Fysiotherapie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Fysiotherapie  (gelezen 70525 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #120 Gepost op: 12 november 2012, 09:30 »
Ik denk dat ik mijn fysio op het moment wel kan missen, ik sport namelijk zo veel dat ik de boel wel goed onderhoud. Alleen richt ik me met sporten meer op mijn bovenlijf (rolstoelsport hè...), dus ik verwaarloos mijn benen misschien een beetje. En juist mijn benen train ik bij de fysio. Helaas masseert hij me nooit, ik moet altijd hard werken..

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #121 Gepost op: 12 november 2012, 09:36 »
Helaas zijn de massages bij mijn fysio nooit lekker, eigenlijk altijd pijnlijk, daarna is het wel altijd beter dus het is even doorbijten. Maar een lekkere massage lijkt me ook wel eens leuk ;)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #122 Gepost op: 12 november 2012, 09:40 »
Ik heb een geweldige (sport)masseuse en ook al moet ze soms even flink doorduwen, de massages zijn echt heerlijk hoor!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Fysiotherapie
« Reactie #123 Gepost op: 12 november 2012, 12:23 »
Ik word 2x in de week gemasseerd. Niet bepaald prettig, maar de pijn die de massage oplevert is niets in vergelijking met de pijn die de verkrampte en vastzittende spieren anders gaan geven.
Collective madness is called sanity

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #124 Gepost op: 12 november 2012, 13:19 »
Tja, ik ken alleen relatief luxe massage. Wel spieren losmaken, waardoor er minder door mn spieren uit de kom werd getrokken maar dus niet extreem. Deed wel even pijn dan, maar daarna dan zoveel lekkerder gevoel.

Maar als ik de verhalen hier lees, kan dat ook heel veel minder prettig dus. Vind het altijd zo naar voor jullie als ik dat lees.. :knuf:

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #125 Gepost op: 12 november 2012, 14:28 »
Zo erg is het niet hoor, doet wel pijn maar daarna is alles weer rustig en los, veel beter daar heb ik wel even wat pijn voor over. Alleen jammer dat ie m'n schouders niet een keer goed los wil maken, het voelt altijd zo gespannen.

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #126 Gepost op: 13 november 2012, 19:00 »
Hier hetzelfde. 2x per week worden de verkrampte spieren losgemasseerd. Maakt dat ik sinds ze dat doen een stuk beter in de tussenliggende dagen functioneer dwz minder pijn heb.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #127 Gepost op: 20 november 2012, 17:29 »
Hopen dat je dan de komende dagen dan ondanks de gevolgen nog steeds kan nagenieten van het 'uitsloven'.. ;)
Maar kan soms ook gewoon een x wel heel erg lekker zijn!


Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #128 Gepost op: 8 januari 2013, 15:07 »
Toch een fysio gebeld hier in de buurt. Mijn nek en rug zitten zo in de prak dat ik er toch wat mee gedaan moet worden. Ik hoop dat ik in één keer een goede tref. Zometeen een afspraak :)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Fysiotherapie
« Reactie #129 Gepost op: 8 januari 2013, 17:53 »
SPannend,  Laat je weten hoe het gegan is?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #130 Gepost op: 8 januari 2013, 18:49 »
Ging redelijk. Ze had nog nooit van eds gehoord maar luisterde goed. Maar zij is er nog maar een paar keer en dan krijg ik een ander. Dus het is nog even afwachten. Zoals het nu lijkt gaan mijn spieren gemasseerd worden in nek en rug. En voor wervels en si kijken of ze met lichte druk licht gemanipuleerd kunnen worden.

Offline kim1991

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #131 Gepost op: 21 februari 2013, 20:55 »
Ik krijg ook nooit massage  :( net jammer. Mag altijd flink sporten. Of nouja, voor mijn lichaam best intensief  ;) maandag weer na twee weken niet hebben kunnen sporten van de pijn. Word vast leuk... haha. Heb wel heel aardig meisje,  niet veel ouder dan ikzelf en kletsen wat af terwijl ik me mag uitsloven. Ben er erg tevreden over.
Save a horse, Ride a cowboy

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #132 Gepost op: 25 maart 2013, 12:14 »
Ik zit in grote twijfel. Sinds ik me pols weer mag gaan bewegen sinds 2 weken na de operatie heb ik het gevoel dat me pols alleen maar achteruit is gegaan. De beweeglijkheid gaat veel en veel te snel, ondanks het minimale wat ik mag bewegen en het dragen van de spalk. Bij de andere pols heb ik hetzelfde gehad. Door de fysio ging het allemaal veel te snel, met alle gevolgen van dien. Volgens mij kwam dat omdat de fysio gewoon een overbelasting was. De normale dagelijkse activiteiten waren al te zwaar en dan moest ik daar bovenop ook nog oefeningen doen. Dat is volgens mij gewoon te veel geweest, waardoor het mis ging. Na 1 operatie aan me andere pols heb ik geweigerd om fysio te volgen. Ik heb langzaam op eigen tempo me dagelijkse dingetjes weer opgepakt en sindsdien gaat het een stuk beter met die pols. De normale dagelijkse dingetjes kan ik weer uitvoeren.

Nu twijfel ik heel erg over de pols waar ik 4 weken geleden aan ben geopereerd. Ik doe steeds meer met die hand, want zolang ik me spalk om heb mag dat en kan er niks kapot gaan van binnen. Maar daarbij moet ik ook 3x daags me oefeningen doen. En sinds ik dat mag doen is me pols alleen maar achteruit gegaan. Zal het nu dan ook allemaal te veel zijn? En wat moet ik dan? Minder gaan doen met die hand en wel me fysio oefeningen, of juist me dagelijkse dingetjes blijven doen en me fysio oefeningen laten zitten? Zelf heb ik het gevoel dat ik beter me dagelijkse dingetjes weer op kan pakken, want dan komt die spierkracht vanzelf wel weer terug op een rustig tempo en ben ik veel minder afhankelijk van anderen, omdat ik zelf weer meer kan doen.

Woensdag moet ik weer naar Velp. Zal daar ook wel even een goed gesprek aan gaan hoe het verder moet en wat het beste is.

Aline

  • Gast
Re: Fysiotherapie
« Reactie #133 Gepost op: 25 maart 2013, 14:24 »
Ik vind het sowieso raar dat je na 2 weken al je pols mag bewegen. Bij mijn operatie zat ik de eerste 13 weken in het gips vanaf mijn bovenarm! Pas na 13 weken mocht ik mijn pols langzaam weer bewegen en belasten onder begeleiding van een handtherapeut.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #134 Gepost op: 25 maart 2013, 14:39 »
Aline, wat hebben ze bij jou precies gedaan tijdens de operatie? Lijkt mij dat de soort ingreep een grote rol speelt bij hoe snel je weer mag bewegen.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal