hand/vingerproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: hand/vingerproblemen  (gelezen 68201 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #90 Gepost op: 12 maart 2012, 18:23 »
Ja dat snap ik. Ik heb hetzelfde alleen is het bij mij omgekeerd. Heb geen problemen met m'n pols dus ga hem dan niet in een brace stoppen

Amanda

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #91 Gepost op: 12 maart 2012, 18:25 »
er zijn ook wel braces die alleen om je duim heen zit, dus dan zet je je pols er niet mee vast  :)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #92 Gepost op: 12 maart 2012, 20:58 »
Jamaar niet voor het middelste gewrichtje van de duim. Volgens m'n reva arts. Wel voor de onderste

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #93 Gepost op: 12 maart 2012, 21:11 »
ik heb een link van een duimbrace bij het topic over bracen gezet als het gelukt is tenminste hoor ik heb dat nog nooit gedaan.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #94 Gepost op: 7 juni 2012, 18:58 »
Ik heb inmiddels siliconen duimspalken op maat gekregen. Mijn pols blijft gewoon vrij. M'n rechter bevalt erg goed maar bij m'n linker krijg ik nog drukplekken. Ben er wel erg blij mee!!

Martinuzje

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #95 Gepost op: 1 augustus 2012, 16:14 »
Pfff ik begin de laatste tijd steeds meer te merken dat de kracht in mijn handen/vingers af begint te nemen. Flessen drinken die ik steeds moeilijker open krijg, potten die ik eigenlijk bijna helemaal niet meer open krijg...

Ik heb ook steeds vaker een soort van zenuwpijn in mijn rechterhand. Heel irritant en vooral ook heel pijnlijk. Als ik dan mijn hand heel hard tot een vuist bal en daarna heel erg strek (eigenlijk gewoon overstrek) dan trekt de pijn eventjes weg, maar nog geen halve minuut later is die weer terug. De eerste keer dat ik deze pijn kreeg, begon deze in mijn rechterhand en het deed zo pijn dat ik er wakker van werd. Nu de afgelopen dagen heb ik ook af en toe dat het in mijn linkerhand begint. Terwijl ik niets raars gedaan heb (ik probeer maar zo weinig mogelijk potten open te maken en dat soort dingen, omdat dat alleen maar pijn oplevert). Herkent iemand dit?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #96 Gepost op: 1 augustus 2012, 17:55 »
Martinuzje  klinkt al carpaal tunnel syndroom

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #97 Gepost op: 1 augustus 2012, 20:24 »
Ik heb zelf hulpmiddelen om potjes, flessen en blikjes/lipjes open te maken. Misschien even nalaten kijken, de zenuwpijn zoals jij hem omschrijft herken ik niet.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #98 Gepost op: 1 augustus 2012, 21:55 »
Ik dacht net als Linda aan Carpaal Tunnelsyndroom bij het lezen van jouw klachten. Even langs de huisarts ermee? En verder inderdaad handige potten- en flessenopeners aanschaffen. Ik kan niet meer zonder!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #99 Gepost op: 1 augustus 2012, 22:23 »
Ik snap niet helemaal waarom jullie gelijk met CTS zeggen. Het kan ook gewoon overbelasting zijn of irritatie door subluxaties. Het kan best zijn dat die zenuw is geïrriteerd, maar dan is het nog niet gelijk Carpaal Tunnelsyndroom. Ik vind eigenlijk dat we als forumleden moeten uitkijken met het uitspreken van dit soort dingen. Je hebt maar een paar zinnen als informatiebron en daaruit leid je een mogelijke diagnose af. Je kan daar een ander lid ontzettend mee laten schrikken maar ook een tunnelvisie bezorgen en daarmee de huisarts dwars zitten.

Martine, doe het lekker rustig aan met die hand. En even langs de HA kan idd geen kwaad zoals hiervoor al wordt gezegd. Misschien is het tijd voor hulpmiddeltjes voor die potten, ik vind het knap van je dat je die tot nu toe wel kon openen! Menig vrouw laat dat aan haar man over haha. En misschien kan je eens in de gaten houden hoe je houding is in je slaap? Daarvan kan je ook slapende ledematen krijgen en geïrriteerde zenuwen.

Martinuzje

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #100 Gepost op: 1 augustus 2012, 22:40 »
Mijn slaaphouding, tsja daar is natuurlijk nog steeds wel wat van te zeggen... Ik heb braces voor 's nachts, maar het irritante daarvan vind ik dat ik dan 's ochtends helemaal geen kracht in mijn handen heb en niet eens een beker/glas kan vasthouden doordat alles gewoon helemaal slap is.

En rustig aan doen met de ene hand... heeft weinig zin als het in 2 handen zit. CTS is nog geen moment bij me opgekomen omdat het daar niet echt op lijkt. Mijn pa heeft het ook gehad en toen ik een week op de afdeling klinische neurofysiologie heb meegelopen heb ik genoeg mensen gezien en gesproken die dat hebben en dan is dit toch echt een ander verhaal...

Wat betreft hulpmiddeltjes: ik heb zo'n super-anti-sliplapje en dat werkt wel ok, maar dan nog moet ik kracht zetten... Ik krijg ze wel open, maar daar is het mee gezegd ook. En wat betreft mijn mannetje :P Tsja, daar hoef ik ook nie echt op te rekenen... die kijkt mij meestal aan om een pot open te maken ofzo als die heel erg strak dicht zit (en dan is het niet eens omdat hij geen kracht heeft, maar gewoon omdat hij die dingen niet fatsoenlijk vast kan houden met z'n linkerarm...)

Vandaag is het gelukkig rustig wat pijn betreft (in me handen dan, de rest van me lijf zal ik het maar niet over hebben XD), maar als het volgende week weer zo erg is als bijvoorbeeld vorige  week, dan ga ik inderdaad maar even naar de huisarts...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #101 Gepost op: 1 augustus 2012, 23:05 »
Hmm lastig zeg Martine! Ik snap je helemaal. Rust houden is moeilijk, maar je hebt nu vakantie toch?
Je zit natuurlijk ook veel achter de comp voor je werk en studie, misschien komt daar toch wat overbelasting vandaan?

Martinuzje

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #102 Gepost op: 1 augustus 2012, 23:30 »
Ik heb nu inderdaad vakantie en inderdaad zou kunnen zijn dat het wat overbelasting is door al dat typen en muizen. Maar op mijn werk is mijn werkplek nu redelijk op mij afgestemd... mijn toetsenbord moeten collega's afblijven, want die staat precies goed. Het enige wat ik nog een beetje mis is een goeie bureaustoel op stage met armleuningen die omhoog kunnen (kunnen ze op mijn huidige stoel ook wel, maar rechts is stuk, dus die blijft niet omhoog staan).

@loes, nee ik heb 's nachts nu geen braces meer om... en al helemaal niet als ik bij me mannetje ben, want dan is het niet prettig voor hem als ik met die ruwe en harde braces tegen em aankruip  :o ik zou het eens kunnen proberen om inderdaad om de beurt mijn braces te dragen... ene nacht rechts, andere nacht links... Is misschien inderdaad nog wel een idee... thnx!

Lotte

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #103 Gepost op: 2 augustus 2012, 06:35 »
Voor potten te openen pakte ik nog wel eens mijn blikopener, daat zit een haakje met een scherpe punt aan, haakje jlem je omder de deksel en die punt prikt een gaatje in de deksel waardoor het vacuum is opgelost, zou je eens kunnen proberen (een harde tik met iets anders scherps kan natuurlijk ook).

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #104 Gepost op: 2 augustus 2012, 08:07 »
Voor potten moet je echt de jar-key kopen hoor! Ideaal!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal