Je eigen rolstoel #5
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel #5  (gelezen 76364 keer)

Myrthe

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #210 Gepost op: 16 januari 2013, 14:51 »
Werd net gebeld, en ik krijg geen handbewogen rolstoel, wel willen ze me een scootmobiel geven omdat ik nog wel stukjes kan lopen, heb geprobeerd uit te leggen dat dat ook niet altijd gaat enzo, dus moet ik maar bezwaar aantekenen.. Pfffff

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #211 Gepost op: 16 januari 2013, 16:00 »
Wat balen zeg! Hopelijk zorgt het bezwaar ervoor dat je het toch nog krijgt. Rot dat er nu weer zoveel tijd overheen moet gaan.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #212 Gepost op: 16 januari 2013, 16:04 »
Wat een gedoe blijft die aanvraag toch altijd. Hoop dat het bij jullie allebei gaat lukken, Marielle & Myrthe!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #213 Gepost op: 16 januari 2013, 16:10 »
THA FUQ zeg Myrthe...das niet handig.. een scootmobiel is niet handig hoor. Tenminste ik vind het niet handig. Ook niet toen ik nog functioneel afstanden kon lopen....

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #214 Gepost op: 16 januari 2013, 16:16 »
Gemeentes hebben vaak geen idee over datgene wat logisch is. Ik snap dat het zo goedkoop mogelijk moet, maar soms... Zo wilde de gemeente mij een keer een elektrische rolstoel aansmeren, omdat ze vonden dat ik met mijn aandoening niet kan rollen. Ik was daar toch echt rollend gekomen.  :P

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #215 Gepost op: 16 januari 2013, 16:55 »
Pff Myrthe balen zeg!

Myrthe

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #216 Gepost op: 16 januari 2013, 17:31 »
Ik moet voor mezelf even bedenken hoe ik zo goed mogelijk kan onderbouwen dat ik echt een rolstoel wil een geen (leen) scoot..

Op goede dagen loop ik wel langere stukjes, maar op slechte dagen zit ik nu soms al binnen in mn stoel.. Ik wil mn armen zoveel mogelijk in beweging houden, maar wel met ondersteuning, want ik (sub)lux nu al soms mn schouders bij lang rollen en heuveltjes.. én ik wil met mn stoel naar school enz..

ik vind t gewoon heel raar omdat ze eerst zo positief deden over die rolstoel, en nu toch opeens afgekeurd..

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #217 Gepost op: 16 januari 2013, 17:40 »
Ik moet voor mezelf even bedenken hoe ik zo goed mogelijk kan onderbouwen dat ik echt een rolstoel wil een geen (leen) scoot..

Op goede dagen loop ik wel langere stukjes, maar op slechte dagen zit ik nu soms al binnen in mn stoel.. Ik wil mn armen zoveel mogelijk in beweging houden, maar wel met ondersteuning, want ik (sub)lux nu al soms mn schouders bij lang rollen en heuveltjes.. én ik wil met mn stoel naar school enz..

ik vind t gewoon heel raar omdat ze eerst zo positief deden over die rolstoel, en nu toch opeens afgekeurd..

Is een gewone rolstoel ook niet veel makkelijker te vervoeren dan een scoot? Dat lijkt me bijv. bij weggaan met vrienden of familie met de auto wel een belangrijk punt toch?
Daarbij is het in beweging houden van je armen ook heel belangrijk voor je neem ik aan, hoop dat ze dat ook willen meenemen. (Kan me aan de andere kant ook voorstellen dat dat niet echt telt omdat je bij lopen je armen ook niet gebruikt, of is dat een gekke redenatie?)

Hoop dat je een stevige onderbouwing kunt maken! Zijn vast wel meer hier op het forum die daar ervaring mee hebben?

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #218 Gepost op: 16 januari 2013, 18:13 »
Jeetje Myrthe wat vervelend dat je rolstoel is afgewezen. Misschien is het een idee om eens een afspraak met een ergotherapeut te maken. Die kan je misschien wel helpen met een onderbouwing te vinden.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #219 Gepost op: 17 januari 2013, 10:17 »
Ik moet nog anderhalf jaar met mijn huidige stoel doen, maar heb echt een nieuwe nodig. Wie helpt me meedenken over het model? Ik ga aan het einde van de maand naar de reva en ik hoop dat hij dit richting de gemeente wil onderbouwen.

De eisen:
- Starlock kussen
- ADI rugleuning (zelfde als Jay rug maar dan maar een kwart van het gewicht)
- in hoogte verstelbare duwhandvatten die je ook zijwaarts (tegen de rugleuning) kunt wegklappen in de laagste stand, zodat ze niet zo opvallen
- lichtgewicht
- vaste voetplaat met opstaande stukjes aan de zijkant bij de hakken, tegen het naar buiten draaien van de achterkant van mijn voeten
- dichte zijschotjes met spatbord op armleuninghoogte
- rubberen hoepels (kan op elk model, maar dit is even een handig lijstje voor mezelf)
- en dan moet ie ook nog lichtgewicht zijn.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #220 Gepost op: 17 januari 2013, 12:51 »
Waarom voldoet je huidige niet meer? Dan kunnen we aan de hand daarvan ook kijken wat een goede voor je zou zijn.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #221 Gepost op: 17 januari 2013, 22:12 »
Even bekijkend alsof ik zelf niet de laatste aanpassingen betaald heb, dus gewoon zoals hij 3,5 jaar geleden gekocht is, moet het volgende aangepast worden:
- rubberen hoepels nodig
- zitkussen Starlock nodig
- goede rugleuning nodig
- duwhandvatten nodig (niet mogelijk met de jay rug die ik er zelf op gezet heb)
- dichte zijschotjes met spatbord nodig (niet in het assortiment van quickie)
- opstaande randjes bij de voetplaat nodig (kan wel bij quickie)

Aangezien ik nog 1,5 jaar met mijn huidige stoel moet doen, lijkt mij dat de gemeente met de bovenstaande lijst aanpassingen beter voor een nieuwe stoel kan gaan. Het frame op zich is wel goed, dat is het probleem niet. Maar er zijn zo veel dingen die aangepast moeten worden, dat je echt alleen het frame met zitmat kunt gebruiken, niet eens de buizen van de rugleuning.

Ik heb nu trouwen (dat weten de meesten wel) een Quickie Helium en ben over het gewicht en de stijfheid van het frame heel erg tevreden.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #222 Gepost op: 18 januari 2013, 10:28 »
Op mijn oude stoel had ik de Spinergy Flexrim wielen, die me best goed bevielen behalve dan dat ze zo snel kapot waren (en dan het hele wiel vervangen moest worden).
Dat wist de gemeente Apeldoorn blijkbaar, want die gaven me de MaxGrips van Sunrise Medical. Zou precies hetzelfde zijn als de Flexrims, zeiden ze... Nou, niet dus. Ik glijd constant door met mijn handen. Gewoon te weinig grip, vooral bij te natte/koude/droge handen.
Anyway, gister was ik bij TNS Rijen om de Surge hoepels uit te proberen, die me heel goed bevielen. Vanmorgen naar het WMO-loket gebeld, en de consulent die ik sprak, zou direct aan HB opdracht gaan geven om ze te bestellen!
Heb ik nou gewoon zo'n lief gezicht of zo'n aardig stemmetje, dat ik dat zo snel voor elkaar krijg...?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #223 Gepost op: 18 januari 2013, 11:02 »
Je weet het niet... het is wel prettig dat ze meewerken toch.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #224 Gepost op: 18 januari 2013, 12:04 »
En die surge hoepels wat zijn dat voor een soort hoepels?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal