Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen  (gelezen 72705 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #165 Gepost op: 7 maart 2012, 08:56 »
hahaha ecco..tja het is een stoffig imago maar de schoenen lopen echt zalig!

Offline Suzanne

  • Newbie
  • Berichten: 5
  • Leven doe je eenmaal, direct goed doen.
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #166 Gepost op: 11 maart 2012, 18:37 »
Ik kan vandaag mijn nieuwe steunzolen halen! Ik deed al vijf jaar met mijn oude paar en daar zat ook al zeker een jaar of drie geen steun meer in. Hoezo, uitstellen? :)

Ik ben benieuwd of het is gelukt. Het gipsen lukte niet goed, omdat mijn voeten heel erg naar binnen draaien. En ze worden duur, want ze moesten de allersterkste materialen gebruiken, anders heb ik ze in een maand weer kapot.  :o

Maaike,

Is dat niet heeeel erg lang dat je 5 jaar met steunzolen doet waar al 3 jaar geen steun meer zit?
Sommige soorten kan je ook wel laten opkloppen of uitslaan, hoef je niet altijd direct niewe hoor.

Moet jij voor steunzolen ook altijd gipsafdrukken laten maken? We een toestand, maar m.i. veel beter dan die hedendaagse veel gebruikte schuimbakjes/-doosjes met die foam/oase waar je dan in wegzakt.
Wat voor soort soort steunzolen heb jij dan altijd (gehad)? Heb je dan ook die stalen/metalen gehad met z'n knikleertje aan de bovenkant.

Anderen,

Jullie ook allemaal steunzolen via schuimbakje/-doosje of via gipsafdrukjes van de voeten laten maken.
Vroeger kreeg ik altijd die stalen/metalen steunzolen (via de orthopeed) jullie die ook gehad?

Groetjes,
Suzanne.

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #167 Gepost op: 11 maart 2012, 18:58 »
Ik heb afdrukken gemaakt op zo'n vel carbonpapier en dat was het. Heb m'n steunzolen nu een maand of drie maar kan nog niet echt zeggen dat ik veel verbetering merk qua looppatroon oid.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #168 Gepost op: 11 maart 2012, 21:02 »
mijne zijn gemaakt op een glazen plaat waar een scan gemaakt wordt van je voeten en daarna nog een beetje ouderwets met stukjes onder m'n voeten kijken welke hoogte goed is en zo.
En ik heb vroeger halve steunzolen gehad van metaal met onder m'n voorvoet een hele hoge bobbel zat vreselijk.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #169 Gepost op: 12 maart 2012, 13:51 »
Ik heb al verteld hoe ik dat allemaal heb laten doen. Ik heb eigenlijk alle methoden wel gehad. Ik ben het meest te spreken over de gips methode.

Ik heb qua steunzolen metalen en kunststof gehad..met en zonder knikleertje enzovoort.


Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #170 Gepost op: 12 maart 2012, 17:42 »
Maaike,

Is dat niet heeeel erg lang dat je 5 jaar met steunzolen doet waar al 3 jaar geen steun meer zit?
Sommige soorten kan je ook wel laten opkloppen of uitslaan, hoef je niet altijd direct niewe hoor.


Ja, maar ik had geen zin om nieuwe te laten maken, aangezien ik toch voornamelijk in de rolstoel zit.

Ik heb altijd steunzolen met kunststof gehad. Heb nu de allernieuwste en hardste materialen, want met minder kon het niet. Ik ben altijd gegipst. Metalen nog nooit gehad.

Offline Suzanne

  • Newbie
  • Berichten: 5
  • Leven doe je eenmaal, direct goed doen.
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #171 Gepost op: 1 oktober 2012, 18:36 »
Vandaag mijn nieuwe steunzolen afgehaald! Ik deed overigens ook al meer als 3 jaar met dat oude paar en daar zat zeker al meer als een jaar géén goede steun en correctie meer in. Altijd druk, maar zo ben je wel dief van je eigen lichaam of moet ik meer zeggen luiheid. Ik laat het in het midden.
Kan beter maar vaste afspraken voor controle maken, dan moet ik. 

Ze zijn aardig goed gelukt. Vorige week ging het uitgipsen ook al crescendo, alhoewel ik behoorlijk rotvoeten heb. Heel erg dun, smal en plat en dan zakt alles ook nog als een baksteen naar binnen. Knik-platvoeten noemen ze dat. Door die niet natuurlijke stand van de voeten en enkels ook nog X-benen.
Het kostte weer een massa aan de kassa, maar dan kan je ook weer even vooruit.

De stand van de zolen voelt momenteel geheel nog niet fijn, maar de voeten moeten eerst wennen aan de gecorrigeerde stand.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #172 Gepost op: 18 november 2012, 19:05 »
Ik heb van de week mijn steunzolen opgehaald, loopt een stuk beter dan zonder. Alleen passen ze goed in mijn laarzen maar krijg ik wel blaren op m'n hiel. (Had ik ook toen ik deze laarzen kocht, aan de achterkant vna je enkel zegmaar) dus ik denk dat het een kwestie van inlopen van het leer is aangezien m'n voet door het zooltje nu natuurlijk iets hoger in de schoen ligt. Als ik over 2 weken nog last heb van blaarvorming dan ga ik kijken wat ik eraan kan doen. Maar voor nu ben ik erg tevreden! Edwin zei gelijk dat het opvielt dat mijn benen een stuk minder in X-vorm staan! :) En ik sta gelijk een stuk rechter op!

Myrthe

  • Gast
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #173 Gepost op: 19 november 2012, 07:40 »
Klinkt goed anne!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #174 Gepost op: 19 november 2012, 09:06 »
Dat klinkt idd als een verbetering Anne! ik hoop dat dat zo door gaat zetten...

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #175 Gepost op: 13 juni 2013, 11:29 »
Yes nieuwe schoenen


#$/$# kan de bijlage er niet bij doen vanaf mn mobiel :-(

Myrthe

  • Gast
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #176 Gepost op: 13 juni 2013, 14:04 »
Ik heb ze al gezien op FB, rika, ze zijn tof!

Ik krijg ook zooltjes binnenkort, ik de hoop dat ik hele schoenen nog even kan uitstellen..

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #177 Gepost op: 13 juni 2013, 20:38 »
Dat hoop ik ook voor je Myrthe hoe blij ik ook ben met mn orthopedische schoenen gewone schoenen kinmem dragen is toch makkelijker

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #178 Gepost op: 13 juni 2013, 20:50 »
Je hebt toffe schoenen Rika!! Enne Myrth, ik hoop inderdaad dat je het hele orthopedische schoenen gedoe nog uit kan stellen. Normale schoenen kunnen dragen is ook wel erg fijn hoor!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #179 Gepost op: 13 juni 2013, 21:18 »
Zag ze op fb... Zagen er mooi uit! Hopelijk heb je er veel plezier van

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal