lip-bijten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: lip-bijten  (gelezen 17851 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
lip-bijten
« Gepost op: 10 februari 2012, 17:14 »
Oke, dit hoort natuurlijk helemaal niet bij EDS (of misschien wel, kom daar later op terug) maar ik wil graag adviezen/tips. Ik bijt uit gewoonte vreselijk op mn lippen. En erger, ik trek velletjes los van mijn lippen. Ik kan er niet tegen als er een hard korstachtig of los stukje vel zit en dat bijt ik er dan af. Mijn lippen zien er niet uit! Want door het eraftrekken van het velletje komt er weer een korstje en trek ik weer meer vel van mn lippen. Als het echt heel erg is dan zijn de wondjes best diep of gaat het bloeden.
Het eraf trekken van vel doet mij dus helemaal geen pijn en gaat heel makkelijk (EDS symptoompje?) wel zijn het vaak grote stukken vel waardoor steeds meer lip stuk gaat.

Op dit moment ben ik fanatiek met labello aan het smeren waardoor mijn lippen zacht blijven en ik minder de neiging heb om de velletjes eraf te bijten. Maar ik merk toch dat ik af en toe als nog de losse velletjes wegbijt. Gelukkig zijn die velletjes dankzij de labello niet dit en maak ik geen echte wondjes meer (geloof ik)

Maar goed, herkend iemand dit? Zijn er hier meer lip-velletjes-bijters of ben ik echt een vreemde hierin?
Heeft iemand tips voor mij om er van af te komen? En dan bedoel ik niet iets als symptoom bestrijden zoals met labello maar gewoon echt om er mee te stoppen...

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: lip-bijten
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2012, 17:51 »
Hier nog één :bloos: Ik ga zitten pulken met mijn nagels, en inderdaad bijten... En het ziet er vreselijk uit als ik het doe. Bovendien is het slecht voor mijn lip maar ik kan inderdaad niet tegen de velletjes, maar door te plukken komen ze steeds terug. En eigenlijk vind ik het fijn om te één of andere vind ik het ontspannend.
Vind het alleen lastig met nagellak van mijn wijsvinger gaat dan de nagellak afbladeren dus dan met de tanden proberen.

Overigens denk ik dat het gewoon een trekje is en los staat van de eds

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: lip-bijten
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2012, 18:10 »
Ik herken het wel en vooral uit periode dat ik heel veel labello gebruikte eigenlijk. Het is met labello wel zo dat je steeds vaker moet gaan smeren. Het schijnt beter te zijn om vaseline te gebruiken. Hier raak je minder aan "gewend". Maar tip om er echt mee te stoppen heb ik niet, ik zou proberen om velletjes zoveel mogelijk te verwijderen (evt door licht te scrubben) en dan eigenlijk geen labello te gebruiken.
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Amanda

  • Gast
Re: lip-bijten
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2012, 18:18 »
ik pluk, bijt en krab ook aan mijn lippen. Zelf gebruik ik geen labello (kheb die alleen in mijn jas) maar wel blistex. Ik vind dat die veel beter intrekt. Bij labello heb ik toch het gevoel dat er alleen maar een vettige laag op de velletjes wordt gebracht, en de blistex trekt goed in.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: lip-bijten
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2012, 18:26 »
Ik bijt ook, en bijt ook nagels. Vaak heeft het ook met stress te maken, daar al eens naar gekeken? Of even psychologisch gezegd: het kan een manier van uiten zijn die je jezelf hebt aangeleerd. Terwijl je datgene misschien Ook op een andere manier kan uiten?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: lip-bijten
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2012, 19:06 »
Ik heb het ook, vaak bloedende lippen en het midden van mijn bovenlip is bijna altijd stuk of aan het helen. Ik stoor me er niet echt aan, als het heel vervelend wordt gebruik ik lipbalsem die ik ooit bij de lush heb gehaald. Vroeger gebruikte ik altijd de body shop 'labello' (roze labello achtig staafje), weet niet hoe het heet, die werkte echt goed.
Collective madness is called sanity

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: lip-bijten
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2012, 20:05 »
Ah tnx voor de tips, ik zal eens kijken naar de blistex.

@zwaantje, het is geen stress ;)

Fijn om te weten dat t echt niet ongewoon is, het is toch best beschamend zulke kapotte lippen. (Ik heb zelfs vrienden die vragen of ik op mn lippen bijt, omg)

Amanda

  • Gast
Re: lip-bijten
« Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2012, 20:24 »
ik heb 2 soorten blistex

-medplus (in donkerblauwe potje)
-relief creme (in een witte tube)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: lip-bijten
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2012, 20:29 »
Ik gebruik ook wel een soort labello zelfde systeem maar dan van natuurlijke producten gemaakt..
En anders vaseline of blistex maar als ik mijn lippen weer eens kapot heb gepulkt dan kan blistex nog wel eens prikken

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: lip-bijten
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2012, 21:29 »
oeh ik trek ook die velletjes eraf vaak.
maar met blistex blijven me lippe wel een beetje redelijk dat het niet te erg word metde korsten.

mijn mondhoeken scheuren ook snel  uit pff.
toen ik nog een beugel had  ik dat ook zo erg trouwens.
maar nu eigenlijk ook weer de laatste tijd komt vast door het weer.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: lip-bijten
« Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2012, 00:07 »
Wees gerust wendela, ik ben ook schuldig en ik denk dat he best wel eens gelijk kan hevben mbt snel loslatende velletjes.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 12:17 door Wendela »

liezenogwat

  • Gast
Re: lip-bijten
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2012, 00:27 »
Ik bijt en pulk o ook aan m'n lippen, heb bijna altijd wel velletjes en wondjes.
Ik gebruik labello, vaseline en blistex vloeibaar. Werkt erg goed! Verder helpro er niks tegen, gewoon afleren door knop omzetten maar her is shop lekker tijdens tv kijken oid ;-) .

Martinuzje

  • Gast
Re: lip-bijten
« Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2012, 07:22 »
Hier nog een die pulkt, bijt en krabt.. En inderdaad: soms ziet het er niet uit. Labello (alleen dan van de aldi :P zelfde principe alleen veel goedkoper (a)) gebruik ik bijna alleen maar als ik naar buiten ga en heel erg last heb van schrale lippen. Ik merk namelijk dat hoe meer labello ik gebruik, hoe droger mijn lippen naar verloop van tijd worden.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: lip-bijten
« Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2012, 07:54 »
Die losse velletjes zijn heel irritant! Ik trok ze er dan ook altijd af (met mijn tanden, of ik beet ze af)! Nog steeds doe ik dat, maar wel veel minder.
Wat helpt is om geen lippencrème meer op je lippen te smeren, maar een ander soort crème, bijvoorbeeld gezichtscrème of body lotion. Daar zit namelijk een smaakje aan en dat is helemaal niet lekker. Elke keer als je een velletje van je je lip wilt bijten, proef je die vieze crème en dat is een reminder dat je weer bezig bent met je slechte gewoonte. En aangezien die andere crèmes ook vochtinbrengend zijn, zijn ze ook best goed in het verzorgen van je lippen. Daar heb je niet per se labello of blistex voor nodig!

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: lip-bijten
« Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2012, 10:45 »
Ik trek de losse velletjes er ook altijd af! Soms hele stukken, maar ik probeer de velletjes nu te voorkomen.
Ik scrub mijn lippen met een tandenborstel, tandenborstel en je lippen vochtig maken en dan zachtjes met de tandenborstel over je lippen. Dan heb ik een hele lekker lippen crème in een stick vorm. van Aveda, kun je bij de apotheek kopen. Dan heb ik veel minder last van velletjes en hele zachte lippen!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal