Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88768 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #210 Gepost op: 6 november 2012, 12:46 »
klinkt pijnlijk. sterkte!

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #211 Gepost op: 6 november 2012, 13:32 »
Ik hoop het ook voor je, sterkte

Marieke

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #212 Gepost op: 6 november 2012, 14:32 »
Ik heb best wel vaak dat mn knie blokkeert... Dan gaat normaal bewegen nog wel maar helemaal buigen (op de grond gaan zitten) en dan weer gaan strekken doet dan heel erg zeer...
Herkent iemand dit?

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #213 Gepost op: 9 november 2012, 09:19 »
ja herkenbaar,bij mij sporen de knieschijven niet.(staan op de bovenbenen)
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Lisa

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #214 Gepost op: 9 november 2012, 12:59 »
Herken ik ook wel. Dat je eventjes op je knieën zit en als je dan weer wilt opstaan krijg je je benen niet meer gestrekt (dat bedoel je toch?) Ik duw langzaam mijn benen gestrekt tot er iets knakt in mijn knieën en dan werkt het allemaal weer. Gebeurd trouwens ook in mijn enkels, heupen en elleboog als ik een tijdje in dezelfde houding zit. Heb mijn fysio gevraagd hoe dat komt maar ik ben haar antwoord vergeten  ::)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #215 Gepost op: 9 november 2012, 15:14 »
Ik heb bij bepaalde bewegingen dat mijn knie/knieschijf knakt. Bijvoorbeeld bij roeien in de sportschool bij elke buiging voel en hoor ik een knak, herkent iemand dit? Ik heb vorig jaar een mri van die knie gehad daarop was te zien dat mijn kniebanden totaal uitgelubberd waren en de orthopeed en radioloog waren het niet helemaal eens of ik wel of geen scheur in mijn meniscus had. De orthopeed (waar ik overigens een goed gevoel bij had) was er van overtuigd dat het een aanhechting was die duidelijker te zien was.

Offline jassie-d

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #216 Gepost op: 10 november 2012, 17:42 »
Ik heb afgelopen zomer mijn knieschijf van mijn linker knie uit de kom gehad. Hij zat er toen behoorlijk ver naast. Ik moest toen eigenlijk in het gips maar vloog de volgende dag naar italie dus toen kon dat niet. Heb dus een kurkspalk gekregen. Maar die heb ik na een paar dagen afgedaan omdat het heel lastig was met douchen enzo. Maar toen op een gegeven moment deed mijn knie zoveel pijn en was hij heel dik. Ik kon toen mijn knie niet meer buigen. Toen op een gegeven moment zei in de kerk mijn knie heeel hard toen deed hij iets minder pijn en kon ik hem weer iets beter buigen. Ik vermoed dat mijn kniebot scheef heeft gestaan kan dat? Nu ong 4 maanden later doet mijn knie nog erg pijn en is hij erg dik ik kan hem niet ver buigen en als ik een een tijdje heb gebogen en doe hem dan weer recht vooral als ik opsta knakt er iets aan de binnenkant van mijn knie is best vervelend. Ben een tijdje geleden naar de ortho geweest die wilde eerst niks doen maar toen ik vertelde hoe dik mijn knie was geweest in italie en wat er gebeurde in de kerk vond hij een mri toch noodzakelijk. Ik ben afgelopen woensdag door de mri geweest en krijg 28 nov de uitslag ben erg benieuwd. Ik ben een paar jaar geleden met mijn rechter knie door de mri geweest. Daar kwam uit dat ik het patela femoraal pijnsyndroom heb wat het precies is weet ik niet weet ik niet weet alleen dat het komt doordat mijn knieschijf te vaak uit de kom s geweest. Om die knie heb ik nu een spalk de mijn been recht houd mag hem eigenlijk niet buigen. Maar ben vaak eigenwijs en dan heb ik er weer last van. Sorry is een heel lang verhaal

Myrthe

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #217 Gepost op: 11 november 2012, 09:19 »
Jeetje Jassie.. Lastig verhaal, ik hoop voor je dat er iets uit de MRI komt..

Rachel, ik heb ook last van knakkende knieen ja..

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #218 Gepost op: 11 november 2012, 10:59 »
@Rachel: Toen ik nog bij fysio deed roeien had ik altijd ook een knakje in mijn knie. De fysio heeft toen gevoeld wat mijn knieschijn deed. Bleek dat hij een hupje maakte iedere keer over het kraakbeen heen. Was niet erg volgens hem. ;)  Zo lang ik iig niet heel lang napijn van zou hebben iig.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #219 Gepost op: 11 november 2012, 11:34 »
Bedankt, dat klinkt vrij logisch! Ook omdat het geen pijn doet en de knieschijf niet naar de zijkanten gaat :D

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #220 Gepost op: 14 november 2012, 18:34 »
Mijn linkerknie wordt steeds instabieler, het gaat heel langzaam dat wel gelukkig, ik zak er regelmatig doorheen en lang lopen gaat niet goed, ik zwik vaak. Mijn heup doet door al dat gezwik ook gezellig mee. Ik weet eigenlijk niet wat ik ermee moet, banden inkorten wil de orthopeed niet doen bij mij, lijkt me ook niet zo'n goed idee, kniebrace heb ik en die doet wel wat maar eigenlijk niet genoeg.  Hoe lang moet ik zo doorlopen, tot het niet meer gaat lijkt me niet handig maar wanneer moet ik er iets mee en wat en waar moet ik heen. Wie bepaald wanneer het zo niet meer gaat. Aan de andere kant kan ik ook heel veel wel, in en om huis gaat het goed ik kan trap lopen behalve als ik teveel gedaan heb, als ik genoeg rust momenten heb op een dag kan ik veel. Alleen een dagje weg dan heb ik veel pijn en loop ik steeds slechter. Sorry voor het chaotische vehaal

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #221 Gepost op: 14 november 2012, 18:44 »
Dat is denk ik wat je zelf wilt en zelf voelt. Wanneer bepaal je dat je meer rust moet nemen om langer zelfstandig te kunnen functioneren. Of ga je toch vast gebruik maken van een rolstoel of een scootmobiel (whaaah, moet er nog even aan wennen dat ik hem heb!). Wanneer heb je inderdaad wel extra therapie nodig of nog niet?! Opereren is denk ik voor ons allemaal niet de beste oplossing op dat het vaak op langer termijn toch gewoon weer los gaat zitten en de operatie al op zichzelf een flinke aanslag is.

Even kort ik weet het dus eigenlijk ook gewoon niet  :bloos:  :bloos:

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #222 Gepost op: 14 november 2012, 19:03 »
Wat voor kniebrace heb je nu anousjka?

Zoiets?


of zoiets?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #223 Gepost op: 14 november 2012, 19:28 »
Is die laatste nog weer een stap steviger?
Ik heb ong. de eerste -minder gespalkt overigens- maar vind die helemaal niet fijn. Als ik hem gebruik gaat het nog wel, maar heb het idee dat m'n knie alleen maar minder stabiel daarna is; doordat het elastiek in een gekke stand duwt.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #224 Gepost op: 14 november 2012, 19:48 »
Ik heb deze hij heeft scharnieren en dat rubberen geval zorgt ervoor dat m'n knieschijf op z'n plek blijft, aan de binnenkant zit ook een halve ring.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal