Hoofdpijn en migraine.
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Hoofdpijn en migraine.  (gelezen 37394 keer)

Martinuzje

  • Gast
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #30 Gepost op: 21 april 2012, 12:57 »
Ok, helaas meld ik mij hier toch maar weer even. De laatste paar weken echt iedere dag de hele dag hoofdpijn. Ik ben niet iemand die snel naar paracetamol grijpt voor hoofdpijn, meestal heb ik zoiets van: laat maar gaan, kom dr wel weer overheen. Maar de laatste paar dagen wordt het steeds erger en heb ik toch echt paracetamol nodig om niet volledig gek te worden. Ik weet gewoon echt niet waardoor het komt maar dat het vervelend is weet ik wel! Misschien toch maar weer eens naar tante dok, want dit is niet grappig (en goed) meer

liezenogwat-Lotte

  • Gast
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #31 Gepost op: 21 april 2012, 13:21 »
Heb je al gekregen naar veranderde situatie? Andere voeding, andere woning waar misschien iets in de lucht zit wat je eerder nooit had, stress...

Ik ben er weer achter dat ik echt migraine krijg van gewone frisdrank... Had het boertige week weet eens geprobeerd, misschien dat het eerder kwam door zwangerschap oid, maar is dus niet zo, helaas! Krijg elke keer gezeur als ik om light vraag en heel veel restaurants hebben alleen cola-light wat ik ook wel een keer zat word...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #32 Gepost op: 21 april 2012, 19:47 »
Ik drink heel weinig frisdrank om dezelfde reden, een keertje gaat wel maar vaker gaat mis. Maar ik zou niet weten of dat met light anders zou zijn voor mij. Wat wel een hele duidelijke is bij mij is melk, als ik daar te veel van binnen krijg heb ik dezelfde dag nog fikse migraine...
Collective madness is called sanity

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #33 Gepost op: 22 april 2012, 10:45 »
Als het aan de frisdrank ligt zou ik ook maar eens letten op andere dingen waar aspartaam/sorbitol en andere zoetstoffen in zit. En dan vooral dingen sapjes met light de optimel etc. het zit namelijk in heel veel dingen. Ik kan er absoluut niet tegen en is indirect de oorzaak van migraine bij mij.

liezenogwat-Lotte

  • Gast
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #34 Gepost op: 22 april 2012, 11:56 »
Het is bij mij juist het enorme suikergehalte wat de migraine veroorzaakt... Light kan ik wel tegen!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #35 Gepost op: 22 april 2012, 12:38 »
Ik heb zelf het idee dat het bij mij aan de bubbels ligt, maar ik ga dr liever niet mee experimenteren om het uit te vinden.
Collective madness is called sanity

Martinuzje

  • Gast
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #36 Gepost op: 22 april 2012, 18:31 »
Bij mij is er natuurlijk wel wat veranderd, ik zit nu ieder weekend bij me vriend en das natuurlijk andere lucht (hij rookt binnen, dus drogere lucht enzo), maar ook door de week heb ik er gigantisch veel last van. Qua eten en drinken is er niks veranderd. Ik ben nu op aanraden van een vriendin (verpleegkundige) bezig met het opbouwen van een spiegel van paracetamol zodat ik misschien toch weer wat kan functioneren en misschien aankomende week weer gewoon naar school kan...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #37 Gepost op: 22 april 2012, 19:01 »
Ik meen me te herinneren dat je een tijdje terug schreef dat je een stuk gezonder bent gaan eten. Weet je zeker dat je niks in je voeding hebt veranderd? Ik dacht écht dat je in Kletsen daar wat dingen over gezegd had!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #38 Gepost op: 22 april 2012, 19:06 »
Mij is door een arts geleerd dat veelvuldig paracetamolgebruik hoofdpijn en migraine ook in stand kan houden...

Zou het trouwens kunnen dat er iets in je rug/nek verkeerd zit? Dat zou ook een veroorzaker/trigger kunnen zijn

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #39 Gepost op: 22 april 2012, 19:43 »
Ja als er een zenuw in de klem zit kan dat nare migraine veroorzaken...

Ik lig al weer 2 dagen plat, was even bang dat het door de zaldiar kwam maar blijkt toch weer mijn nek te zijn. Hele lichtshows waar ik de hele dag tegenaan lig te kijken ><
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #40 Gepost op: 23 april 2012, 07:45 »
Nou het is hier weer flink raak. Ik voelde gisteren de aanval niet aankomen. Rond 15.00 uur kwam dan ook de man met de hamer op mijn hoofd tikken.
Ik heb weer ineengedoken liggen brullen van de pijn (schaam me helemaal kapot, de buren moeten denken dat ik minstens vermoord wordt) omdat ik het gevoel had dat mijn hersenen uit mijn hoofd zouden klappen.
Het vervelende is dat de migraine medicatie die ik heb, dus alleen een aanval voorkomt, geen aanval verhelpt. Dus dan moet je hem uitzingen.

Dus ik lig nu maar op bed de aanval uit te zingen.. het is wel afgezakt, maar nog steeds niet weg. Vervelend detail: ik kan niet tegen geuren...Niels had aftershave op (en heel weinig hoor, hij doet het altijd subtiel..) en ik rook hem vanmorgen en ik moest dus meteen rennen naar de wc. Want ik word kotsmisselijk van die geurtjes.. Zelfs mijn eigen deo is niet te harden.....heel handig dus -.-

Heel stiekem is laptoppen ook niet fijn, licht doet pijn aan mn ogen..maar met het beeldscherm op heel zacht gaat t net. En anders lig ik me stierlijk te vervelen...ik kan namelijk niet slapen..
Vannacht werd wel duidelijk waar de migraine aanval vandaan kwam..het heeft hier heel erg geonweerd..

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #41 Gepost op: 23 april 2012, 09:32 »
Voor Nih :knuf2: Voor Roos :knuf2:

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #42 Gepost op: 23 april 2012, 10:01 »
He wat naar meiden!  :knuf: knuffels voor jullie. Hopelijk is het snel over, want het klink helemaal niet lekker!

Martinuzje

  • Gast
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #43 Gepost op: 23 april 2012, 11:02 »
Ik meen me te herinneren dat je een tijdje terug schreef dat je een stuk gezonder bent gaan eten. Weet je zeker dat je niks in je voeding hebt veranderd? Ik dacht écht dat je in Kletsen daar wat dingen over gezegd had!

Ja dat heb ik inderdaad wel gezegd, maar ik eet nu regelmatiger en maak 's avonds ook gewoon eten klaar voor mezelf (deed ik daarvoor regelmatig niet, ging ik gewoon zonder eten slapen). Daar zou juist hoofdpijn minder van moeten worden. Ik had het er gisteravond nog even over met mijn moeder en die zei dat het wel eens zou kunnen komen doordat ik al een tijdje geen B12-injectie heb gehad en er ook niet echt meer regelmaat in zit wanneer ik die injecties krijg. Ik ga woensdagochtend weer voor de prik en denk dat het dan wel wat beter moet gaan worden! Heb gelijk een hele rits afspraken gepland zodat ik de regelmaat er weer een beetje in krijg. Ik denk dat het dan ook alweer wat beter gaat worden! Vandaag heb ik in ieder geval nog geen pcm gehad want zoals Rachel al zei: het kan elkaar in stand houden (daarom slik ik het ook liever niet). Heb wel hoofdpijn, maar tot nu toe is het dragelijk.

Martinuzje

  • Gast
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #44 Gepost op: 24 april 2012, 09:29 »
Hoe is het met je migraine Roos? Inmiddels al wat minder last?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal