Heupproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Heupproblemen  (gelezen 74391 keer)

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Heupproblemen
« Reactie #135 Gepost op: 8 oktober 2012, 10:51 »
Maaike als het "alleen maar gekneusd" is, dan doet alles zeer, lopen, zitten staan en liggen. Lopen zorgt dan wel voor afvoer van afvalstoffen. Dus ik zou daar voor kiezen. Maar kijk hoe je je voelt. Misschien een extra pijnstiller???

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #136 Gepost op: 15 december 2012, 16:29 »
Mijn heup blijft al een week niet goed zitten! hij glijdt er een klein stukje uit maar genoeg om op een zenuw te drukken...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #137 Gepost op: 8 januari 2013, 12:51 »
Ik heb het idee van een heupbrace ook eens aangedragen bij mijn reva dok en hij zei dat het niet zal helpen bij eds. Die braces zijn namelijk gemaakt om bewegingen tegen te houden die bij mensen met een nieuwe heup vooor luxaties kunnen zorgen. Bovendien is jouw lux (is het geen sub als het niet te zien is op de foto?) anders dan de luxen waar de brace voor is gemaakt. Je kan het proberen, misschien werkt het toch maar verwacht er niet te veel van.

Is het trouwens niet een bekken sub? Aangezien die scheef staat op de foto.
Weet je welke spier er voor zorgt dat het luxeert? Als je dat weet kan je misschien gerichter het proberen te voorkomen. Botox in de spier bijvoorbeeld. Of een lage dosis spierontspanners. (Ik zou normaal nooit spierverslappers nemen bij eds, maar aangezien jouw aanvallen de luxen veroorzaken is het misschien wel een idee)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #138 Gepost op: 8 januari 2013, 14:30 »
Ja je bekken kan ook scheef staan. Maar volgens mij is het bij jou meer een kruising ofzo. Dat het allebei een klein beetje scheef staat.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #139 Gepost op: 8 januari 2013, 14:49 »
Het kan inderdaad allebei scheef staan! Heel vervelend. Een heupbrace is mij afgeraden omdat de brace niet is gemaakt om zulke losse heupen in de kom te houden.
Maar wat Wendela zegt kan heel goed.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #140 Gepost op: 8 januari 2013, 15:18 »
Ik denk dat het inderdaad vaker voorkomt bij EDS... maar zeker weten doe ik het niet hoor. Maar het lijkt me wel aannemelijk

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #141 Gepost op: 8 januari 2013, 17:09 »
Hoe bedoel je? Of het vaker voor komt dat het bekken én heup scheef staat? Dat komt denk ik wel vaker voor want ik heb dat ook wel eens! Dan krijg ik mijn heup sub niet goed terug doordat er iets scheef staat in mijn bekken. En het lijkt net alsof hij er daardoor (weer) uit geduwd wordt. Maar ik kan mijn bekken pas goed krijgen als mijn heup terug zit. Dus dat is  best complex.

En Luna, aangezien bijna al onze klachten hetzelfde zijn, van aanvallen, hoogsensitiviteit tot HMS / EDS.. Ik sta nu niet meer versteld als dit bij ons ook hetzelfde is :P

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #142 Gepost op: 8 januari 2013, 17:22 »
Als jouw bekken sub zichtbaar zou zijn op een röntgen foto zouden ze dat al gezien moeten hebben. Want ze hadden de vorige keer een foto van het bekken gemaakt. Niet alleen van je heup. Toch?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #143 Gepost op: 8 januari 2013, 20:02 »
Je bekken kan zeker subluxeren. Bij mij staat mijn bekken ook regelmatig scheef en dat zie je dan vooral bij het SI gwricht. Ik kon het altijd goed zetten, maar dat lukt niet meer en nu staat het standaard scheef. (En heb ik echt een heel pijnlijke plek op mn linkerbil onder het SI. Niks te zien en het voelt als een doorligplek)
Maar goed, ja je bekken kan subluxeren. Bij je schaambeen staat dan ook het gewricht scheef, das heel goed te zien op de foto's

Tip: vraag en cd met al je foto s/echo's/ mri/ ct en andere onderzoeken aan bij het ziekenhuis. Je hebt daar recht op. Dan kan je je eigen fotos bekijken envergelijken.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #144 Gepost op: 30 januari 2013, 11:07 »
Het schiet de laatste tijd steeds in m'n lies, geen idee wat het is maar als ik een verkeerde beweging maak, meestal draaien dan doet het pijn en als ik pech heb kan ik dan bijna niet erop staan, heel vervelend

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #145 Gepost op: 30 januari 2013, 11:15 »
Heel vervelend zeg..Klinkt een beetje als een soort snapping hip...dat kan namelijk ook pijn doen...ik hoop dat het gauw wegtrekt voor je.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Heupproblemen
« Reactie #146 Gepost op: 1 februari 2013, 14:47 »
Oei dat klinkt heel vervelend.  Ik hoop dat het snel weer een beetje beter gaat.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #147 Gepost op: 2 februari 2013, 12:23 »
Het is nu gelukkig beter, gisteravond met paardrijden knakte er iets in m'n lies dat deed pijn maar nu heb ik er bijna geen last meer van

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #148 Gepost op: 4 februari 2013, 10:05 »
Voel je een snapping hip in je lies? Ik dacht nl. altijd dat dat aan de buitenkant van je heup zit. Ik voel eigenlijk nooit iets knappen of verspringen als ik loop, ik kan het wel zelf doen als ik op m'n zij lig.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #149 Gepost op: 4 februari 2013, 13:05 »
Het kan ook aan de binnenkant zitten bij je lies maar dat is zeldzamer.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal