Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88776 keer)

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #60 Gepost op: 30 september 2011, 08:15 »
Hoe is het nu met je knie? doet hij nogsteeds zo veel pijn of is het al wat minder?

Het is gelukkig zodanig veel minder dat ik er in rust geen last meer van heb... Maar als ik erop sta (zoals ik altijd sta, met mijn knietjes op slot, anders zak ik door me hoeven) dan voelt het nog steeds wel pijnlijk en vooral heel onstabiel aan!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #61 Gepost op: 30 september 2011, 12:38 »
Is het niet een idee om eens te kijken hoe je anders kunt gaan staan? Je knieeen op slot zetten is zo een beetje het allerslechtste wat je doen kunt, je maakt alles daar alleen maar instabieler en pijnlijker van...
Dus misschien is fysiotherapie gericht op het goed staan wat?

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #62 Gepost op: 30 september 2011, 20:48 »
Ja, met mijn knieeen van slot, heb het al met fysio erover gehad, 2 fysio's op school en die ene waar ik af en toe nog wel eens naartoe ga. Maar als ik dus mijn knietjes van slot haal, zak ik door mijn benen, omdat ik dan gewoon niet genoeg kracht heb om mezelf overeind te houden. Heb ik altijd al gehad. Bovenbenen trainen helpt niet meer, want die zijn al behoorlijk getraind en volgens fysio zou ik daar gewoon mee moeten kunnen staan zonder me knietjes op slot te gooien...  :/

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Knieklachten
« Reactie #63 Gepost op: 1 oktober 2011, 07:46 »
Ook mijn spieren rond om  mijn knieen zijn, heel goed getraind maar ik kan ook niet goed staan zonder mijn knieeen op slot te zetten! Erg lastig want net wat Roos zegt je maakt het er niet beter op, maar wat dan wel?

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #64 Gepost op: 3 oktober 2011, 09:52 »
Nou, de ellende is weer compleet. Mijn knie is weer helemaal aan gruzelementen. Gister op zwolle de trappen op en neer moeten rennen (als ik met de lift was gegaan, had ik mijn trein gemist), daarna in de trein werd ik omgeduwd door een of andere idioot die natuurlijk z'n evenwicht weer niet kon houden met een koffer boven het hoofd op een wissel.... Knie weer verdraaid en tegen een prullenbakje gestoten... :/ Dus nu doetie weer verrekte veel zeer! :(

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #65 Gepost op: 3 oktober 2011, 10:13 »
Ai dat klinkt niet prettig nee. Doe maar rustig aan!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #66 Gepost op: 3 oktober 2011, 14:55 »
Wat vervelend!

Misschien is het een idee om te kijken naar manieren van staan die minder belastend zijn voor je knieën? Ik begrijp dat je door je benen heen zakt als ze niet op slot staan. Maar wat ik zelf bijvoorbeeld wel eens doe, is dat ik even aan het aanrecht sta en daarbij een beetje door mijn knieën buig, zodat ik met mijn knieën tegen het keukenkastje kom en met mijn buik tegen het aanrecht hang. Geen idee of dat ergens anders schadelijk voor kan zijn, maar het geeft mijn knieën wel meer stabiliteit, zodat ze niet op slot hoeven.
(En wat wel heel slecht is, maar ik wel doe: gewoon met X-benen staan, dus knietjes tegen elkaar aan zonder ze te overstrekken.)

liezenogwat

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #67 Gepost op: 4 oktober 2011, 05:39 »
@Marianne, zo tegen het aanrecht aanstaan werd mij door fysio zelfs aangeraden tijdens bijv afwassen, dat ik niet hoefde te bukken.
mer x-benen staan doe ik ook heel vaak, het staat gewoon lekker stabiel.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Knieklachten
« Reactie #68 Gepost op: 4 oktober 2011, 05:58 »
Die van het aanrecht kon ik indd, maar de van die x benen, ja ik heb ze al vanaf mijn geboorte dus dat zou ik ook nog kunnen proberen hihi

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #69 Gepost op: 13 oktober 2011, 18:16 »
Stond ik net onder de douche, kwamen mijn knieën heel lichtjes tegen elkaar. Ineens een onwijze steek in mijn linker knie en hij is nu spontaan dik en blauw  :/ Geen idee wat er nou precies gebeurd is, maar weet wel dat het niet goed is!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #70 Gepost op: 13 oktober 2011, 21:05 »
Huh wat raar, wel vervelend. Sterkte ermee

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #71 Gepost op: 14 oktober 2011, 07:02 »
jeetje, vervelend hoor

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #72 Gepost op: 14 oktober 2011, 15:21 »
Hoe gaat het vandaag met je knie, Inge?

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #73 Gepost op: 14 oktober 2011, 16:32 »
Hij is nog wel wat blauw en dik, maar het is nu vooral drukpijn. Precies tussen de 2 botten in. Zolang ik me knie niet aanraak, gaat het nu wel aardig.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #74 Gepost op: 15 oktober 2011, 11:32 »
Ik krijg de laatste tijd weer steeds  blauwe plekken op mijn knieën. Heb ook voortdurend veel vocht in mijn knieën. Die blauwe plekken ontstaan vooral als ik te veel loop, maar ik vind het wel raar dat daar blauwe plekken van komen. Herkent iemand dit?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal