Fysiotherapie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Fysiotherapie  (gelezen 70530 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Fysiotherapie
« Reactie #105 Gepost op: 4 november 2012, 16:51 »
Ik kan me heel erg vinden in wat jouw fysio zegt over pijnstillers. Ze heeft totaal gelijk eigenlijk, maar das wel moeilijk natuurlijk. Ik hoop dat het snel beter met je gaat!

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #106 Gepost op: 4 november 2012, 17:10 »
Die visie ben ik het zelf ook helemaal mee eens  ;) Kon me totaal niet vinden in visie van andere fysio (pijnstillers slikken om maaar oefeningen te kunnen doen).
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #107 Gepost op: 4 november 2012, 17:28 »
Wat vervelend van je nek fijn dat je terug kon bij je oude fysio

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #108 Gepost op: 9 november 2012, 14:14 »
Ik heb van mijn revalidatiearts het advies gekregen niet meer naar de fysio te gaan.
Ze schatte in dat ik zelf wel genoeg wist en vond het zonde van m'n energie.

Dus voorlopig voor mij geen fysio meer en alleen maar dingen opbouwen die ik leuk of nuttig vind. :D

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #109 Gepost op: 9 november 2012, 14:43 »
Dat is de eerste arts die het afraad volgens mij

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #110 Gepost op: 9 november 2012, 14:49 »
Haha, ik was ook wel een beetje verbaasd.
Ik heb trouwens altijd al wel veel fysiotherapie gehad, dus dat was voor haar ook wel een reden om te geloven dat ik wel veel wist. En ik moet over 3 maanden wel weer op controle bij reva, dus denk dat zij het in de gaten houdt.

Zolang er geen ernstige blessures zijn, kan ik me er overigens ook wel in vinden dat je ook wel zelfstandig kan opbouwen met genoeg voorkennis. (Extreem slecht belastbare gevallen zijn natuurlijk wel weer anders..)
Maar afgelopen halfjaar vrijwel geen vooruitgang geboekt bij fysio, dus dan was het niet zo zinvol.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #111 Gepost op: 9 november 2012, 15:09 »
Ik stop trouwens ook over drie weken met fysio vond de arts ook goed maar ik sport wel op de sportschool ter opbouwing. Met inderdaad dezelfde reden, je weet inmiddels zelf wel hoe en wat. Maar was dus wel een "voorwaarde" dat ik zelf zou gaan sporten tot zover hun dat kunnen bepalen natuurlijk.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #112 Gepost op: 9 november 2012, 15:39 »
Dat is dan wel een beetje vergelijkbaar, alleen mag ik trainen in dagelijks leven zeg maar.
Krijg nu ook een loopfiets, waardoor ik weer veel beenspieren wil (en moet) gaan oefenen. Verder speel ik weer een beetje cello als flinke armspieroefening.
Mijn arts vind jarenlang fysio niet motiverend genoeg, dus denkt dat je harder traint voor leuke dingen opbouwen en daarmee uiteindelijk dus meer winst haalt. En als dat klopt vind ik het allang best natuurlijk. :)

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #113 Gepost op: 9 november 2012, 18:19 »
Ik denk ook dat als je thuis "gewoon" je dingen probeert te doen en ook bepaalde oefeningen die je kent en waarvan jezelf het idee hebt dat het help je geen extra fysio nodig hebt. Behalve als je inderdaad iets specifiek hebt belast dan wel. Zo doe ik het zelf en ook voor mijn dochter doen we het zo. We proberen zo normaal mogelijk te leven, uiteraard ook met beperkingen hoor begrijp me niet verkeerd, zelf kan ik niet meer dan een uur per dag licht administratief werk doen en als ik ergens heen ga moet dat dubbel en dwars gepland worden en er zwaar over nadenken hoe ik dat het beste kan doen zonder al te veel extra klachten te krijgen. Bij een dagje weg gaat de rolstoel sowieso mee.

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #114 Gepost op: 9 november 2012, 18:30 »
Ik doe bij de fysio ook geen oefeningen maar hij behandelt altijd m'n rug en nek om de rug en hoofdpijn een beetje te bestrijden.

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #115 Gepost op: 9 november 2012, 18:34 »
dat klinkt wel lekker, masseert hij/zij je dan?

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #116 Gepost op: 9 november 2012, 18:40 »
Ja, vooral om triggerpoints (spierknopen) wat minder te maken en als er wervels zijn die echt heel scheef staan dan probeert hij die voorzichtig recht te zetten.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Fysiotherapie
« Reactie #117 Gepost op: 9 november 2012, 19:10 »
ik ben blij met mijn fysio hoor. zonder mijn fysio had ik nu niet kunnen skieen, niet naar school gekund, en me recht op kunnen houden.
en ga ook gewoon zo lekker goed verder bij de fysio.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #118 Gepost op: 9 november 2012, 20:20 »
Ik doe bij de fysio ook geen oefeningen, dat doe ik bij de fysiofitness. Ik heb een keer in de 4a5 weken een afspraak en dan behandeld hij waar ik op dat moment het meest last van heb, een soort onderhoudsbeurt dus ;)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #119 Gepost op: 10 november 2012, 07:40 »
Massage enzo heb ik bijna nooit gehad, al is het wel erg lekker. :) Als je dat nodig hebt, is het natuurlijk sowieso niet mogelijk om het zelf over te nemen.
Daarbij denk ik dat het ook niet altijd goed is om geen fysio te hebben, dus ik bedoelde ook zeker niet dat fysio altijd onzin is en dat je het net zo goed zelf kan doen! Ze zijn er niet voor niets in overvloed. ;)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal