Forum > Stellingen over HMS/EDS

Stelling #13:Mijn rolstoel beïnvloedt de eerste indruk die mensen van mij hebben

<< < (6/6)

Zwaantje:
Ik ben het er wel mee eens. Ik vind het eigenlijk best logisch dat het de eerste indruk beïnvloed. Je zit immers niet voor niets in een rolstoel. Maar ik heb gelukkig nooit dat mensen op zo'n kinderlijke manier naar me praten. Pff gelukkig niet. Ik denk dat dat ook sneller bij een elro gebeurt idd. En het kan ook aan de "vooroordelen" van de persoon die je ontmoet zelf liggen. Ook al zit je er dan nog zo zelfverzekerd en open bij, als iemand een standaard beeld van elro=verstandelijk beperkt heeft, kan je er zelf niks aan doen.
Maar voor andere personen denk ik idd dat het ook scheelt wat je zelf uitstraalt.

Op mijn vorige opleiding zeiden mensen dat ze me helemaal niet als "gehandicapte" zagen omdat ik zo normaal en vrolijk over kwam. Maar mensen behandelen me toch anders als ze me nog niet kennen. Vaak met goede bedoelingen natuurlijk. Maar ik bedoel, dan wordt de eerste indruk dus wel beïnvloedt door de rolstoel.
Beetje wazig verhaal maar goed

Be happy:
Binnenkort krijg ik ook een stoel en ben dus ook bang om als een kind behandelt te worden. Zou niet weten wat ik zou doen als iemand mij over de wang heen aait. Gelukkig lees ik ook positieve verhalen en dat het wel meevalt. We zullen het zien.

Zwaantje:
Je kunt een eerste indruk wel veranderen door gewoon te laten zien dat je niet gek bent. Ik maak heel vaak praatjes met mensen en die zien dan ook meteen in dat alles wel op een rijtje zit.
Het gebeurt wel vaak dat mensen mijn vriend aankijken of aanspreken maar dat ligt er ook aan dat je twee hoogtes hebt om naar tramlijnen ipv als je maast elkaar staat

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie