Forum > Stellingen over HMS/EDS

Stelling #12: Lotgenotencontact zorgt voor een ongezonde focus op ziek zijn.

<< < (5/5)

Rachel:
Soms kan dat lekker zijn en opluchten.  Blijven hangen in het negatieve is niet goed m.i., maar een avondje samen huilen op de bank op zijn tijd kan best positief werken, het eruit gooien en weer doorgaan.

Bloempje:
Het ligt eraan sommige mensen zijn naar mijn mening veel te veel bezig met hun ziekte of aandoening en hun zijn dus echt eerst hun aandoening en dan pas zichzelf... dan is het echt niet goed voor je. Maar anders stukje erkeninng en steun bij lotgenoten kan super fijn zijn! want lotgenoten zijn zowat de enigste mensen die je écht begijpen. Trouwens super veel goede tips gehad op dit forum ben er super blij mee, jullie zijn allemaal super vriendinnetjes  (L)

flexi:
Ik ben het gedeeltelijk met deze stelling eens.
Het hangt er helemaal vanaf hoe de persoon in elkaar zit, of deze zich zo focust om zijn/haar ziekzijn en daardoor alles wat er gelezen wordt op zichzelf projecteert of er juist luchtig mee om gaat.
Ik ken nl. iemand waarvan ik van te voren kan zeggen of die bepaalde klachten gaat krijgen, na het lezen van klachten/problemen bij anderen, evenals de aanvraag van hulpmiddelen, zegt diegene een korte tijd daarna van deze klachten last te hebben en blijft op die klachten focussen en moet daarvoor de hele medische molen in terwijl alles zich in het hoofd afspeelt. Dan blijkt ook dat er geen afwijkingen ed. worden gevonden, wat van te voren al duidelijk was voor mij maar voor diegene dus niet. Hoe meer aandacht, hoe meer onderzoeken, hoe meer telefoontjes naar de huisarts en de huisartsenpost, hoe beter dit persoon zich voelt. Kijk eens wat ik heb en waar ik allemaal naar toe moet! Gelukkig zijn de meesten niet zo en ventileren hun klachten met lotgenoten en steken daar dingen van op waar ze wat aan kunnen hebben!!!!!!!!!

Zwaantje:
Daar ben ik het wel mee eens flexi. Het ligt inderdaad aan de persoon. Op sommige fb pagina's merk je heel ergbdat bepaalde klachten of hulpmiddelen van elkaar overgenomen worden. Of dat het lijkt alsof iemand iets wil puur om er bij te horen of zo.

rozemarijn:
Tja ik denk dat we allemaal wel zulke personen kennen. Ik probeer me zo min mogelijk te focussen op klachten van anderen, behalve op klachten waar ik zelf last van heb, want dat laat ik vaak wel uit zoeken. Als het me echt beperkt. Maar het zou kunnen inderdaad dat lotgenotencontact het focussen op klachten waar je in eerste instantie weinig last van hebt in de hand kan werken. Maar dan nog, wie zijn wij om daarover een oordeel te hebben? Wie weet loopt iemand best al lang met een klacht rond en ziet hij of zij door iemand anders zijn post de noodzaak in wel te handelen en de klacht te laten onderzoeken.. En al speelt het af in het hoofd, ook daar zal hulp voor moeten komen. Het is wel de vraag of het voor dit soort personen verstandig is om lotgenotencontact aan te gaan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie