Forum > Stellingen over HMS/EDS

Stelling #13:Mijn rolstoel beïnvloedt de eerste indruk die mensen van mij hebben

<< < (2/6) > >>

Janelle:
Haha, je hebt helemaal gelijk, Nihlaeth! Ik had even over dat 'eerste' heen gelezen ;)

Ilona:
Daar heb je zeker een Punt Nihlaeth, maar ik denk dat je ook altijd dat "gehandicapte meisje" zal blijven want ja hoe je het went of keert die rolstoel blijft zichtbaar.

En ik vind dat op scholen ook altijd moeilijk want op mijn dossier stond altijd probleemgeval, omdat het thuis niet goed ging en ik ook veel spijbelde toen we dat gehad hadde. Was ik eindelijk even normale leerling tot dat De hms om de hoek kwam en zeker toen ik in een rolstoel kwam. Nu staat er helaas weer probleem leerling op mijn dossier en dat vind ik best lastig eerlijk gezegd!

Leonoor:
Ik gebruik zelf maar heel incidenteel een rolstoel, dus kan hier niet helemaal over meepraten. Merk wel een beetje hetzelfde effect bij het gebruik van een loopfiets volgens mij.
(Al heb ik het niet altijd door; was van de week in de winkel en vroeg me af of de verkoopster dacht dat ik doorliep zonder te betalen omdat ze zo keek, maar het bleek om de loopfiets te gaan.  :AA:)

Ik denk dat het in ieder geval wel de eerste indruk beinvloedt, hopelijk niet helemaal bepaald maar je kan er ook niet omheen. Bij een eerste indruk zijn altijd dingen als kapsel, kledingstijl e.d. al van invloed, dus iets ongewoners als een rolstoel helemaal. Maar het blijft jammer dat mensen je dan vaak ook anders gaan behandelen. :(

Rachel:
Ik heb het idee dat het bij mij niet zo is... Er wordt nooit over me heen gepraat sterker nog ik heb precies het omgekeerde. Wat ik wel heb is inderdaad dat mensen vragen of ik erbij kan bijv in de supermarkt maar nooit op een kinderlijke manier. Ik heb zelfs dat mensen mij toegankelijker vinden sinds ik in de rolstoel zit omdat ik blijkbaar een openere uitstraling heb. Ipv geconcentreerd proberen te lopen en de schijn op houden dat het wel gaat heb ik er aan toe gegeven en dat was zo'n opluchting achteraf.

Martinuzje:
Ik merk wel vaak dat mensen (zoals hier boven al eerder genoemd is) kinderlijker tegen me beginnen te praten, maar zodra ze merken dat ik absoluut niet achterlijk ben ofzo. Heb ook wel regelmatig dat als ik met me vriendin aan het shoppen ben en ik met rolstoel ben, mensen al snel tegen die vriendin te praten alsof ik dr niet ben of ik het niet zou begrijpen... Dan zegt die vriendin zelf al vaak: als je haar iets wilt vragen, doe dat gewoon, want aan dr kop mankeert nix ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie