Forum > Stellingen over HMS/EDS

Stelling #7: Relaties

<< < (2/3) > >>

Ilona:
Ik ben het er mee oneens, Ik denk juist dat het heel goed mogelijk is. En ik kan met heel erg aan sluiten bj het geen wat marielle zegt

Maaike:
Ik ben het er ook mee oneens.

Ik heb nu bijna anderhalf jaar een vriend die niks heeft. Ik zal niet zeggen dat het nooit lastig is hoor, maar het kan heus wel goed werken. P. weet nu wat ik wel en niet kan en hoe ik in elkaar steek. En natuurlijk is het niet leuk voor hem dat ik niet alles kan, maar als je van elkaar houdt, is dat geen onoverwinbare hindernis. (Zo, dat is nog eens filosofisch he!).

En daarnaast, een relatie met iemand die gehandicapt is, lijkt me helemaal niet handig!  (A) Je bent veel meer afhankelijk van hulp en aanpassingen, want wie moet dan bijvoorbeeld altijd de rolstoelen in de auto tillen? Even flauw voorbeeld hoor, maar lijkt me best onhandig. P. en ik gaan straks samenwonen en we kunnen alle huishoudelijke dingen zo verdelen, dat we allebei genoeg doe en ook datgene doen wat we kunnen.

rozemarijn:
Ook mee oneens al denk ik wel dat de relatie misschien inhoudelijk anders zal zijn. In positieve zin...

Myrthe:
Zeker mee oneens.

Ik heb sinds kort een hele lieve vriend die gelukkig het helemaal niet erg vind waar ik last van heb. :)
Ik zie geen problemen en belemmerigen in onze relatie, het is natuurlijk anders dan 2 "normale" personen.

Marielle:
Ik lees hier van meerdere mensen dat een relatie met een gehandicapte "anders" kan zijn dan tussen 2 niet-gehandicapten. Hoe zien jullie dat precies?

Ik ben het nog steeds oneens met de stelling, want denk dat gelijkwaardige relaties zeker mogelijk zijn (en heb daar genoeg voorbeelden van gezien!). Wel merk ik dat het behoorlijk wat aanpassingsvermogen en begrip kan vragen (misschien vooral wel van de gezonde partner), en dat zal niet iedereen kunnen en willen. Ik durf eigenlijk wel te stellen dat niet iedere gezonde partner een gelijkwaardige relatie kan opbouwen met een gehandicapte.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie