Ik zal hier ook nog maar even melden hoe het is afgelopen. Vlak na het gesprek met mijn teamleider in juli ging hij op vakantie. Ik ben nog even doorgegaan, maar heb me uiteindelijk ziek moeten melden omdat het toch echt te zwaar werd. Helaas een hele vervelende ervaring gehad met mijn vervangend teamleider, maar dat is niet anders. Ik heb vrij snel weer opgebouwd van 4 uur per dag via 6 uur naar volle dagen, en heb daarna mogen genieten van een weekje vakantie (geregeld via de dienstenmanager).
Daarna weer vol aan de slag, maar dat viel behoorlijk tegen (oa door bijwerkingen medicijnen), en had ook niet de ruimte om even wat eerder naar huis te gaan bijvoorbeeld. Dus gewoon doorgebikkeld
, en een paar weken later ben ik door collega's naar huis gestuurd omdat ik er echt helemaal doorheen zat. Ik ben weer op halve dagen begonnen (alleen outbound) en ben daarna naar 5 uur per dag gegaan (zonder onregelmatige diensten, elke dag 11.15-16.15). Ik heb in goed overleg besloten om helemaal te stoppen, zodat ik alle tijd heb om naar ander werk om te gaan kijken. Helaas kwam er nog een virusje tussendoor, gevolgd door een luchtweginfectie, en bleek toen ik weer wilde beginnen dat het toch nog te zwaar was, en heb daarom de knoop doorgehakt om eerder te stoppen.
Ik heb het geluk gehad dat ik een hele fijne menselijke teamleider had, heel begripvol en altijd bereid om mee te denken. En daarnaast lieve collega's. Maar achteraf hadden we toch wat dingen beter/anders moeten doen, dan was er misschien wel het een en ander te voorkomen geweest. Ik heb signalen van mijn lijf genegeerd omdat ik vond dat het gewoon moest kunnen en had waarschijnlijk veel kunnen voorkomen door eerder te luisteren. Aan de andere kant heb ik ook wel dingen aangegeven waar ze op het werk niet op gereageerd hebben (vooral op het gebied van verlof/vrije dagen; heb bijvoorbeeld geen vrij gehad voor een verhuizing - moest maar een dienst ruilen met een collega - terwijl zoiets er eigenlijk niet extra bij kan als je het zonder rare dingen al maar net redt). En eerlijk is eerlijk, het werk is ook behoorlijk zwaar. Veel boze klanten (tsja, hoort bij klachtafhandeling...), de hele dag door geconcentreerd en scherp moeten zijn, tegelijk moeten bellen en werken met een groot aantal systemen, en onregelmatige tijden. Als ik wat meer vrijheid zou hebben om mijn werk en tijd zelf in te delen kan ik het veel beter aan.
Maar goed, dat hoofdstuk is nu afgesloten, nu door naar de volgende uitdaging.