Forum > HMS/EDS klachten

Moeite met 'gewoon' zitten.

<< < (2/4) > >>

Marianne:
Ik kan niet lang in de zelfde houding zitten, maar dat staat bij mij los van waar ik mijn benen laat.
Zou het kunnen dat je je benen optrekt om de holling uit je onderrug te halen?

Nihlaeth:
Ik heb precies hetzelfde, ik link het merendeel aan instabiliteit in minn bekken en heupen en in mindere mate aan mijn rug. Als ik merk dat ik idd zo scheef ga zitten, beneb optrek etc. is het voor mij meestal tijd om mijn stoel wat naar achteren te kantelen.

De laatste maanden is het zo dat ik niet langer dan een uur of 3 kan zitten zonder dat mijn heupen en si's scheef gaan zitten.

Marianne:
Oh ja, benen optrekken is ook voor de heupen erg fijn ja!

Rachel:
Ik kan wel wat langer rechtop zitten dan jij. Maar ik herken wel het onrustige gevoel ik zit altijd in de volgens mij meest slechte houdingen maar vind het gewoon fijner zitten. Op stage had keken ze me welis raar aan als ze me zagen wurmen om de meest rare posities aan te nemen. Overigens werkt voor mij een voetensteun wel om het onrustige gevoel wat eruit te halen.

Wendela:
Ik herken het helemaal! Zoals ik ook al bij het topic over huis en inrichting zei, ik kan niet rechtop blijven zitten voor langer dan een paar minuten. In mijn rolstoel kan ik iets langer blijven zitten, maar ik heb een belachelijke hoeveelheid wig. Dus dan zit ik ook al in elkaar gepropt. Op eetkamer stoelen enzo kan ik helemaal niet zitten. Ik zit in kleermaker, met m'n benen onder me gevouwen of overdwars. Op banken enzo zit ik ook helemaal gepropt. En ook ik bed vind ik het fijn om me zo klein mogelijk op te vouwen. Het heeft voor een een deel zeker met heupen en bekken te maken. Maar ook met de onderrug.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie