Hoofdpijn en migraine.
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Hoofdpijn en migraine.  (gelezen 37393 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #45 Gepost op: 24 april 2012, 12:54 »
Nou, ik ben nog steeds bezig met de aanval. Hij duurt wat langer, maar er is ook een weersdepressie en die blijft de komende week nog wel even hangen. Ik ben er zelf wel klaar mee, maar het zal nog wel even duren voor ik er helemaal vanaf ben.

Waarom mijn migraine zo reageert op weersveranderingen weet echt helemaal niemand, maar ik voel me wel zo een barometer. Krijg ik migraine, dan weet je zeker dat er weersveranderingen op komst zijn...zoals onweer...of opeens een hittegolf.
Erg irritant.....

De neuroloog wil uitzoeken wat de migraine daadwerkelijk veroorzaakt, er zijn namelijk zoveel triggers die migraine kunnen veroorzaken. Men denkt op dit moment dat het misschien te maken heeft met verschillen in luchtdruk of vaatdruk, waardoor de spanning op de bloedvaten afneemt en de vaten dus gaan verwijden. Of dat er een probleem is met het afvoeren van hersenvocht, door instabiele nekwervels, waardoor er een vochtophoping in mijn hoofd de oorzaak is van de migraine. Ze gaan ook kijken of het een plotselinge verhoging of verlaging in de bloeddruk zou kunnen zijn... Of dat het vanuit mijn nekspieren komt (instabiele nek, nekspieren die harder werken...kun je hoofdpijn van krijgen). Kortom er zijn zoveel oorzaken die mee kunnen spelen.
Dus binnenkort weer naar de neuroloog...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #46 Gepost op: 24 april 2012, 23:38 »
Wel fijn dat ze het tot de bodem uit gaan zoeken, zeker omdat je zo vaak migraine hebt. Ik hoop dat het iets is waar wat aan te doen valt.
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #47 Gepost op: 25 april 2012, 09:58 »
Hopelijk komt er wat uit waar je wat mee kan :bloem:

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #48 Gepost op: 25 april 2012, 10:13 »
 :knuf:

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #49 Gepost op: 23 juli 2012, 16:20 »
Roos, heb je al eens geprobeerd om door middel van het aanpassen van voeding je migraine aanvallen tegen te gaan? Ik was net voor mezelf wat informatie aan het lezen over diverse superfoods (google maar, dat zijn voedingsmiddelen die super gezond zijn, bijvoorbeeld bepaalde vruchten die in Nederland onbekend zijn) en een ervan heeft duidelijk migraine remmende eigenschappen. Is het proberen waard toch? Te koop in poedervorm via internet of in speciale winkels. Het gaat om de camu camu bes. Ik denk dat het zeker het proberen waard is in jouw geval, je hebt zo vaak last van migraine! Niet geschoten is altijd mis, hoewel je vast niet te vaak wilt hopen op dingen die niet werken... Maar proberen kan in dit geval geen kwaad. (Los van dat het migraine remt krijg je gelijk een hele stoot vitamine C en andere gezonde dingen binnen, altijd mooi meegenomen!)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #50 Gepost op: 23 juli 2012, 21:27 »
voor ik me bril had. had ik ook heel erg veel hoofdpijn aanvallen,
nu bleek ik dus prisma scheel te zijn (komt ook voor bij eds personen schijnbaar) terwijl me ogen 100% goed zijn.
nu ik dus een jaar of 2 a 3 een bril draag gaat het hartstikke goed en heb ik nog maar zelden hoofdpijn.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #51 Gepost op: 23 juli 2012, 22:07 »
Bij Roos komt haar migraine vooral door weerschommelingen en luchtdrukveranderingen toch? Hoe zou kan zo'n bes daarbij kunnen helpen Marianne? Heeft het een soort medicinale werking dat het echt migraine tegengaat? In ieder geval geldt "niet geschoten is altijd mis"! Ben wel benieuwd  :P

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #52 Gepost op: 23 juli 2012, 22:12 »
Niet geschoten is altijd mis toch? Proberen kan geen kwaad. Naast de migraine remmende werking heeft de bes nog andere mooie eigenschappen, dus allicht wordt Roos er op een of ander vlak gezonder van ;).


Citaat
Tot slot bezit deze wonderbaarlijke camu bes nog een eigenschap die vele mensen het leven een stuk kan veraangenamen. Camu bessen bezitten namelijk sterke migraine remmende kwaliteiten. Migraine ontstaat vaak door toxische stoffen in ons eten, al bestaat er de overtuiging binnen de holistische geneeskunst dat het vaak te maken heeft met geboortetrauma’s en het onbewust herbeleven hiervan. Deze toxische stoffen beschadigen ons centrale zenuwstelsel, waar we eerder al over zijn uitgeweid, waardoor er onjuiste elektronische signalen worden gestuurd door ons zenuwstelsel. Deze onjuiste signalen kunnen zich uiten door middel van overspanning in de desbetreffende zenuwbanen, waardoor extreme vormen van hoofdpijn en migraine kunnen ontstaan. Camu camu staat bekend als een zogenaamde ‘neuroprotective food’ en is daarmee mogelijk een oplossing voor dit vaak terugkerende en uiterst pijnlijke fysieke verschijnsel.

Citaat
Camu berry can help migraines when combined with the removal of aspartame and MSG from the diet

Camu has even shown a positive effect on migraine headaches. Many consumers in the Western world suffer from migraines, and some have even come to think of migraines as a normal life experience, but I can tell you from extensive research that migraines are not normal. Migraines are caused by toxic food and a toxic environment, pure and simple. When you protect your nervous system against toxic chemicals found in foods and in the environment, then your incidence of migraines reduces rapidly. Camu camu is a neuro-protective superfruit, so it can help greatly reduce the incidence of migraines. Additionally, if you stop drinking aspartame in diet sodas and consuming MSG in foods, then you will experience far fewer migraines.

Learn more: http://www.naturalnews.com/Report_Camu_Camu_6.html#ixzz21TynlbZD

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #53 Gepost op: 23 juli 2012, 22:26 »
Hmm interessant hoor. Ik moet zeggen dat ik die theorie erachter echt niet geloof, maar dat is mijn mening en daar gaat het in dit topic ook niet om natuurlijk :P . Proberen kan inderdaad geen kwaad, ben benieuwd of het Roos zou kunnen helpen!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #54 Gepost op: 23 juli 2012, 22:36 »
Ik weet het ook niet van die theorie, maar ik zou zeggen: probeer eens aspartaam te laten staan in combi met die bes. Ben benieuwd wat Roos hier van vindt, wij hebben het er nu over en zij moet haar mening maar eens komen geven ;). Roos, je hebt zo vaak een aanval. Volgens mij moet je binnen een maand zeker weten of dit wel of niet werkt of niet? Al haalt het maar een kwart van je aanvallen af, dan is het al heel wat, toch?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #55 Gepost op: 23 juli 2012, 22:42 »
Jup mee eens! Maar ik denk dat Roos al slaapt dus we zullen nog even geduld moeten hebben haha.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #56 Gepost op: 24 juli 2012, 10:37 »
Daar ben ik dan, ik sliep inderdaad ten tijde van de discussie. Maar hier ben ik en ik ga wel even mijn mening geven.
 Oke, aanpassing van voeding. Ik vind het een heel goede vraag Marianne!

Een van de eerste dingen die er trouwens wordt gedaan bij de zoektocht naar migraine-oorzaken is een uitsluitingsdieet. Dan ga je dus steeds een paar weken een ander voedingsmiddel dat je normaal gesproken wel eet uit je dieet weglaten. Net zo lang tot je merkt dat je geen migraine aanval meer hebt. En dan weet je bijna zeker dat je de oorzaak van de migraine te pakken hebt (of in ieder geval een van de oorzaken) de zogenaamde triggers.

Dat heb ik dus gedaan en daaruit is alleen gebleken dat ik absoluut niet tegen mandarijn kan. Er hoeft maar een deel mandarijn ergens in te zitten en het is raak. Maar aangezien ik dat dus weet (en baal, weet je hoe dol ik altijd ben geweest op mandarijnen?) eet ik geen mandarijnen meer en kijk ik altijd even of het ergens in zit. Ik vermijd eigenlijk alle citrusvruchten, aangezien mandarijn een citrusvrucht is. Maar sinaasappelsap heeft nooit problemen opgeleverd, maar het zekere voor het onzekere, dus liever geen citrusvruchten. Verwerkt in andere voedingsmiddelen is er geen probleem. Mandarijn in andere producten wel trouwens.

Aspartaam uit je voeding weren. Een van de dingen die ik absoluut smerig vind, zijn produchten (en dat zijn vaak Light-dranken) met aspartaam als zoetstof.. Noem mij raar, zeg dat het onmogelijk is, maar ik proef onmiddelijk of er ergens aspartaam als zoetstof wordt gebruikt. Ik vind het toch al niet lekker dus ik vermijd de producten die dat bevatten eigenlijk automatisch al.

Dan komen we op de weers- en luchtdruk schommelingen. Daar blijkt de grootste boosdoener te zitten. Ik ben inmiddels naar de neuroloog geweest. Ik heb een MRI-scan gehad en de uitslag is al binnen.  De bloedvaten in mijn nek en hoofd hebben een iets zwakkere wand. Dit is waarschijnlijk door de EDS (maar hoeft niet te betekenen dat je direct het vaattype hebt trouwens). Daardoor is het zo, dat bij luchtdrukverschillen (weersveranderingen zijn eigenlijk niet veel anders dan verschillen in luchtdruk) ik migraine krijg.
Mijn vaten verwijden dus onder invloed van het luchtdrukverschil ( ik heb ook meer last als de luchtdruk omlaag gaat, dan dat hij omhoog gaat. Op zich logisch want de druk op te vaten neemt toe bij een lage luchtdruk, maar dat is een beetje ingewikkeld allemaal om het uit te gaan leggen. Volgens de neuroloog was het in ieder geval best logisch dat mijn vaten reageren op luchtdruk, omdat de wanden wat zwakker zijn dan normaal) en krijgen niet de goede impuls om weer wat te vernauwen, zodat de druk op mijn vaten te hoog blijft (wat geen hoge bloeddruk betekent trouwens, het is wat delicater dan dat).
Affijn, om dit verhaal kort te maken: Migraine oorzaak is vastgesteld op weersveranderingen (luchtdrukverschillen) en daarbij zwakkere vaatwanden door de EDS (geen vaattype, maar wel een foutje in bindweefsel opbouw).  De neusspray, hoe goor ook, helpt wel al word ik er wappie van en kom ik aan omdat ik er vocht door vasthoud enzo. Mocht de smaak echt een probleem worden, dan is de andere oplossing injecties. Maar ik zit nog niet te wachten op naalden en mezelf prikken, dus ik doe het wel met de neusspray.


Oke even over naar de bes. Ja, inderdaad ik zou het gewoon eens moeten proberen. Ik ben dat ook wel van plan eigenlijk, want niet geschoten is inderdaad altijd mis! Ik wil dat zeker uittesten en als ik dan ook nog ladingen andere gezonde dingen binnenkrijg, sta ik daar zeker voor open.

Ik ga ernaar op zoek en laat jullie zeker weten wat ik ervan vind
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2012, 10:42 door rozemarijn »

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #57 Gepost op: 24 juli 2012, 12:06 »
het is best duur zeg...ik betaal 15 euro voor 375gram aan poeder van die bes...

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #58 Gepost op: 24 juli 2012, 12:22 »
Dan ligt het eraan hoeveel de dosering is, als die niet zo hoog is kan je misschien wel hartstikke lang doen met die 375 gram. ;)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #59 Gepost op: 24 juli 2012, 12:31 »
dat is natuurlijk ook wel weer zo... Hmmz..misschien toch overwegen het gewoon eens te doen. Helpt t niet, dan krijg ik wel veel goeie vitaminen binnen, dat is ook gezond.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal