Forum > Hulpmiddelen en praktische zaken

Hulphond

<< < (42/43) > >>

Bloempje:
dat probeer ik nu, afleiden maar het is echt puur onzekerheid dus gaat blaffen dit schijnt bij te trekken, volgens een hondentrainster. Ben echt blij dat ze zo'n snelle leerling is. Ze heeft me wel een beetje gesloopt maar het is het dubbel en dwars waard, ook met ptss helpt ze enorm door er alleen maar te zijn  (L)

Vandaag zijn we naar de stad geweest, heeft ze kennis gemaakt met winkels, en politieagenten haha en natuurlijk veel heel veel kindertjes.

Lientje:
dinsdag gesprek met de stichting :)

Zwaantje:
Ik denk niet dat ze uit zichzelf niet meer zal gaan blaffen, tenminste ik zou er niet van uit gaan. Ik weet hoe moeilijk het is om dat geblaf weer af te leren als het er eenmaal in zit (ik vind het héél moeilijk). Misschien helpt het  juist als jij, als "baas" zijnde, haar juist leert dat het nergens voor nodig is om onzeker te zijn of te blaffen. Ik zou er nu al aan gaan werken nu ze nog heel jong is en snel dingen op pakt. Maar je kunt inderdaad het best advies van een trainster daar in vragen, beetje jammer als ze dan zeggen dat het vanzelf wel weer bij trekt (zou best kunnen dat dat zo is hoor, maar stel dat het niet zo is.. Beter geen risico nemen wat dat betreft, bij een hulphond)

Bloempje:
oh lientje wat spannend!  ;D Laat je ons ook weten hoe het gegaan is?


Klopt zwaantje, heb contact gehad met een trainster en tips gekregen om er mee om te gaan, veel contact met andere honden, en afleiden, dus niet negeren of correctie geven maar afleiden...om zo blaffen voor te zijn. Gaat goed komen hoop ik  :laugh:

Bloempje:
Lientje, hoe is je gesprek afgelopen..oh ben niet nieuwgierig  :bloos:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie