Forum > School, studie, werk en uitkering

Aanpassingen op het werk

<< < (3/20) > >>

Martinuzje:
Sowieso eerst met je baas overleggen lijkt me handig. Misschien hebben ze er ergens nog eentje staan zodat er geen extra aangevraagd/besteld hoeft te worden. En anders zou ik het even bij het UWV gaan overleggen. Die gaan over dat soort dingen toch?

rozemarijn:
Ik denk dat je inderdaad bij je baas moet aangeven dat dat voor jou zoveel prettiger werkt. Het UWV kan in dit soort gevallen inderdaad ook een oplossing bieden.

Marianne:
Ik zou het ook eerst met je baas bespreken. Zij zijn verplicht om naar de ergonomie te kijken. En als er inderdaad iets nieuws aangeschaft moet worden, omdat ze geen (oude) monitor meer hebben staan, kan overlegd worden of zij dat gaan doen of dat jullie daarvoor bij het UWV gaan aankloppen.

Marielle:
Ik heb binnenkort toch een introductiegesprek met mijn teamleider, zal het dan zeker ter sprake brengen. Dit zijn wel dingen die de baas gewoon hoort te regelen, er zijn al verschillende werkplekken met 2 monitors dus dan is het geen speciale aanpassing (en zo hoog zijn de kosten nou ook weer niet). Andere aanpassing die ik wil is iets meer flexibiliteit rond pauzetijden. Nu staan er in je rooster op bepaalde tijden korte pauzes ingepland, en ik wil dat dat voor mij losgelaten wordt. De aard van het werk laat dat ook toe (behalve op inbound, maar dat is logisch) en voor mij betekent het dat ik beter naar mijn lijf kan luisteren en het dus beter volhoud.

Verder loop ik er tegenaan dat we geen vrij kunnen krijgen. De eerste mogelijkheid om verlof aan te vragen (waaronder ook gewoon een vrije dag) is eind september. Dat zou betekenen dat ik tot die tijd week in week uit 5 dagen moet werken, en dat is niet reƫel. Ik heb echt af en toe een dag of extra lang weekend nodig om een beetje op te laden.

Het stomme is dat ik heel goed weet dat dit van die dingen zijn die niet geweigerd mogen worden tenzij er een goede
reden voor is en toch voelt jet nog alsof je om een gunst gaat vragen.

Nihlaeth:
Dat kan ik me heel goed voorstellen Marielle, dat ze er in de eerste plaats geen rekening mee houden werkt dat ook wel een beetje in de hand. Je zit in een productie systeem ontworpen om iedereen maximaal te laten produceren.

Aan de andere kant, als ze jouw kwaliteiten maximaal willen benutten zullen ze rekening moeten houden met je grenzen, het is ook in hun belang dat je aanpassingen krijgt. In de ziektewet heeft niemand wat aan je...

Goed dat je het gaat bespreken, ik hoop dat ze prettig op je reageren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie