Huidklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Huidklachten  (gelezen 29663 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #45 Gepost op: 19 mei 2012, 09:38 »
Ik herken het ook totaal niet. Maar volgens mij heb ik ook een mooie wondgenezing.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #46 Gepost op: 19 mei 2012, 09:47 »
Ik ben vorig jaar febr geopereerd en ik herken het bultje of wat het ook zijn mogen. Ik heb op één plek een bultje als ik mijn huid vast pak voel ik dat hij niet heel diep zit maar wel wat hard is. Maar ik heb geen idee wat het is. Ik had na de operatie wel littekenweefsel verklevingen maar met siliconenpleister en littenweefselmassage is dat goed gegaan.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #47 Gepost op: 19 mei 2012, 10:23 »
Als het soort blaartjes zijn, kan dat dan niet door zonverbranding komen? Ik roep ook maar wat hoor ;)

Aline

  • Gast
Re: Huidklachten
« Reactie #48 Gepost op: 19 mei 2012, 10:25 »
De zon heeft amper geschenen en ik zit vaak binnen met de verbouwing (+ lange mouwen). Ik heb er een foto van gemaakt, als ik op de pc zit zal ik m uploaden.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #49 Gepost op: 19 mei 2012, 19:07 »
Ik heb het ook gehad bij een stuk litteken op m'n buik.Het leek veel op de bultjes/blaasjes die ik op m'n handen heb als eczeem.Sommige bultjes waren gevuld met pus,anderen alleen met vocht.Ik heb er toen hydro-cortisoncreme van mijn chirurg voor gekregen(net als ik op m'n handen gebruikte,buiten de elocon-lotion) en met 3 weken waren de bultjes weg en zijn daar ook niet weer terug gekomen.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Aline

  • Gast
Re: Huidklachten
« Reactie #50 Gepost op: 19 mei 2012, 20:33 »
Precies edith, daar lijkt het op! Op dyshydrotisch eczeem die ik ook op mijn handen en voetzolen heb, alleen zijn ze direct rood en niet eerst waterig/huidkleurig.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #51 Gepost op: 21 mei 2012, 08:52 »
Moet je dok even om hydro-cortison vragen(of misschien heb je dat nog in huis) en smeren maar ;)
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #52 Gepost op: 21 mei 2012, 10:36 »
Calendulanzalf (voor lichte brandwonden) wil ook nog wel eens helpen...

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #53 Gepost op: 24 mei 2012, 08:02 »
@Rachel,die blaasjes is echt een vorm van ecxeem en dat moet met cortisonen behandeld worden.Omdat ik eigenlijk de schurft heb aan die cortisonenrotzooi,heb ik allerlei smeersels al geprobeerd,o.a. calendula,echinea,enz.,maar helaas...
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #54 Gepost op: 25 mei 2012, 17:57 »
Klopt wat Edith schrijft. Ik heb ook weer last van die blaasjes nu het warmer weer is. Ze zijn echt maanden weggeweest. Maar nu zijn ze weer terug. :/

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #55 Gepost op: 25 mei 2012, 19:55 »
Ik heb waarschijnlijk andere blaasjes voor me

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Huidklachten
« Reactie #56 Gepost op: 15 juli 2012, 02:37 »
Het is weer raak hoor, ik heb onlangs de duoderm en cavilon een vette drukplek aan de basis van mn duim zitten...

Ik heb het idee dat mijn huid ook achteruit gaat van dat liggen, alles schilfert en ik krijg veel makkelijker scheuren en onderhuidse blaren van het tape afhalen dan normaal. Ik snap niet helemaal waarom, ik eet hetzelfde als normaal en vitamine D slik ik... Ik heb ook al zitten denken dat het misschien door zeepresten komt (kan natuurlijk niet douchen) dus ben overgestapt op olie, maar dat lijkt geen verschil te maken. Ik hoop dat het niet aan de doorbloeding ligt... :/ Iemand suggesties?

En dan te bedenken dat ik volgens de KG geen huidsymptomen heb :s mijn fysio klaagt met dry needling zelfs dat hij de naald er bijna niet in krijgt omdat mijn huid zo ver mee rekt.
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #57 Gepost op: 15 juli 2012, 07:31 »
Misschien wat meer water drinken? Dat kan helpen tegen barsten en schilferen en zo. Verder weet ik het ook niet. Maar kun je niet beter een multivitamine slikken in plaats van alleen vitamine D?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #58 Gepost op: 15 juli 2012, 10:56 »
Goed drinken is inderdaad erg belangrijk voor je huid en als je van een bepaalde plek last hebt kun je er misschien bepanthen opsmeren. Gebruik dat altijd als ik last heb van mijn huid, vind ik heerlijk spul.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #59 Gepost op: 15 juli 2012, 11:10 »
water drinken om een droge huid te verhelpen is echt een fabeltje.Het helpt alleen als je echt uitgedroogd bent en daarom een droge(die zich niet meer terugtrekt)hebt.Ook vet smeren helpt niet tegen vocht tekort in de huid.
Lees hier maar eens,goede tips en feiten,
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/66455-droge-huid-en-winterjeuk.html
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal