Je eigen rolstoel - GESLOTEN
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel - GESLOTEN  (gelezen 69902 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #120 Gepost op: 26 juli 2012, 22:01 »
Ik had altijd een gewone rugtas achterop hangen (wel een met dunne banden en niet van die dikke zoals eastpack heeft), maar sinds ik de jay rug heb, hang ik geen tassen meer achterop. Dat is me nu te veel gedoe en een te grote belasting voor mijn armen, om telkens de tas te pakken.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #121 Gepost op: 27 juli 2012, 07:18 »
Ik heb halve spaakbeschermers. Ivm honden en kinderen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #122 Gepost op: 27 juli 2012, 11:21 »
Ik doe ook altijd een gewone rugzak achterop want anders is het ook zo'n gedoe als je even in je tas wilt zoeken naar iets. Nu kan je hem dan gewoon op schoot nemen.

Ik zit me toch een partij te balen van mijn rolstoel.Het begon met 1 probleem en dat zijn er inmiddels een stuk meer. het frame is verbogen daardoor afwijking naar rechts, hebben ze geprobeerd op te lossen maar heb nog steeds een afwijking. Spartborden zitten nu niet meer tegen mijn banden aan, maar nu kan mijn rugleuning niet meer ingeklapt want dan verbuigen ze weer tegen mijn banden. Mijn linker rem kan niet meer op de rem.. De spatborden zijn super lelijk omdat de monteur ze tijdelijk had verbogen met een tang zodat ze minder aanliepen (overal afdrukken van die tang, deuken en de lak is er op sommige plekjes een beetje af)

:( Mijn rolstoel is pas een jaar oud! En de problemen lopen nou al een half jaar, ik krijg het liefst gewoon een nieuwe rolstoel..

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #123 Gepost op: 27 juli 2012, 12:58 »
Heeft de gemeente hem gekocht of huren ze hem? Wanneer ze hem huren en jij gewoon al je problemen aangeeft wie weet..Zou ik er overigens niet bijzeggen dat je een nieuwe wilt maar gewoon de problemen van het niet in kunnen klappen van de rug vooral lastig met vervoer trouwens! En dat het frame verbogen is etc.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #124 Gepost op: 27 juli 2012, 14:15 »
Het is eigendom van de gemeente.. weet verder niet hoe dat zit. Maar ik heb zojuist een klacht ingedient en HartingBank heeft persoonlijk gebeld dat ze het hele gebeuren beschamend vinden.
Er is namelijk ook in het frame gezaagd omdat ik te hoog zat en dit niet meer in te stellen was ivm fastvrame. Maar je mag blijkmaar nooit in een vastframe zagen (wist ik zelf niet.. ik ben geen monteur:P!)
Dus elke mm die afwijkend is kan onherstelbare schade geven want zodra je er mee gaat rollen wordt de afwijking alleen maar groter.
Ze hebben vandaag pas EINDELIJK de aanvraag voor nieuwe spatborden de deur uit gedaan, en dan gaan ze kijken of hij waterpas te krijgen is, zo niet dan krijg ik wel een nieuwe. Maar hopelijk gaat dit wat sneller.
Want het begon allemaal een half jaar geleden, toen werd er gezaagd..

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #125 Gepost op: 27 juli 2012, 16:28 »
Wat goed dat je een klacht hebt ingediend. Hopelijk wordt alles nu goed opgepakt.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #126 Gepost op: 28 juli 2012, 17:17 »
Ik had altijd een gewone rugtas achterop hangen (wel een met dunne banden en niet van die dikke zoals eastpack heeft), maar sinds ik de jay rug heb, hang ik geen tassen meer achterop. Dat is me nu te veel gedoe en een te grote belasting voor mijn armen, om telkens de tas te pakken.

Ik heb mijn tas wel gewoon bij de jay. Ik kan hem precies mooi tussen de buizen klemmen. Maak zo wel even een foto :D
Ik heb juist van de week een nieuwe tas gekocht! de tas waarin ik normaal mijn sondevoeding knikkerde (en die ik dus altijd bij me heb) die is ondertussen zo vaak met sondevoeding besmeurd dat ik gewoon echt een nieuwe nodig had :AA:

Wat een prutsers Zwaantje! Ik heb heel even met HB te maken gehad (mijn gemeente is overgegaan naar Welzorg in januari, en mijn WMO stoel komt van Emcart) maar in de tijd DAT ik met ze te maken had kreeg ik ook al door dat het prutsers waren!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #127 Gepost op: 28 juli 2012, 21:36 »


Mijn nieuwe (sondevoeding) rugtas + Jay 3 rugleuning!!! Ben er echt blij mee trouwens. Ik heb de 2e hoogte (nog onder de schouderbladen) en de middelste diepte + nog een paar schuim stukkies.  De diepte van de rug helpt me best goed overeind te blijven zitten. Hij had iets meer steun mogen geven aan de zijkanten, maar de allerdiepste versie heeft echt van die zijflappen en dat vind ik nou ook weer niet nodig haha.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #128 Gepost op: 28 juli 2012, 21:46 »
Hele leuke tas! :D

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #129 Gepost op: 29 juli 2012, 08:44 »
wat een leuke tas!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #130 Gepost op: 29 juli 2012, 09:40 »
Leuke tas!

Zwaantje, ik duim voor je!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #131 Gepost op: 29 juli 2012, 10:20 »
Toffe tas zeg!!! Ik ben nog steeds op zoek naar de meest toffe tas ever voor achterop mijn stoel..hihi

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #132 Gepost op: 29 juli 2012, 11:26 »
hippe tas!

ik vind het ideale er van is dat je als je handvaten naar je rug duwd :P en vast zet niemand je tas er zo af krijgt.
volgens mij heb je zelfde hoogte als mij.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #133 Gepost op: 30 juli 2012, 11:44 »
Ik heb een knik in mijn wiel! En blijkbaar al een hele tijd. Ik had al een tijdje het idee dat het wiel wat aan sleet, maar ik dacht dat het door het spatbord kwam. Totdat mijn hele stoel begon te zwalken vrijdagavond. Even langs de fietsenmaker geweest en die zei dat er dus een flinke knik in de velg zit. Ik heb serieus geen idee hoe die daarin komt. Maar vandaag wordt er in ieder geval een nieuw wiel besteld door mijn leverancier.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #134 Gepost op: 30 juli 2012, 12:33 »
Rolt inderdaad vervelend! Ik had het ook mijn wiel staat nu nog steeds in Duitsland(e-motionwiel). Hopelijk gaat het bij jou sneller!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal