr simone

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #96 Gepost op: 7 februari 2012, 18:07 »
Zijn dat joun nagels simone? Echt mooi lang! Al lijkt het mij wel onpraktisch, maar dat komt omdat ik het niet gewend ben.

Dan is acryl dus echt iets voor mij om erdan overheen te lakken, ik baal erzo van. Heb nu me nagels ook mooi gedaan maar het is nu alweer verprutst!!

Offline Femke20

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • Geniet alsof elke dag je laatste is..
    • Bekijk profiel
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #97 Gepost op: 8 februari 2012, 07:44 »
Hier even een mening van een andere nagelstyliste.

Gel is niet schadelijk voor je nagels door de lamp, je hebt ook uv-acryl.. dat moet net zo goed in lamp.
Het branden gebeurd bij de een wel, en bij de ander niet.. maar dat heeft puur te maken met de conditie van het nagelbed.

Ik heb juist geleerd dat het acryl is die vaak voor een allergische reactie kan zorgen, veeel minder vaak dan gel want hier zit een stuk minder acrylaat in dan in acryl. Ik ben zelf allergisch voor acryl, en kan alleen gel verdragen op mijn nagels.

overigens is acryl voor sommige beroepen helemaal niet geschikt omdat de acryl dan weer week word en los gaat laten..  ook kunnen je nagels acryl gewoon afstoten, zonder dat je er allergisch voor bent.

@Amanda, dat je nicht een cursus volgd(e) wil niet zeggen dat dit ook goed is.. dat uberhaupt iemand een cursus heeft gevolgd wil niet zeggen dat dit een goede is.  Ik heb eerst 500 euro weggegooid aan een verschrikkelijk slechte opleiding waarbij ik niet leerde dat je weg moet blijven bij de nagelriem,zijwallen ed. Waardoor ik nog is het dubbele moest betalen voor een goede opleiding.

De ribbel kan overigens ook zijn ontstaan door dat jij als kind tussen de deur hebt gezeten of zoiets dergelijks.

@Dineke, Je kan de nagels zo kort maken als je zelf wilt..  ik ben er geen voorstander van om iemand die niet gewend is aan lange nagels gelijk zo'n lengte te laten nemen, simpelweg omdat er dan teveel gestoten word, onnodig pijn gecreëerd, en van stoten komt er lucht onder de acryl/gel..

Ik raad in zo'n geval aan om bijv. te kijken naar een "Wen aan je nagels arrangement".  Dit gaat vaak om een aantal behandelingen, waarbij goed de reactie van de nagels in de gaten word gehouden, en er heel langzaam aan een lengte in kan worden gemaakt zonder dat jij daar last van hebt.


Offline simone

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • hai ik ben simone en heb hms en fibromyalgie
    • Bekijk profiel
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #98 Gepost op: 8 februari 2012, 08:26 »
Hoi Femke helemaal gelijk hoor iedere nagelstyliste heeft zijn eigen mening.
En door ervaring  weet je uiteindelijk  waar je zelf het liefste mee werkt.
gr simone

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #99 Gepost op: 8 februari 2012, 10:06 »
Een "wen aan je nagels" arrangement, wat moet ik me daarbij voorstellen?

Offline Femke20

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • Geniet alsof elke dag je laatste is..
    • Bekijk profiel
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #100 Gepost op: 8 februari 2012, 19:07 »
http://www.nagelstudiorosenails-ypenburg.nl/page/wennen-aan-je-nagels
Dit is een voorbeeldje van een wen aan je naggels arrangement.

Over het algemeen worden de nagels de eerste behandeling zo kort gevijld dat ze tegen je vingertoppen aan zitten.
Je kan dan al een hele mooie nagel krijgen.  Ook blijft deze naturel, zodat je er niet teveel naar gaat kijken en er dus langzaam aan aan kan wennen dat je nagels hebt.

Als je nagels bijt, of ze zijn heel breekbaar groeien ze ook sneller, en is het dus nodig om deze een aantal keer om de 2 weken na te behandelen..  over t algemeen na het arrangement kan je over op de normale 3 weken.

Zo'n arrangement is een hoop geld in 1 keer, maar je bent goedkoper uit dan dat je elke behandeling los zou nemen.   Ook heb je bij sommige studio's de mogelijkheid om het in 2 x te kunnen betalen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #101 Gepost op: 8 februari 2012, 19:45 »
Ik heb gelukkig nagels die ik best lang kan laten groeien zonder dat ze scheuren/breken dus een lakje is genoeg. Lange nagels zonder lak vind ik niet zo mooi dan vind ik het in mijn geval naar onverzorgd neigen maar dat is misschien afhankelijk van je nagels

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #102 Gepost op: 9 februari 2012, 08:43 »
Ik had altijd van mij zelf lange nagels, maar sinds ik ben gaan rolstoel tennissen zijn ze allemaal afgebroken. Nu moet ik zeggen dat ik het natuurlijk wel jammer  vind maar ik zou het rolstoel tennisen er zeker neit voor laten!

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #103 Gepost op: 12 februari 2012, 14:25 »
Mijn nagels breken ook snel af, zodra ze wat te lang worden. Meestal gooi ik er dan gewoon een laagje lak op (meestal doorzichtig, dan valt het niet zo op!) waardoor mijn nagels net wat steviger worden. En gewoon goed bijhouden, zodat ze niet te lang worden, want dan krijg ik er alleen maar last van. Fijne motoriek gaat bij mij met lange nagels soms wat lastig ;)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Het grote nagellak en nailart topic
« Reactie #104 Gepost op: 12 februari 2012, 14:57 »
Dat lijkt mij inderdaad ook lastig met wat langere nagels...ik ben nooit een lange nagels meisje geweest, wel een nagellakjes meisje!

Affijn, ik laat mn nagels nu maar even met rust, als ze weer wat beter zijn ga ik weer lakken.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal