Vervoer van en naar werk of studie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Vervoer van en naar werk of studie  (gelezen 68542 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #150 Gepost op: 3 augustus 2012, 12:40 »
Bij een bruikleenauto betaalt het uwv alle kosten. Ze betalen je de benzine terug voor de kilometers die je rijdt naar studie of werk en een bepaald bedrag aan privékilometers. Wat je meer rijdt natuurlijk niet. Bij sommige vestigingen moet je wel zelf je autobanden betalen, maar ik hoef dat niet te doen. Ze vergoeden alleen geen winterbanden, dus die heb ik wel zelf gekocht. Verder moet je ook zelf de inzittendenverzekering betalen, want dat valt niet onder hun verantwoordelijkheid.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #151 Gepost op: 3 augustus 2012, 12:41 »
klopt wat marianne zegt.
ik ben er ook super blij mee hoor :)
laat hem maar komen :D

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #152 Gepost op: 14 september 2012, 11:11 »
Even nog melden hoe het is afgelopen. De arbeidsdeskundige wil een bruikleenauto toekennen, een automaat waar eventueel een liftje in kan. Maar ik moet eerst wel de cbr-procedure door, dus het kan nog even duren.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #153 Gepost op: 14 september 2012, 17:37 »
Fijn marielle hopelijk heb je snel de cbr keuring.
Bij mij ging ie aardig snel.
Mijn auto komt 1e week van oktober :D

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #154 Gepost op: 22 september 2012, 10:30 »
1e week van oktober is al bijna, wat voor auto krijg je Linda?

Ik kan op het moment zelf even niet rijden vanwege de tramadol en merk nu weer heel duidelijk hoeveel vrijheid mijn autootje me geeft. Misschien volgende week toch maar weer taxi, en anders kijken hoe het rooster aangepast kan worden zodat ik met een collega mee kan.

Myrthe

  • Gast
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #155 Gepost op: 17 oktober 2012, 11:06 »
Ik heb mn ook een vervoersoplossing aangevraagd, ik moet in de trein altijd staan vanwege spits en dat frustreert enorm. t enige waar ik tegenop zie is dat als je met een taxi gaat en opeens eerder klaar bent je een probleem hebt..

Verder liep ik tegen t punt aan dat ik ben gaan samenwonen, fer heeft een modaal salaris en ik verdien een klein beetje bij, en hij alleen komt al bijna over het max. jaarsalaris heen, maar wij kunnen nooit een taxi zelf betalen, dus heb m toch maar ingestuurd..

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #156 Gepost op: 17 oktober 2012, 16:30 »
Ik heb geen idee in hoeverre zijn inkomen wordt meegenomen. Je kunt het in elk geval proberen inderdaad!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #157 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:56 »
Myrthe, zou het reizen met de trein wel gaan als je kon zitten?

Misschien kan je dan een stel krukken meenemen ofzo zodat mensen eerder voor je op staan? Of een kaartje met daarop een uitleg dat je echt moet zitten en dat je een aandoening hebt? Desnoods kan je op de gehandicapten plaats proberen mensen weg te sturen.

Myrthe

  • Gast
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #158 Gepost op: 17 oktober 2012, 22:48 »
dat heb ik wel eens geprobeerd ja, sowieso gaat het soms fout in de trein en dan voornamelijk door onoplettendheid van andere reizigers,mensen vallen tegen je aan, gooien je tas perongeluk tegen je aan. treinen die bochten maken zijn ook niet fijn

en ook mensen die weigeren op te staan omdat ze t niet geloven..

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #159 Gepost op: 17 oktober 2012, 22:51 »
Hmm ja snap ik. Het lijkt me alleen zo naar om met de taxi te moeten alleen maar omdat mensen niet op willen staan :o Ik vraag me eigenlijk ook af of het UWV een taxi toekent vanwege die reden. Niet dat ik hem niet goed vind, maar ik denk toch dat ze de trein adequaat zullen vinden. Je moet alleen zorgen dat je kan zitten.

Heb je het EDS kaartje in je portemonnee? Of misschien een brief laten zien van je reva-dok?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #160 Gepost op: 18 oktober 2012, 07:39 »
Ik zou zelf nooit een kaartje of brief willen laten zien. Ik ken het hoor, uit de tijd dat ik nog af en toe met de bus ging. Dan kon ik ook niet blijven staan, maar reken er maar niet op dat de studenten die op de gehandicaptenzitplaatsen zaten zomaar opstonden... "Ik heb ook wat aan mijn benen" kijk je naar de persoon ernaast "ja ik ook". Geloof ik echt niks van dan.

Ik zou bijna geneigd zijn om te zeggen: neem een wandelstok of kruk mee, dan zien ze dat je wat mankeert aan je benen en dan staan ze eerder op. Maar het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat je zulke dingen moet gaan doen, alleen maar om mensen zo ver te krijgen voor je op te staan...

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #161 Gepost op: 18 oktober 2012, 09:36 »
1e week van oktober is al bijna, wat voor auto krijg je Linda?

Ik kan op het moment zelf even niet rijden vanwege de tramadol en merk nu weer heel duidelijk hoeveel vrijheid mijn autootje me geeft. Misschien volgende week toch maar weer taxi, en anders kijken hoe het rooster aangepast kan worden zodat ik met een collega mee kan.

Mijn auto is klaar :) nu moeten we nog aflever datum gaan plannen.
ow het word een renault kangoo express.

Myrthe

  • Gast
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #162 Gepost op: 18 oktober 2012, 10:10 »
dat is t nadeel bij almere/amsterdam, treinen zitten zo vol dat je jezelf erbij moet duwen en ze zetten alleen maar sprinters in..

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #163 Gepost op: 24 oktober 2012, 17:15 »
Nou na veel wikken en wegen van juristen zijn ze nu nog niet positief gestemd maar ze hebben wel een bezwaar geschreven. Hopen dat het gaat helpen. En we wacht weer af. 

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #164 Gepost op: 24 oktober 2012, 18:48 »
Helaas heel herkenbaar Loes, medewerkers die blind vertrouwen op wat ze in hun systeem hebben staan en niet zelf kunnen/willen nadenken. Gelukkig is het uiteindelijk opgehelderd.

Succes met je bezwaar, Ilona. Wat waren de overwegingen van de juristen over of je wel of geen kans maakt?

Ik heb inmiddels mijn cbr-verklaring binnen. Ik had net voldoende remkracht (bij de herkansing, als je minder dan 700N haalt, moet de remkracht vermeld worden op je rijbewijs, en bij minder dan 500N mag je alleen met rembekrachtiging rijden) maar heb wel een code gekregen voor verplichte stuurbekrachtiging. Ik krijg nu binnen 2 weken te horen van mijn arbeidsdeskundige hoe het verder gaat met de aanvraag bruikleenauto. Nog wel even spannend dus.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal