Je eigen rolstoel - GESLOTEN
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel - GESLOTEN  (gelezen 69952 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #135 Gepost op: 30 juli 2012, 16:02 »
haha mijn groene stoel is opgehaald nu heb ik een extra jay 3 kussen.
maar ook mooi beschermhoeze voor frame en tassen drager voor me wmo stoel :).
 

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #136 Gepost op: 31 juli 2012, 20:42 »
Heb een brief van Hartingbank dat ze mijn klacht hebben geregistreerd en binnen de termijn wordt behandeld. Alleen staat nergens wat die termijn dan is..

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #137 Gepost op: 1 augustus 2012, 14:53 »
Ik heb ook zulke nare ervaringen met Harting-bank (Den-Haag en Leiderdorp). Echt niet leuk. Mijn vorige stoel kwam ook bij hun vandaan (quickie argon) en was ook scheef vanaf het begin. Ook afwijking op den duur naar 1 kant. Ook heb ik een losse voorvork gehad en ben ik toen voorover uit mijn rolstoel gevallen onder het rijden. Heb nu tenminste een goede stoel die niet bij Harting-bank is geweest.
Verder kunnen ze geen handbike maken en durven ze je niet naar DP te sturen als iets niet lukt. Pas als je boos wordt en gaat twitteren kan het in ene wel. Van de gemeente mocht ik dit niet doen. Moest het maar met Harting-bank zelf oplossen ipv twitteren dat ze hun werk niet goed doen.  :o  Ook moest ik maar de aanvraag tot een andere leverancier intrekken. Heb ik uiteraard niet gedaan. Nu heb ik 4 september een gesprek bij de gemeente met Harting-bank en de WMO-consulent.  :o  Denk niet dat daar een oplossing komt wat werkbaar is. Alhoewel ze nu aan de telefoon poeslief en aardig doen en zorgen dat de monteur 's ochtends komt en niet dat ik dus de hele dag van hen thuis moet blijven, wat ook niet kan. Ben een grootdeel van de week 's middags weg en dus niet thuis. Ik zou dan nooit meer af kunnen spreken voor een reparatie of ik moet het een maand vooruit plannen.  ???  Niet te doen dus. Zeker niet voor reparaties die niet zo lang kunnen wachten.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #138 Gepost op: 1 augustus 2012, 14:59 »
Hmm jeetje :S Ja ik heb ook het gevoel dat mijn handbike veel te laag staat aan mijn rolstoel waardoor ik bij kleine kuiltes/heuveltjes de grond raak en nu is er zelfs een hapje uit mijn linker voorwieltje. Maar die monteur zei dat hij te laag stond doordat de banden veeeel te zacht waren en dat het nu weer goed moest zijn. Ik stuiter nog steeds soms op de grond.

Maar alle leveranciers vallen uiteindelijk bij Hartingbank ofzo iets heb ik begrepen?? Ik zou heel graag en heel snel een nieuwe rolstoel willen OF alles moet helemaal goed gerepareerd worden maar daar heb ik geen vertrouwen meer in. Vooral niet als er in het vastframe is gezaagd, hoe krijg je hem dan ooit weer zoals hij oorspronkelijk was...

Ik heb geen twitter :P Wat is DP?

Nigelle hoe is het jou dan gelukt om een andere goede stoel te krijgen die niet bij Harting Bank is geweest?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #139 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:03 »
tjonge je doet net of HEEL HARTINGBANK slecht is.

Onder hartingbank vallen heel veel bedrijven.
Als je blijft klagen over je stoel komt er vanzelf wel een keertje een nieuwe dan zijn ze gewoon al dat gezeur zat.

maar zwaantje wat ze met jou stoel gedaan hebben kan gewoon niet vooral die spartborden :O.
volgens mij kunnen je voor wielen nooit echt 100% recht staan.
Soms moet ik er een heel haarbos uit halen om uber hout mijn wieltje weer in beweging te krijgen.
als ie stroever gaat rol je ook maar een kant op.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #140 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:08 »
Ja klopt maar volgens mij rolt er geen wieltje stroever. Het was eerst gewoon zo erg dat mijn rechter voorwieltje niet op de grond kwam als hij op gelijke ondergrond staat. Nu zie je dat niet meer (hebben ze beetje bijgetrokken op de werkplaats) maar ik denk dat dat gewoon de oorzaak is.

Wat bedoel je met een haarbos er uit trekken ?  :o

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #141 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:08 »
Hmm jeetje :S Ja ik heb ook het gevoel dat mijn handbike veel te laag staat aan mijn rolstoel waardoor ik bij kleine kuiltes/heuveltjes de grond raak en nu is er zelfs een hapje uit mijn linker voorwieltje. Maar die monteur zei dat hij te laag stond doordat de banden veeeel te zacht waren en dat het nu weer goed moest zijn. Ik stuiter nog steeds soms op de grond.

Maar alle leveranciers vallen uiteindelijk bij Hartingbank ofzo iets heb ik begrepen?? Ik zou heel graag en heel snel een nieuwe rolstoel willen OF alles moet helemaal goed gerepareerd worden maar daar heb ik geen vertrouwen meer in. Vooral niet als er in het vastframe is gezaagd, hoe krijg je hem dan ooit weer zoals hij oorspronkelijk was...

Ik heb geen twitter :P Wat is DP?

Nigelle hoe is het jou dan gelukt om een andere goede stoel te krijgen die niet bij Harting Bank is geweest?

DP = Double Performance

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #142 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:10 »
DP = Double Performance. Waar mijn bike en rolstoel dus eigenlijk vandaan komen. Alleen heeft Harting-bank dus het nonderhoud. Wordt dus slecht of niet gedaan. Mijn gemeente heeft contract met 3 leveranciers. Vind dus dat ik naar een ander mag als ik al 2 jaar problemen hebt met Haring-bank. Zal het alleen zeker nog tot 4 september met Harting-bank moeten doen. :/

Nigelle hoe is het jou dan gelukt om een andere goede stoel te krijgen die niet bij Harting Bank is geweest?
DP heeft mijn RGK Hi-lite rechtstreeks aan mij geleverd.  ;)  Zit nu nog steeds geen Harting-bank sticker op mijn stoel.
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2012, 15:55 door Nigelle »

Aline

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #143 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:20 »
Hier geen problemen met Harting Bank hoor!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #144 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:26 »
Maar alle leveranciers vallen uiteindelijk bij Hartingbank ofzo iets heb ik begrepen??

Ik heb niks met Hartingbank te maken hoor..  Volgens mij is Hartingbank gewoon een tussenleverancier. Ze hebben geen eigen stoelen en halen dus hun stoelen bij andere vandaan. Ik heb welzorg.. Ook een tussenleverancier.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #145 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:30 »
Niet heel HB is slecht, ben het eens met Linda!

Ik heb ze eventjes gehad, was niet onder de indruk van ze maar ze waren zeker niet volledig slecht. Bij mij waren ze het onderhoudscontract kwijt geraakt (beweerde dat ze het nooit van mij ontvangen hadden), hebben nooit onderhoud geleverd en toen ik mijn TiLite kreeg van Emcart, maar via HB toen geloofden ze niet dat mijn frame scheef was doordat de voetenplaat ongelijk was getrokken. Een scheef frame viel volgens hun onder de garantie en dan moest TiLite mij maar een volledig nieuwe stoel leveren -.- belachelijk! Uiteindelijk ben ik toen naar Emcart zelf gegaan en daar hebben ze het gefixt met wat popnagels (waarvan er 1 is doorgebroken en ik dus weer een scheve voetenplank had. heeft mijn vader toen maar gefixt haha).

Dat waren mijn enige ervaringen met HB want voor de rest heb ik ze niet eens gezien hihi. Maar ben er mee eens dat je niet kan doen alsof ze alleen maar slecht werk leveren! Het is gewoon dat als je buiten de standaard valt dat het dan erg moeilijk is voor bedrijven die niet een aparte vestiging hebben voor vastframe stoelen. Dan snappen ze ineens niet meer wat er moet gebeuren en dan gaat het gewoon fout. Bij mij hebben ze gelukkig wel heel veel aan Emcart overgelaten :D Nu zit mijn gemeente bij Welzorg, maar dat is ook niet geweldig want ik moet bij de plaatselijke en mag niet naar sport en actief. Gelukkig snappen die ook wel dat Emcart meer verstand heeft van mijn stoel en sturen ze me meestal door.


OOHH en ik heb een stoel die "kwijt" is geraakt in de database van de leverancier en de WMO. Deze stoel had opgehaald moeten worden toen ik mijn TiLite kreeg, maar dit is nooit gebeurd en hij is ook uit het systeem  :P Ik weet bijna zeker dat de fout bij HB of Welzorg ligt, maar bij welke van de 2?? Nu gebruikt mijn zusje hem als handbike stoel, want die heeft een speedy aansluiting en staat nu bij mijn moeder. hihi

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #146 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:41 »
Ik heb al bijna 3 maanden een leenwiel.. En op het leenwiel zit geen coating :/ heb al achter welzorg aangebeld maar die is afhankelijk van invacare omdat zij de wielen leveren. Hij ligt ergens in Duitsland bij Alber en dat allemaal vanwege een slag in de velg :o

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #147 Gepost op: 1 augustus 2012, 16:06 »
Hahah naja, opzich wel handig die extra rolstoel dan Wendela

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #148 Gepost op: 1 augustus 2012, 16:45 »
Hahah naja, opzich wel handig die extra rolstoel dan Wendela
Ja heel handig! Ik kan er niet lang in zitten (heb nu een jay rugleuning en zitorthese. op die zit nog een standaard kussen en rugleuning). Maar het is wel handig dat mijn zusje kan handbiken. En daarnaast heeft de vriendin van mijn broertje een aandoening waardoor zij lange afstanden ook niet kan lopen, en mijn broertje zelf heeft ook knieklachten door vermoedelijk EDS. Dus die gebruiken mijn reservestoel als ze naar de efteling gaan enzo :P


OMG Rachel, 3 maanden is wel heel lang! Invacare is ook niet altijd even snugger. Een van de medewerkers daar vroeg of ik een slag in mijn VOORwiel had -.-

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #149 Gepost op: 1 augustus 2012, 17:50 »
Ik heb ook zo'n 'verloren' rolstoel thuis staan. Gebruik hem voor het handbiken, maar ik kan er niet lang in zitten en hij rolt niet fijn, dus een dagje naar de Efteling met de handbike is helaas geen optie (zou ik anders graag doen ipv de hele dag zelf rollen).

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal