Forum > School, studie, werk en uitkering

Aanpassingen op het werk

<< < (2/20) > >>

leentjuhhh1:
ik werk graag met mensen met autisme en moeilijk verstaanbaar gedrag. ik vind het heel leuk om ze een dag structuur te bieden maar ook om juist net weer wat anders te doen.
maar ik zie me zelf niet in een andere tak van de zorg werken. omdat het autisme me juist heel er trekt.

Wendela:
We hebben het er maandag ook al even over gehad, maar wat denk je van HBO pedagogiek? Dan kan je blijven werken met mensen met autisme, maar meer in de advisering en behandelplannen dan in de verzorging zeg maar.

leentjuhhh1:
heb ik idd na gekeken maar ik denk dat ik geen hbo aan kan.
en als ik fulltime moet studeren kunnen we het huis niet meer betalen.
maar ga het er wel over hebben in de hoogstraat idd. als lijkt het me wel heel zwaar

Marianne:
Zou het niet iets voor je zijn om op een leefgroep voor jongeren met autisme te werken? Die gaat overdag naar school/dagbesteding/werk, maar hebben wel iemand op de groep nodig die ze structuur biedt en een oogje in het zeil houdt. Tillen en dergelijke is dan niet nodig. Met SPW kun je dat werk meestal al doen.

Marielle:
Ik ben nu 6 weken bij KPN, bijna fulltime (training was 35u per week, en nu werk ik 38, straks wordt dat 40). Het is best zwaar, maar dat was te voorspellen (op mijn vorige werk ben ik terug gegaan naar 25 omdat meer niet haalbaar is). Ik wil nu toch om een kleine aanpassing gaan vragen, nl een tweede monitor. De standaardplekken hebben er maar 1, maar ik heb een paar keer op een andere plek gezeten en het scheelt gewoon veel handelingen dus minder belasting. Tips hoe je zoiets handig aanpakt?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie